Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta on outua että te arvostelette rattaissa kuljetettavia " isoja" lapsia

Vierailija
23.11.2005 |

Moni teistä arvotelijoista kuljettaa lapset autolla tarhaan, kerhoon yms. Se on ihan sama asia! Kaikilla ei vaan ole sitä autoa jolla kiireessä tuupataan lapset taipaleelle. Jos meillä on kiire ja pakko keretä jonnekin, kyllä minä kuljetan 4-vuotiaan rattaissa. Hän ei vielä tajua miksi jokaista keppiä ei voi jäädä aamulla ihmettelämään. Muuten kyllä tehdään ihan ihmettely retkiä ja saa lapsi tutkia ympäristöä, muttei silloin kun on kiire.

Ottakaa huomioon ettei kaikki pääse autolla ja bussiin on vaan jouduttava, siksi meiän 4-vuotias kuljee JOSKUS rattaissa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aivan turha uikutus täällä.

Jos ihminen kehtaa mennä ison lapsen kanssa metroon vaunuilla niin siitä vaan. Sitä paitsi, osa lapsista voi olla esim. lievästi cp-vammaisia, jotka näyttävät ihan tavallisilta lapsilta, mutta kävely voi olla vaikeaa varsinkin, jos on pitkiä matkoja. Lakatkaa siis arvostelemasta, kun ette tiedä taustoja. Olen ihan varma, että jokaisella on hyvät syynsä mennä rattailla metroon tai bussiin isohkon lapsenkin kanssa.

Yhteenveto: menkää siis kaikki ahdasmieliset nyt leikkimään lastenne kanssa, niin teette jotakin hyödyllisempää kuin täällä roikkuminen typerine ajatuksinenne.

Vierailija
22/37 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäsköhän seuraavan kerran, kun miehen kanssa kahdestaan lähdetään kaupungille, pukea hänelle ReimaTec-haalari, kypärämyssy ja kurahanskat ja helahoito rattaisiin. Päästäsköhän ilmaiseksi. " Mun lapseni on varhaiskypsä. Parta alkoi kasvaa jo kaksi vuotiaana." sanoisin lipuntarkastajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

viettekö ne kouluunkin jos aamulla tulee kiire??? mahtaa kaverit pilkata, kun pikku jussivaltteri tulee kärreissä kouluun!!

Vierailija
24/37 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pitäsköhän seuraavan kerran, kun miehen kanssa kahdestaan lähdetään kaupungille, pukea hänelle ReimaTec-haalari, kypärämyssy ja kurahanskat ja helahoito rattaisiin. Päästäsköhän ilmaiseksi. " Mun lapseni on varhaiskypsä. Parta alkoi kasvaa jo kaksi vuotiaana." sanoisin lipuntarkastajalle.

Vierailija
25/37 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jokainen, joka jaksaa varustautua noin, on ilmaisen paikkansa ansainnut. Sitä paitsi, lisäksi voisit sanoa, että vaikka miehesi ruumis on iso, hänen päänsä on vielä 2-vuotiaan tasolla, kuten omasikin.

Vierailija
26/37 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ei ole bussipäivä meillä :)

Vierailija
27/37 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä kulkee harvoin linja-autoja ja autoa ei ole käytössä, joten 2 lapsen kanssa rattailla liikutaan. Pienempi istuu suurimman osan ajasta kyydissä, mutta osan ajasta istuu myös lähes 4 vuotiastin.

Kuitenkin menee päivä aikaa, jos käymme kaupassa kun matkoihin menee suuntaansa 2 tuntia aikaa.

Vierailija
28/37 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenköhän se rattaissa kuljettaminen sai tälläiset mittasuhteet taas kerran? mun mielestä jokaisen oma asia. olen itse autoton ja päiväkotiin on matkaa noin 2km, sinne mennään rattailla. mun pitää olla seitsemältä töissä joten ei sitä ihan viitsi herätä neljältä että saa mukavasti ja lapsentahtisesti käveltyä sinne. työpaikkani on ihan eri suunnassa noin 2km myös ja sinne kävelen myös. töitten jälkeen haen tytön ja sitten mennään kauppaan, ostokset kulkee mukavasti rattaissa:) niin ja tyttäreni on jo 3,5v.

Vierailija
29/37 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

juuh, kyllä se 4 vuotias tajuaa että on kiire! meidän poika ainakin juoksee muutenkin koko ajan niin ei ole mikään ongelmaa!

Mutta MITEN se liittyy yhtään mihinkään? Tarkoititko sitä, että ap valehtelee lapsestaan? Se ei voi olla noin koska teilläkään ei ole?

Kyllä te osaatte... :-DDD

Vierailija
30/37 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

viettekö ne kouluunkin jos aamulla tulee kiire??? mahtaa kaverit pilkata, kun pikku jussivaltteri tulee kärreissä kouluun!!

Vierailija
31/37 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
32/37 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä vaan ihmettelin että kuljetetaanko ne kouluunkin niillä rattailla, jos ei ole autoa tai bussia käytettävissä...??

Vierailija
33/37 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän tämäkin ole jokaisen oma asia miten lapsensa kuljettaa paikasta toiseen!jestas kun teillä on vaikeeta kun pitää näin turhanpäiväsestä asiasta tälläinen haloo nostaa!!!!!menkää hoitoon!!!

Vierailija
34/37 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olen itse autoton ja päiväkotiin on matkaa noin 2km, sinne mennään rattailla. mun pitää olla seitsemältä töissä joten ei sitä ihan viitsi herätä neljältä että saa mukavasti ja lapsentahtisesti käveltyä sinne. työpaikkani on ihan eri suunnassa noin 2km myös ja sinne kävelen myös. töitten jälkeen haen tytön ja sitten mennään kauppaan, ostokset kulkee mukavasti rattaissa:) niin ja tyttäreni on jo 3,5v.

Vierailija
35/37 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä pyöräilläänkin aina kun sää sen sallii, täällä pohjoisessa on kyllä jo jäätä sen verran että pyörä laitettiin varastoon kuukausi sitten. T:23

Vierailija
36/37 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että erityisesti pääkaupunkiseudulla kuljetetaan isoja lapsia rattaissa vain sen maksun ssästämiseksi. Ja näin viedään se vaunutila busseissa niin, ettei vauvan kanssa sinne mahdukaan. Eli viedään se paikka sitä tarvitsevalta.

Helsingissä asuessani kiinnitin tähän huomiota useinkin bussilla tai junalla matkatessani. 5-6 -vuotiaita tyrkätään väkisin vaunuihin junaan mennessä, jotta saisi ilmaiseksi matkustaa. Monta kertaa näin asemalla lapsen vänkäävän vastaan äidille, joka väkisin tunkee isoa lasta vaunuihin, jonne se lapsi ei edes meinaa mahtua. Nolon näköistä näin ulkopuolisen silmin - ja kyllä mulla itsellä hävettäisi moista tehdä.

Vierailija
37/37 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nolon näköistä näin ulkopuolisen silmin - ja kyllä mulla itsellä hävettäisi moista tehdä.

Varmaan nolottaa sekä äitiä ja lasta, jos lapsi ei halua kärryyn ja pistää kovasti vastaan. Jotkut varmaan tekevät sitä siksi, ettei ole varaa bussilippuun. Ei se heistäkään varmasti mukavalta tunnu. Luulen, että jokainen sellainen perhe ottaisi mieluusti bussirahat ennemmin kuin pakon kuljettaa isoa lasta rattaissa.

Ihan eri juttu on sitten tietysti ne perheet, joissa kuljetetaan lasta esim. vamman vuoksi rattailla. Heistäkin varmasti jokainen ottaisi mieluummin lapselleen kyvyn kävellä kuin ilmaisen bussimatkan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi