Syömisen jälkeen oksettava olo. Mistä mahtaa johtua?
Mulla tulee syömisen jälkeen aina oksettava olo. Vaikka olisiki tyhjä, täys tai siltä väliltä, niin aina ruokailessa se oksentamisen tarve tulee. Oksennusta ei ikinä kuitenkaan tule. Muutaman yökkimisen jälkeen olo helpottaa, mutta kuitenkin jää vielä 4- 6 tunniksi. Ja tuona aikana siis ei voi kuvitella syömääni. Ei ole mielestäni mahataudin tyylistä. Mistäköhän saattaa johtua?
Kommentit (38)
Onko kukaan miettiny että voisi olla diabeteksestä kyse
Sama homma ollut jo useamman vuoden,samoin teestä tulee ja aamulla kun herää. Onneksi olen oppinut elämään sen.kanssa. lääkäriin en mene ennen kuolemaa : )
Vatsalaukun ja ruokatorven tähystys kestää n. 20 min ainakn.
Minulla on ollut tätä vuosia, pikkutytöstä aikuisikään asti. Tähystykset on tehty ja silloin oli merkkiä lievästi refluksista. Nexiumia olen syönyt ja vaikka se auttaa närästykseen se ei vie yökkäilyä pois. Teinivuosina ongelma puhkaisi ahistumishäiriön joka entisestään pahoitti tilannetta. Ravintoloissa on tuskaa käydä tai jäädä ruokailun jälkeen pöytään istumaan ja pistäisin tämän ahistuksen piikkiin mutta ei mua nyt kotona ahdista tai stressaa ja silti tuntuu että yökkäilen sisuskalut ulos. Tätä tapahtuu syön sitten mitä vaan ja varsinkin aikaisin aamulla ennen edes ruokaa saatan hyvinkin puoli tuntia yökkäillä.
Yökkäily itsessään on jo huono kun hapot liikkuu ylös-alas lisäten närästystä. Terveeksi minut on todettu enkä turhanpäitten lähe lääkäriin tutkituttamaan itseäni, tämän kanssa voi elää vaikkei se mukavaa ole.
Mulla auttaa maitohappobakteeri ja rennie..
Jopas on kumma kun täälläkin on sama kuvotuksineen!!!
Onko nyt ripoteltu ilmaan jotain vai ruokiin?
Itellä oli kans samanlaista vuosia sitten ja tuntu kokoajan vaan pahenevan, niin et lopulta ei saanu syötyä ku muutaman haarukallisen, vaik oli kuin nälkä!
Syyksi paljastui viimein keliakia. Kesti kyllä jonkun aikaa gluteenittomalla ruokavaliolla, että meni kokonaan ohi, mutta ei tosiaan ole enää paha olo vaivannut sen jälkeen :)
Mä muistan kun mulla oli noin puolitoista vuotta sitten kuvottava olo kuukauden ajan. En oksentanut, koska pelkään oksentamista tli kaiken, mutta hirveää se oli. Juuri ennen joulua unohdin asian ja elin taas normaalisti. Varmaan johtui ongelman stressaamisesta koko juttu.
Nyt mulla on viime viikon ajan ollut paha olo slloin tällöin muttei ruuan jälkeen eikä syöminen ole ollut ongelma. Olen aika varma, että mun paha olo johtuu stressistä, koska mulla on melkein 11 kk ollut ahdistusta todella monesta asiasta. Välillä ahdistus on pahempaa ja myös huono olokin. Silloin kun ei ahdista paljon, niin ei ole paha olokaan. Viime päivinä mulla on ollut paljon huolia ja ahdistusta, joten paha olokin tulee helposti. Siihen varmaan auttaa maitohappobakteerit, mutta en niitä ota.
Ja ihan muuten vaan, oon 15v.
Googlen haun kautta päädyin tänne.
Tässä muutaman päivän ajan ollut tätä pahoinvointia. En ole oksentanut, mutta syönnin jälkeen pitää mennä pitkälleen pariksikin tunniksi, jotta olo kohenee.
Ei näyttäis olevan riippuvainen siihen, mitä syö, tai kuinka paljon.
Syön hiilihydraattitietoisesti, mut tänään söin kokeilumielessä ihan tuollaista gluteenitonta pastaa, rosso pestoa ja saarioisten nakkeja. Oksetus olo tuli taas ja nyt tosiaan pötköttelen sängyssä, kun en muutakaan pysty tekemään.
Toissa päivänä kuvotus tuli munakokkelista. Toki olen nyt syönyt tavanomaista enemmän nitraattipitoista ruokaa, sekö aiheuttaa?
Mulla on samanlaista, bulimiaa epäilivät, kun ahmin ja sen jälkeen oksetti...
Ei kyllä ollut mikään syömishäiriö.
Mulla on ollu jo muutaman päivän päänsärkyä, huonoa oloa, väsyttäny tosi paljon... En oo pystynyt syömään oikeastaan mitään koska muuten tulee oksennus ja nytkin on jo huono-olo. En pyty kovin nousemaan sängystä kun alkaa pyörryttämään, hyvä jos ees jaksan mennä vessaan.😥 Oon miettiny että pitäiskö mun käydä lääkärissä vai mitä mä teen koska tälleen ei oo ollu ennen. Jos meen vessaan niin mun ei tarvii ku mennä polvilleen, odottaa hetki ja sit oksennus tuleekin jo. En pysty olemaan edes tietokoneellakaan ja tykkään nukun vain siellä missä kuuluu vähiten ääniä ja saatan nukkua putkeen 2-4h ja käydä hereillä esim vessassa ja laittaakkin takaisin nukkumaan. Oon siis 12 ja tuli vaan mieleen jos saisin täältä apua.
Veren sokeriarvo normaali, mutta syömisen jälkeen tulee huono olo.Pelkkä veden juominenkin aiheuttaa huonon olon.
Mulla parin päivän ajan tullut oksettava olo syömisen jälkeen, en kuitenkaan ole oksentanut, koska pelkään sitä yli kaiken. Mulla on siis jo gluteeniton ja laktoositon ruokavalio, ollu usiamman vuojen. Mulla myöskin monta vuotta ollut oksettava olo koko ajan, mutta nyt syömisen jälkeen tulee pahempi... Joka johtaa ahistuskohtauksiin ja hengitysvaikeuksiin enkä sen jälkeen uskalla mennä kouluun... Olisi kiva saada tietää syy tähän... Osaisko joku auttaa?
T. 13vee tyttö
Lapsikulta, toivottavasti vaivasi parani.
Onko verensokerit tsekattu?
Voi olla hoitamaton diabetes.
Onko kukaan miettiny että voisi olla diabeteksestä kyse