Mulla ei ole mitään sympatioita Nokian (kohta) irtisanottuja kohtaan.
Pitäsi tietysti olla ,kun vaikuttaahan tuollaiset aina koko maan asioihin ja sitä kautta minunkin elämään jos lamaan upotaan yms. Mutta kaikki ne joiden tiedän olevan noksun inssejä on leuhkoja kusipäitä, jotka ovat leveilleet työllään ja palkallaan joten ihan hyvä että saavat nyt olla kusi sukassa edes vähän aikaan :D
Kommentit (55)
Sama kun paperitehtaita suljetaan, niin naureskelevat "siitä saavat rikkaat paskat, vuosia nostaneet ylisuurta palkkaa, nyt menee kesämökit myyntiin häh häh hää..."
Itsekin olen melko pienipalkkainen ja haaveilen paremmasta mutta en kyllä saa mitään nautintoa siitä että joku minua suuripalkkaisempi saa kenkää. Oletteko oikeasti sitä mieltä, että jos ihminen hakeutuu vaativiin/hyväpalkaisiin töihin voidakseen ostaa perheelleen vaikka nyt sen kesämökin, hän on automaattisesti ansainnut jotan pahaa elämäänsä?
Eri asia jos ei pidä jostakin tietystä ihmisestä, mutta ei se ap sinun omaa palkkaasi nosta jos nokialaiset tai paperimihet saa kenkää.
Paperitehtaalla liittoon kuuluu kaikki, 100 %. jos siellä päätetään me halutaan parempaa liksaa, joulumpitää vapaana, elinkalliit koneet suljetaan jne jne, ei kukaan voi sanoa yhtään mitään. Paperityöntekijöillä oli ahneus aina ekana. Isältä pojalle perityt työpaikat.
Joku tutkimus tehtiin kuinka paljon halvemmalla vst tehtaassa Saksassa sama työ tehtiin ja erot olivat suuria.
Multa moiset eivät saa yhtään sympatiaa.
Mun työ on tosi paljon kiinni Amerikan tilanteesta. Kun ekat merkit siellä alkavasta lamasta alkoivat, meillä heti töissä varauduttiin.
Kun tilauksia tuli, jokainen saimtehdä ylitöitä niin paljon kun halusi, niin että tunnit jätttiin ns varastoon. Sitten kun oli kaikkein hiljaisinta, oli työtä vain 1. Lle 8 hengen tiimistä, mäkin olin 3 kk kesälomalla viime vuonna.
Nyt sitten huhtikuussa tajuttiin ettei kesän hiljennystä ole tulossakaan ja ekaa kertaa palkattiin vuosikausiin kesätyöntkijöitä.
Meillä kaikki, ihan joka ikinen työntekijä jousti, joka tarkoitti vain yhdelle osastolle tuli pakkolomaa, johtuen siitä että meillä järjestettiin kysely haluaisiko joku pakkolomaa ja tehtiin siirtoja ja kaikkimjotka halusivat, siirrettiin täksi aikaa suljettuun osastoon. Yksikään ei saanut potkuja jne.
Paperialalla ei miehet ikiä joustaneet yhtään mistään, itse soppansa aiheuttivat.
Ystäväni mies, nokialla työskentelevä, on kaikkea muuta kuin rikas paska! Mulla pääsi tänään itku, kun mietin heidän tilannettaan.
Itsekin olen työtön ja kyllä huomaa kuinka työttömyyden myötä on kaverit kadonneet.
Huh kuinka ihan sävähdyttää tämmöinen viesti. Suosittelen katsomaan sen ruotsalaisen dokumentin niistä autotehtailla töissä olleista. Siinä kyllä näki hyvin, että mitä tekee ihmisille elää jatkuvan irtisanomispelon alla ja mitä sit kävi, kun välillä lomautettiin tai irtisanottiin.
Hieno sarja oli, en tiedä, että näkeekö enää mistään.
Aina ajatellaan sitä kuinka joku menettää työpaikan, mutta entä ne jotka eivät tule todennäköisesti edes koskaan saamaan työtä. Esim. elektroniikka-alan opiskelijat, jotka ovat puurtaneet monta vuotta koulussa, mutta yhtäkkiä Suomessa onkin näitä kymmenen vuoden kokemuksen konkareita pilvin pimein. Siinä jää vastavalmistuneet jalkoihin. Eipä ketään kiinnosta heidän tulevaisuus... Vaan kyynel heille jotka nyt joutuvat luopumaan mersustaan ja kesämökistä, Hei kamoon! Jotkut poljetaan alas jo elämän alkumetreillä.
saako mies potkut. Onkin muistanut vuiosien ajan joka kerta tavatessamme kertoa, minkä verran palkkaa mies saa, kuinka on velat maksettu ja rahaa jää ihan mihin haluaa, säälittelee samalla meitä kun maksamme asuntolainaa. No, toivottavasti alkaa muuttua ääni kellossa! Onhan se ollut säälittävää, kun naisella ei ole mitään muuta millä päteä kuin miehensä palkka :D
Eli ei suurempaa sympatiaa.
IHMEESSÄ JOKU VIELÄ LUULEE ETTÄ NOKIAN TUOTANNOSSA TYÖSKENTELEVILLÄ ON ISOT PALKAT?! NE ON IHAN TAVALLISIA DUUNAREITA, EI MITÄÄN ÖKY-POMOJA! t:EX-NOKIA DUUNARI (JA KYLLÄ, HUUDAN!)
IHMEESSÄ JOKU VIELÄ LUULEE ETTÄ NOKIAN TUOTANNOSSA TYÖSKENTELEVILLÄ ON ISOT PALKAT?! NE ON IHAN TAVALLISIA DUUNAREITA, EI MITÄÄN ÖKY-POMOJA! t:EX-NOKIA DUUNARI (JA KYLLÄ, HUUDAN!)
ei siellä tuotannossa niitä insinöörejä ole!
Salossa on kokoonpanotehas jossa tehdään liukuhihnalla puhelimia !! Luuletteko että palkat on tavallista duunaria parempia. ?
[ei siellä tuotannossa niitä insinöörejä ole!
Pitäsi tietysti olla ,kun vaikuttaahan tuollaiset aina koko maan asioihin ja sitä kautta minunkin elämään jos lamaan upotaan yms. Mutta kaikki ne joiden tiedän olevan noksun inssejä on leuhkoja kusipäitä, jotka ovat leveilleet työllään ja palkallaan joten ihan hyvä että saavat nyt olla kusi sukassa edes vähän aikaan :D
Aika ohut näkökulma ! Irtisanotuissa on paljon aivan tavallisia työntekijöitä, joilla on perheet, asuntolainat jne. Pahimmassa tapauksessa molemmat vanhemmat ovat olleet Nokian palveluksessa.
Vaikka uskon ja toivon, että osa irtisanotuista työllistyy uudestaa esim. yrittäjänä, on varmaa, että osa jää työttömäksi pidemmäksi aikaa. Tämä on erittäin dramaattinen käännekohta perheille. Että pidä sinä vaan sympatiasi...
Oletko ap tullut ajatelleeksi sitä?
Ja silloin pitäisi asian jo kiinnostaa.
Kyllä mua ainakin risoo maksaa taas tuhansille ihmisille työttömyydestä aiheutuvia kuluja.
olevia inssejä irtisanotaan, eiköhän se ole suorittava taso joka vähenee. Valitettavasti koska kohta johtajat johtavat itseään kun ei ole enää tuloksentekijöitä talossa...
ex noksulainen edellisestä aallosta
Mieheni on Nokian inssi ja kaukana leuhkasta. Sydämellisempää ja huomioonottavaisempaa ihmistä saa hakemalla hakea.
Eikä me olla edes rikkaita, mutta sen verran mies palkkaa saa, että voin hoitaa lapset kotona, kituuttamalla tosin.
Tässä viestissäsi tiivistyy koko suomalaisuuden kulmakivet: KATEELLISUUS ja VAHINGONILO. Olet säälittävä tapaus ap.
Saapahan etelän variksetkin tuntea miltä tuntuu kun työt viedään omalta paikkakunnalta.
On meillä niitäkin, jotka tienaa ihan suhteettomasti siihen nähden mitä tekee, mutta ne on kuitenkin aika harvassa. Ovat osuneet olemaan oikeaan aikaan oikeassa paikassa ja härkisti pyytäneet ison liksan ja sen saaneet.
Suurin osa ainakin meistä Suomen insseistä on kuitenkin suomalaisittain aika heikosti palkattuja ja bonukset on sulaneet ihan nolliin, joten palkat on laskeneet jopa tosi paljon.
Meillä on DI-koulutuksella olevia muutamsn vuoden työkokemuksella, jotka saa jopa alle 3000 e /kk, itsellä reilut 4000 e/ mutta aika vaativa pesti ja kokemusta jo liiankin monelta vuodelta.
Me ei kyllä taideta sitten tuntea toisiamme. Mulla on paska palkka ja aivan liikaa töitä. Nokialle tulin suoraan valmistuttuani. Tosin voisin kuvitella että en ole meidän tiimin ensimmäinen joka laitetaan pihalle. Pystyn tekemään melkein kenen vaan duunit, mutta mun duuneja ei kukaan halua edes lomittaa.
Tuolla oli kysymys siitä paljonko Nokialaisten työttömyyskorvaukset ovat. Osaatko antaa arviota millainen keskipalkka on? Voi siitä vähän arvioida kuinka pahan loven tekee valtion kirstuun.
kylästä
t.muista hommia tekevä vuokralla asuva noksun työntekijän vaimo :)
Ihanaa!! :)
Paperitehtaalla liittoon kuuluu kaikki, 100 %. jos siellä päätetään me halutaan parempaa liksaa, joulumpitää vapaana, elinkalliit koneet suljetaan jne jne, ei kukaan voi sanoa yhtään mitään. Paperityöntekijöillä oli ahneus aina ekana. Isältä pojalle perityt työpaikat. Joku tutkimus tehtiin kuinka paljon halvemmalla vst tehtaassa Saksassa sama työ tehtiin ja erot olivat suuria. Multa moiset eivät saa yhtään sympatiaa. Mun työ on tosi paljon kiinni Amerikan tilanteesta. Kun ekat merkit siellä alkavasta lamasta alkoivat, meillä heti töissä varauduttiin. Kun tilauksia tuli, jokainen saimtehdä ylitöitä niin paljon kun halusi, niin että tunnit jätttiin ns varastoon. Sitten kun oli kaikkein hiljaisinta, oli työtä vain 1. Lle 8 hengen tiimistä, mäkin olin 3 kk kesälomalla viime vuonna. Nyt sitten huhtikuussa tajuttiin ettei kesän hiljennystä ole tulossakaan ja ekaa kertaa palkattiin vuosikausiin kesätyöntkijöitä. Meillä kaikki, ihan joka ikinen työntekijä jousti, joka tarkoitti vain yhdelle osastolle tuli pakkolomaa, johtuen siitä että meillä järjestettiin kysely haluaisiko joku pakkolomaa ja tehtiin siirtoja ja kaikkimjotka halusivat, siirrettiin täksi aikaa suljettuun osastoon. Yksikään ei saanut potkuja jne. Paperialalla ei miehet ikiä joustaneet yhtään mistään, itse soppansa aiheuttivat.
Otahan vähän asioista selvää, esimerkiksi juhannus- ja jouluvapaa menetettiin useilla paikkakunnilla, ja vaikka työnantaja sai tämän runnottua läpi päätetään silti joka vuosi erikseen pyöriikö koneet vai ei. Sinällään ei radikaali muutos, onhan muutkin 3-vuorotyötä tekevät juhlapyhinä töissä.
Vuonna 2005 sain jatkuvasti kuulla kuinka "te lakkoilette koko kesän", olin siis paperitehtaalla töissä tuolloin. Harmi vaan etteivät ihmiset tajunneet että kyseessä oli TYÖSULKU, siis työnantaja ei päästänyt töihin. Me parjatut paperimiehet suorastaan kerjäsimme pääsyä takaisin töihin, jopa huomattavasti huonommin ehdoin, mutta eipä päästetty! Päätäni puistellen luin iltalehtien lööppejä joissa meuhkatiin että "lakkoileva paperimies menettää x euroa päivässä", kun kukaan ei ollut lakossa ja päivääpalkaksi oli laskettu kolminkertainen summa todelliseen palkkaan nähden, liekö joku toimistujohtajan palkka ollut esimerkkinä. Ja onhan metsäyhtiöiden johto todennut moneen kertaan että ei työntekijöiden palkka ole kynnyskysymys jos lakkautetaan tehtaita, Myllykoski ei olisi jatkanut vaikka työntekijät olisivat tehneet hommia euron tuntipalkalla.
Off topiciksi tämä meni, mutta en edelleekään ymmärrä: jos joku on joskus tehnyt kovapalkkaista työtä, onko se syy naureskella hänelle kun irtisanominen tulee kohdalle? Ja kun nuo Nokian työntekijät eivät todellakaan ole mitään ylipalkattuja, päinvastoin töitä tehty niska limassa ja palkka pieni.