Mulla ei ole mitään sympatioita Nokian (kohta) irtisanottuja kohtaan.
Pitäsi tietysti olla ,kun vaikuttaahan tuollaiset aina koko maan asioihin ja sitä kautta minunkin elämään jos lamaan upotaan yms. Mutta kaikki ne joiden tiedän olevan noksun inssejä on leuhkoja kusipäitä, jotka ovat leveilleet työllään ja palkallaan joten ihan hyvä että saavat nyt olla kusi sukassa edes vähän aikaan :D
Kommentit (55)
Saapahan etelän variksetkin tuntea miltä tuntuu kun työt viedään omalta paikkakunnalta.
Onneksi täällä on vaihtoehtoja työllistyä muualle, joten eipä jää vituttamaan kovin pitkään.
t. x-lappilainen
Jep, juuri ne talot, joilla on kenties palstallakin leveilty :D
Kauas kaskustasta rakennetut ylisuuret asunnot myyntiin vaan... katsotaan paljonko niille löytyy ostajia
hätää. 400-neliöinen torppamme ei ole menossa myyntiin, sori vaan.
Pihassa oleva Mersu kyllä on, vaihdan uudempaan malliin.
Saapahan etelän variksetkin tuntea miltä tuntuu kun työt viedään omalta paikkakunnalta.
Onneksi täällä on vaihtoehtoja työllistyä muualle, joten eipä jää vituttamaan kovin pitkään.
t. x-lappilainen
Sinähän sen todistit otsikollasi ja epälojaalisuutesi entistä kotiseutuasi kohtaan myös.
Nokialta jäädään työttömäks. Työttömiä tulee jatkuvasti muistakin firmoista ja ei kukaan itke heidän kohtaloaan, mutta auta armias, kun jää Nokialta, niin valtio, kunta ja seurakunta itkee ja on tukemassa kaikin tavoin. Voi ..kele sanon minä.
Saman olen pannut merkille. Sitäpaitsi jos on (pitkää) työkokemusta Nokialta, niin luultavasti on ihan kohtuulliset mahkut löytää uutta duunia. Moni työttömäksi jäävä on paljon huonommassa asemassa työmarkkinoilla, mutta ei näistä kukaan päättäjä tunnu välittävän.
Kauas kaskustasta rakennetut ylisuuret asunnot myyntiin vaan... katsotaan paljonko niille löytyy ostajia
Ei me noksulaiset millään mersuilla kehdata ajella, audi se pitää olla!
kuin muita työttömiksi jääviä kohtaan. Lisäksi saanevat muhkean erorahan, mitä useimmat ei saa.
kuin muita työttömiksi jääviä kohtaan. Lisäksi saanevat muhkean erorahan, mitä useimmat ei saa.
Paperimiehet, telakkatyöläiset, poliisit ja nokiassa työsketelevät on valtakunnan erityissuojeluksessa, muista työttömistä ei välitetä.
mutta totuus on, että Nokian ja paperiteollisuuden alamäki tuo kylmää vettä niskaan _koko Suomen_ taloudelle. Se on asia, joka liikuttaa meitä kaikkia.
joku jotain, rämekuukkeli?
Kyllä tekevälle aina työtä löytyy toisin kun siellä perämetsissä.
Ei me noksulaiset millään mersuilla kehdata ajella, audi se pitää olla!
vaihtaisin huonompaan?
joku jotain, rämekuukkeli?
Kyllä tekevälle aina työtä löytyy toisin kun siellä perämetsissä.
En asu perämetsissä, jos minua tarkoitit. Lappi pysyy minussa, vaikka minä en Lapissa.
mutta totuus on, että Nokian ja paperiteollisuuden alamäki tuo kylmää vettä niskaan _koko Suomen_ taloudelle. Se on asia, joka liikuttaa meitä kaikkia.
No joo, mutta suhteellisuudentaju on aina hyvä pitää mukana.
"Nokia muodosti viime vuonna noin 0,8 prosenttia Suomen bruttokansantuotteesta."
http://www.taloussanomat.fi/informaatioteknologia/2012/04/20/ekonomisti…
mies Nokialla onkin. Talo on nimittäin maksettu kokonaan jo parisen vuotta sitten :) Oma työpaikkani onneksi on 100% varma - tulisimme toimeen jopa vain omalla palkallani eli ilman eropakettia tai hyvää ansiosidonnaista, jota mieheni tulee samaan, jos lähtö firmasta tulee.
Monella muullakin on ihan hyvä tilanne, siinä mielessä olen täysin samaa mieltä siitä, että mitään säälipisteitä eivät nokialaiset kaipaa.
Ei taida ap mamma ymmärtää, että välillisesti koskevat nämä ikävät uutiset koko kansaa. Turha on itkeä jos suunnitellaan hoitovapaan lyhentämistä vuodella, että valtion tulot ja menot saadaan tasapainoon jos noin iloitset tuhansien ihmisten työpaikkojen mentyksestä.....Kyllä nämä asiat vaan liittyy toisiinsa. Kyllä niitä moukkia löytyy ihan joka työpaikalta, ammattiryhmistä ja yhteiskuntoluokista.
Nokialta jäädään työttömäks. Työttömiä tulee jatkuvasti muistakin firmoista ja ei kukaan itke heidän kohtaloaan, mutta auta armias, kun jää Nokialta, niin valtio, kunta ja seurakunta itkee ja on tukemassa kaikin tavoin. Voi ..kele sanon minä.