Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt joka iikka, ihan rehellisesti! onko sulle tullut synnytysten takia virtsa & ulosteinkotenssiä?

Vierailija
14.06.2012 |

Eli tällästä kyselen ja täällähän on hyvä vastata anonyyminä, joten nyt toivon jokaisen olevan rehellinen ainakin kun ei tarvitse hävetä kun kukaan ei tule tietämään kasvojasi... IKINÄ...

Mä hätäilen tollasesta. Enkä sen takia uskalla ruveta tekemään lapsia.

Ja mikä se kohdunlaskeuma sitten on tarkalleen? Ja mitä muita tämmösiä inhottavia riskejä/vaivoja sisältyy ja voi tulla raskauksista sekä synnytyksistä? kertokaa. Auttakaa tietämätöntä!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlaisia ongelmia.

Vierailija
2/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pihtisynnytys, josta avanne ja melko paha virtsankarkailuongelma. Lisäksi tuo teurastus päättyi kohdunpoistoon, mutta sitähän sä et kysynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ongelmia. Totta kai aluksi oli hankalaa tuo paskalla käyminen, kun pelotti että tikit repeää ja muutenkin vähän sattui. Pikku hiljaa siitä sitten normalisoitui sekin homma. EI siis jäänyt mitään vaivoja :)

Vierailija
4/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en pitäny jalkoja ristissä kun aivastin; tuli housuun...

Esikoinen 6 kk Eikä kertaakaan ole tarvinnu laittaa jalkoja ristiin!!! Sitä en kyllä tiedä et miten ihmeessä tämmönen on mahollista :O

Vierailija
5/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli virtsanpidätysvaivoja, ekat viikot synnytyksen (imukuppi) jälkeen oli erittäin vaikea jopa mahdoton pidättää. Nyt synnytyksestä neljä vuotta, ehkä 3krt vuodessa saattaa aivastaessa lirahtaa pikkuisen. Ei mua hävettänyt näistä puhua silloin synnytyksen jälkeen, se tilanne oli mikä oli. Sain ihanan terveen vauvan, ei siinä muulla ollut väliä. Mutta yllätyksenä tuli kuinka paskana sitä oli, ja kipeä. Ja sitä verta tuli ja tuli...en ollut osannut varautua. Mutta ilman muuta vauvaa yrittämään jos tuntuu hyvältä ajatukselta ottaa pieni ihminen "siipiesi suojaan" ja tehdä hänelle mahdollisimman onnellinen elämä. Pikkujuttuja nuo vaivat.

Vierailija
6/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en pitäny jalkoja ristissä kun aivastin; tuli housuun...

Esikoinen 6 kk Eikä kertaakaan ole tarvinnu laittaa jalkoja ristiin!!! Sitä en kyllä tiedä et miten ihmeessä tämmönen on mahollista :O

No mut kato sulle tapahtui vaan tää av:n perus, muilla pillu tiukkenee synnytyksessä niin sulta jäi housuun kuseminen.

Vierailija
7/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksessä noita ongelmia taisi olla... mutta muuten siis ei juurikaan. Virtsanpidätyskykyyn kun voi yleensä ihan itsekin vaikuttaa. Laskeumaa taitaa lievästi olla, mutta sitäkin voi treenata.

Vierailija
8/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä just pelkään kun nuorena lapsia haluais saada, mut haluis silti olla "menevä" , eikä tulla kärsimään paska ja kusi vaivoista halleluja.....

Vierailija
9/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs lapsi syntyi hassussa asennossa, mikä aiheutti tavanomaista enemmän venymistä. Ommeltavaa ei tullut, jotain pienempää kuitenkin.

Kotiuduttuani sainkin huomata, että vessaan saa aina juosta: virtsaa tihkuu jos rakko on yhtään täydempi.

Luulin että tässä sitä nyt ollaan, mummovaivojen kanssa loppuikä, mutta ei. Nyt kun synnytyksestä on kulunut 7 viikkoa, mitään vaivaa ei ole enää jäljellä. En edes huomannut, missä vaiheessa se parani.

Lantionpohjanlihasten treenaaminen kuuluu asiaan, sillä vältetään monet vaivat ja korjataan niitä.

Vierailija
10/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmia ole tullut.

Vierailija
11/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana kaksi normaalisti sujunutta alatiesynnytystä.

Vierailija
12/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 synnytys, josta jo 10 vuotta aikaa.

Vierailija
13/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kuulemma myydään tehokasta come-nimistä apuvälinettä. Itse olen jo oppinut tunnistamaan lantionpohjalihakseni ilman apuvälineitä. - Osaatko jännittää lp-lihaksiasi? Kun harjoittelet hyvissä ajoin etukäteen, pärjäät varmasti. (Meillä on yksi lapsi, alatiesynnytys.)

Vierailija
14/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista ensimmäisessä 3.asteen repeämät imukupin vuoksi. Peräaukon ulompi sulkijalihas repesi ja siitä ongelmat.

Vierailija
15/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut tälläisiä tai muitakaan pysyviä vaivoja. Raskausaikana oli ainoastaan raskausmyrkytys, mikä eteni salakavalasti ja nopeasti. Muutoin kaikki hyvin (jos närästyksiä ym ei lasketa). Niin ja lapset olen saanut 18-, 28- ja 34-vuotiaana.

Vierailija
16/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ponnistusinkontinenssi. Ei ole parantunut. Olen synnyttänyt 7 yli nelikiloista lasta alakautta.

Vierailija
17/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päinvastainen ongelma ekan synnytyksen jälkeen meni kuukausi ennen kuin virtsa alkoi tulla normaalisti. Siis ilman suuria ponnisteluja.. Ja vieläkin sama vaiva on ajoittain.

Kukaan kätilöistä ja gynekologeista joilta olen asiasta kysellyt, eivät ole moisesta aikaisemmin kuulleetkaan.

Näinkin siis voi käydä.

Vierailija
18/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen jälkeen. Pissanpidätys ei kyllä ollut parasta a-luokkaa jonkin aikaa synnytysten jälkeen, mutta siis melko nopeasti kuiten taas ennallaan.

Vierailija
19/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä just pelkään kun nuorena lapsia haluais saada, mut haluis silti olla "menevä" , eikä tulla kärsimään paska ja kusi vaivoista halleluja.....

Ja mietipäs, kuinka paljon maailmassa on perheellisiä, työssäkäyviä, meneviä naisia. Eli eivät nuo ongelmat mikään normi ole.

Vierailija
20/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päinvastainen ongelma ekan synnytyksen jälkeen meni kuukausi ennen kuin virtsa alkoi tulla normaalisti. Siis ilman suuria ponnisteluja.. Ja vieläkin sama vaiva on ajoittain.

Kukaan kätilöistä ja gynekologeista joilta olen asiasta kysellyt, eivät ole moisesta aikaisemmin kuulleetkaan.

Näinkin siis voi käydä.

Satunnaisesti on kiire vessaan, mutta useammin virtsaamisesta täytyy pitää huolta, sillä en "tunne" hätään enkä oikein tunne virtsaamistakaan. Kolmannen synnytyksen jälkeen piti virtsaaminen ikään kuin opetella uudestaan. Jotain hermovaurioita kai siellä suunnalla. En ole puhunut asiasta lääkärissä, koska vaiva ei ole kovin paha - enkä halua mitään hoitoa. Koen, että pärjään hyvin näin.

Ihminen ikääntyy ja rappeutuu joka tapauksessa. Synnyttäminen voi aiheuttaa jotain haittaa, mutta synnytys + imetys myös hyödyttää naista. Itse ainakin koen, että plussat ovat suuremmat kuin miinukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän