Syömisen jälkeen oksettava olo. Mistä mahtaa johtua?
Mulla tulee syömisen jälkeen aina oksettava olo. Vaikka olisiki tyhjä, täys tai siltä väliltä, niin aina ruokailessa se oksentamisen tarve tulee. Oksennusta ei ikinä kuitenkaan tule. Muutaman yökkimisen jälkeen olo helpottaa, mutta kuitenkin jää vielä 4- 6 tunniksi. Ja tuona aikana siis ei voi kuvitella syömääni. Ei ole mielestäni mahataudin tyylistä. Mistäköhän saattaa johtua?
Kommentit (38)
sen pahimman vaiheen ohi refluksissa noin pitkäksi aikaa tuo olo? Nytkin viimeksi söin puoli viisi ja vieläkin on sellainen olo, että tungenko sormet kurkkuu vai en.
oli huono olo syömisen jälkeen. Syötkö isoja annoksia? Rasvaista ruokaa? Suklaata? Kahvia? kolaa?
isoja annoksia mielestäni ja monen muunkin mielestä. Rasvan määrästä en tiedä. Ihan normaalia kotiruokaa syön. Suklaata en ole syönyt aikoihin na kahvia ja kolaa en juo. Juon siis vettä, maitoa ja joskus mehua. Kaks karkkia söin tänää ja siitä tuli kaks tämä oksennusolo.
vaikka söisin yhden omenan. Ja ennen syömistä mulla siis hirveä nälkä.
mulla nimittäin on on ollut vastaavaa yli kuukauden verran.
Mistäköhän mahtaisi johtua?
mulla nimittäin on on ollut vastaavaa yli kuukauden verran.
Mistäköhän mahtaisi johtua?
Voiko tuo olla joku virus? Mullakin nimittäin ollut samanlaista jonkun aikaa. Ei ihan oksettava, mutta sellainen jotenkin huono olo syömisen jälkeen.
Jos kestää viikkoja niin hakeutukaa mahalaukun tähystykseen julkiselle tai yksityiselle.
Ei satu, pikkujuttu, vähän inhottavaa vain. Noin 5 minuuttia kestää.
mäkin olen kärsinyt tämmöisestä semipahoinvoinnista jo parisen viikkoa. En ole vielä ostanut raskaustestiä, mutta en usko olevani raskaana. Lopetin pitkäaikaislääkityksen, olen olettanut tämän johtuvan pääasiassa siitä, mutta jännä kuulla että muillakin...hmm
Itselläni oli huono olo kuukauden verran usein syömisen jälkeen. Joskus oksensinkin. Se johtui ilmeisesti stressistä.
allergiaa, keliakiaa tms. Stressiä tai muuta mielenhäiriötä, joka aiheuttaa inhoa syötyä ruokaa kohtaan?
Itselläni oli huono olo kuukauden verran usein syömisen jälkeen. Joskus oksensinkin. Se johtui ilmeisesti stressistä.
Ongelmien pahennettua olonikin on pahentunut aina syötyäni.
Tällä viikolla pahaa oloa on tullut joka päivä syötyäni. Eilen söin töissä salaatin ja koko loppu päivän oli kauhean olo, tuleeko oksennus vai paskat. Tänäänkin sama olo jatkuu, vaikka en ole nyt kovinkaan paljoa syönyt, ei ole maistunut.
Sama ongelma täälläkki. 4-päivää sitte alkoi jokaisen aterian jälkeen oksetamaan. Yhden kerran tuliki oksennettua... :S mahasyöpä voi olla mahdollisuus oireet ainakin täsmäisi, jos jatkuu pitempään kai sitä lääkäriin on lähettävä
Mulla helpottaa Rennie ja maitohappobakteeri...
Mulla on toi sama nyt kun oon raskaana :D
mulla oli joskus pari vuotta. lääkäri diagnosoi liukutyrän. tiedä sitten. vaiva meni ohi kuitenkin.
Kannattaisko kysyä lääkäriltä jos kerran jo on pidempään jatkunut.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 22:58"]Mitä ihmettä?! mäkin. oon 13 ja etin tietoo täält nii tuli tälläne keskustelu.. Onko paha tän ikäsel? :o Pelottaa..
[/quote]
Mulla sama D: on ollu muistaakseni melkein kaks kuukautta. Ahistaa ja pelottaa, tää on kauheeta :/
Ei kuulosta miltään vakavalta, lähinnä happovaivoilta. Kokeilkaa itsehoitona vaikka viikon kuuri Somacia, sitä saa apteekista ilman reseptiä. Jos se auttaa, oli kyseessä happovaivat (refluksi). Jos ei auta, niin mitään haittaa kokeilusta ei ollut, ja sitten voi lähteä selvittelemään muita syitä.
Mitä ihmettä?! mäkin. oon 13 ja etin tietoo täält nii tuli tälläne keskustelu.. Onko paha tän ikäsel? :o Pelottaa..