Mitä ihmettä raskaana olevat naiset tekee baarissa??
Kommentit (23)
Mä ainakin teen melkein sitä samaa kuin ei-raskaana ollessanikin... Juttelen kavereiden kanssa, tanssin ja katselen ihmisiä. Ainoa ero on se, etten juo alkoholia ja nukkumattikin kutsuu yleensä pari tuntia aiemmin. :)
Liittyikö tuohon kysymykseesi myös se ajatus, ettei baariin ylipäätään saa mennä, jos on varattu?
mulla oli raskaus hieman yli puolivälin, kun kävin vielä baarissa tanssimassa ystävien kanssa, kun juhlittiin. Mitäs ällöä siinä on? Onko baarit tarkoitettu vain juopoille jakorasioille tms?
käyvät tapaamassa kavereita, tanssimassa, juomassa vaikkapa kokista. the usual stuff mut ilman alkoa..
Mikä siinä on ällöä? Mä käyn baarissa pari kolme kertaa viikossa kuten ennenkin. Duunin jälkeen meillä on tapana kävästä istahtamassa duunikavereiden kanssa tai tapaan mieheni siellä. Tavataan myös kavereista baarissa.
Kerro nyt mikä siinä sua niin ällöttää? Etkö siedä raskaana olevia muuallakaan vai nimenomaan vain baarissa?
Mä ainakin teen melkein sitä samaa kuin ei-raskaana ollessanikin... Juttelen kavereiden kanssa, tanssin ja katselen ihmisiä. Ainoa ero on se, etten juo alkoholia ja nukkumattikin kutsuu yleensä pari tuntia aiemmin. :)
sillä erotuksella, etten vieläkään juo siellä alkoholia vaikken raskaana olekaan :)
En varmaan ollu mikään seksikkään näköinen, mutta ei ollut tarkoituskaan. Ällö nyt ei ole ihan ensimmäinen sana mikä mieleen siitä tulisi. Ookko vähän pipi?
Yrittää peloissaan pitää kiinni entisestä elämästään ja vakuutella itselleen, ettei mikään tule muuttumaan. Kunnes sitten hyväksyy jossain vaiheessa tosiasian, että kaikki tulee muuttumaan tai vaihtoehtoisesti jatkaa sellaisena pakko päästä tuulettumaan vähintään joka toinen vkoloppu- mammana.
nähnyt baarissa pömppömahaista naista. Ehkä siellä on ollut joku alkuraskauden vaiheessa mutta en ole tiennyt siitä. Jotkut käy toiset eivät. Joitakin saattaa ällöttää tietyt hajut tai se tunkkaisuus. Sen takia välttävät ko paikat.
Yrittää peloissaan pitää kiinni entisestä elämästään ja vakuutella itselleen, ettei mikään tule muuttumaan. Kunnes sitten hyväksyy jossain vaiheessa tosiasian, että kaikki tulee muuttumaan tai vaihtoehtoisesti jatkaa sellaisena pakko päästä tuulettumaan vähintään joka toinen vkoloppu- mammana.
Mitens arvon valopää selittää sitten aiemminkin raskaana olleen ja lapsen saaneen käynnin siellä baarissa raskaana ollessa? Ja kyseessä äiti, jonka esikoinen ei ollut kertaakaan ensimmäisen vuotensa aikana yökylässä hoidossa.
Tarvii kyllä olla harvinaisen tyhmä, jos vetää tuollaisia johtopäätöksiä ihan tuntemattomista ihmisistä...
Kyllä tuo kuvaus nyt aika moneen raskaana baarissa käyvään osuu.
Mitens arvon valopää selittää sitten aiemminkin raskaana olleen ja lapsen saaneen käynnin siellä baarissa raskaana ollessa? Ja kyseessä äiti, jonka esikoinen ei ollut kertaakaan ensimmäisen vuotensa aikana yökylässä hoidossa.Tarvii kyllä olla harvinaisen tyhmä, jos vetää tuollaisia johtopäätöksiä ihan tuntemattomista ihmisistä...
kävin kavereiden kanssa silloin tällöin baarissa kun odotin esikoista. Istuttiin iltaa, juteltiin, tanssittiin... sitähän siellä yleensä tehdään. Miehiä ei tosin tarvinnut enää iskeä toisin kuin vähän aiemmin. :) Join myös alkoholitonta siideriä tai olutta.
Kuopusta odottaessani en enää jaksanut käydä ulkona, siitä piti esikoisen yöheräilyt huolen :D Mutta nyt kun lapset ovat leikki-ikäisiä löytää tämän äidin toisinaan kaupungin yöstä viilettämästä.
Ilmeisesti ap menee baariin lähinnä iskemään naisia, eikä häntä satu raskaana olevat kiinnostamaan. Onhan se kamalaa jos sellaisiakin sattuu näkemään.
tosiaan muuttuu väkisinkin lapsensaannin myötä, mutta miksi se pitäisi ehdoin tahdoin muuttaa jo ennen lapsensaantia? Missä vaiheessa esimerkiksi kavereiden näkeminen pitäisi lopettaa tai tahtia harventaa. Heti plussatestin jälkeen vai peräti jo raskauden suunnitteluvaiheessa?
baarissa on irvokas näky. Ja olen itse nainen.
Mieheni oli keikalla yhdessä 'baarissa' ja oli mukavaa mennä tapaamaan tuttuja ja tanssimaan kun muuten olisin pyörinyt erittäin turhautuneena kotona -oli jo 10 päivää yli lasketun ajan. Joskus kolman aikaan aamuyöstä lähdettiin kävelemään kotia kohti (n.3,5km) ja alkoi vihdoinkin supistelemaan -jee! Olin varmaan tosi ällöttävä. Anteeksi.
baarissa on irvokas näky. Ja olen itse nainen.
etenkin kun sellainen luulee olevansa joku kaikkitietävä
Kerran oli ainakin sellainen tapaaminen, jossa oli paljon porukkaa entisestä työpaikasta ja oli tosi kiva nähdä pitkästä aikaa. Joskus olen ollut häiden jatkoilla mahan kanssa. Kerran taas oli 30-vuotissynttäreillä ja sitten istuin terassilla lasketun ajan jälkeen työkavereiden kanssa, kun niin ärsytti jo, ettei vauva millään synny. Luonnollisestikaan en ole koskaan nauttinut alkoholia raskaana missään olosuhteissa.
Minulle baari on ensisijaisesti paikka, jossa voin seurustella (siis ihan platonisesti) muiden aikuisten ihmisten kanssa ja/tai nauttia siellä tarjotusta ohjelmasta (esim. musiikki- ja stand-up-keikoista). Omasta näkökulmastani siis ainoa syy miksi joku voisi pitää baarissa oleskelua raskaana vastenmielisenä, on baarikulttuurin mieltäminen sellaisiksi asioiksi jotka ovat raskaanaolevilta vähintäänkin kyseenalaisia, kuten juomiseksi tai yhden illan hoitojen hakemiseksi. Ei se kerro mitään raskaanaolevista, vaan kyseisen mielipiteen esittäjästä. Baarissakäynti on joko itselle sitä ryyppäämistä ja nussimista, tai sitten kyseessä on pelkkä mielikuva vailla omaa kokemusta. Mikä saattaa syrjäisimmillä seuduilla ja tiukimmissa (erityisesti uskonnollisissa) yhteisöissä olla ihan ymmärrettävää.
Mä kävisin kyllä baareissa kavereitten kanssa aikaa viettämässä ja varsinkin tanssimassa edelleen näin loppuraskaudestakin, mutta kun on vaivaa toisen päälle niin en vaan jaksa. Kavereita tulee nähtyä kun tulevat meille kahville...
En oo koskaan ymmärtänyt, mikä siinä raskaana olevassa on niin kauhistuttavaa baariympäristössä? Kun nykyään ei enää tupakoidakaan sisällä.
kyseessä kompakysymys? Juo jotain? Istuu? Juhlii?