Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt joka iikka, ihan rehellisesti! onko sulle tullut synnytysten takia virtsa & ulosteinkotenssiä?

Vierailija
14.06.2012 |

Eli tällästä kyselen ja täällähän on hyvä vastata anonyyminä, joten nyt toivon jokaisen olevan rehellinen ainakin kun ei tarvitse hävetä kun kukaan ei tule tietämään kasvojasi... IKINÄ...

Mä hätäilen tollasesta. Enkä sen takia uskalla ruveta tekemään lapsia.

Ja mikä se kohdunlaskeuma sitten on tarkalleen? Ja mitä muita tämmösiä inhottavia riskejä/vaivoja sisältyy ja voi tulla raskauksista sekä synnytyksistä? kertokaa. Auttakaa tietämätöntä!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektion jälkeen ei ongelmia. Ensimmäisen alatien jälkeen ehkä kuukauden verran oli vaikeata katkaista virtsasuihku, mutta housuun ei tod tullut.

Kolmannen jälkeen ei ongelmia. Nyt ikää 32 Ja viimeisestä synnytyksestä 2v4kk aikaa ja hyvin sujuu trampoliinilla pomppimiset yms. Kaksi ensimmäistä painoi 4 kiloa ja viimeinen 4500g. Itse olen hoikka.

Vierailija
22/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan rehellisesti nyt sitten

sain lapsen 32-vuotiaana, ja lapsi oli aika iso, 4.5 kiloa ja 53.5 cm

itse en ole koskaan harrastanut oikein mitään liikuntaa, lantiopohjanlihaksia en ole ikinä viitsinyt treenata

synnytys oli aika episodi ja repesin railakkaasti ja tikkejä laitettiin paljon, lukumäärää en halunnut kysyä

minkäänlaista vaivaa alapäähän mulle ei jäänyt, olen aivan kuten ennen synnytystäkin, ei myöskään raskausarpia, tissit on kuin nuorella tytöllä edelleen jne jne

eli tää oli mun rehellinen vastaus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä pari kuukautta piti mennä rivakammin vessaan,siis heti ensi merkeistä.. Sitten palautui. Ei ollut kuitenkaan mikään lääkärinhoitoa vaativa.

Vierailija
24/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli heti synnytyksen jälkeen pari viikkoa sellaista, etten edes tuntenut virtsaamisen tarvetta, kun pissat oli jo housuissa (tai no, siteessä, kun jälkivuodon takia muutenkin oli side). Siitä kuitenkin pidätyskyky on pikku hiljaa parantunut, ja nyt kun synnytyksestä on vuosi aikaa, ei ongelmia enää ole.

Minulle tehtiin episiotomia, kun vauva oli niin iso, joten se on voinut vaikuttaa asiaan.

Ulosteenpidätysongelmia ei ole ollut, ja ne lienevätkin todella harvinaisia seurauksia. Nuo virtsankarkailut taitavat olla yleisempiä, mutta pikku hiljaa niistäkin "paranee".

Vierailija
25/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ongelmia kahden synnytyksen jälkeen (1. imukuppi,jossa syvät repeämät) muuten, mutta vielä kolmekin vuotta synnytyksestä lirahtaa kyllä jos vähänkin täydemmällä rakolla menen trampoliinille pomppimaan. Normiarjessa ei vaivaa.

Vierailija
26/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat sulkijalihakset meni poikki, kakka karkasi varmaan kuukauden. Pissavahinkoja ei tullut. En kyllä istunutkaan kahteen kuukauteen. Vielä pahempi kuin kakan karkaaminen oli sen punnaamine. Aluna karkailujen jälkeen asia muuttui päinvastoin, ja synnytykivut oli lastenleikkiä siihen, että kolme tuntia yrittää pukata kakkaa ulos.

Vaivat kuitenkin jääneet, entiselleen tuo peräaukko ei tule, mutta pärjään asian kanssa. Kaksi seuraavaa lasta tulikin suunnitellulla sektiolla lääkärin ehdotuksesta.

Vierailija
27/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana yksi kolmannen/neljännen asteen repämät tehnyt synnytys + yksi sektio.

Ekan synnytyksen jälkeen virtsa karkaili vähän aikaa, mutta oli jo kuuden viikon päästä kunnossa. Sektiosta ei tullut mitään. ainoa mikä on jäänyt niin joskus on vaikea pidättää pieruja. Johtunee sulkijalihaksen repeytymisestä.

Mutta ihan kokemuksesta tiedän että aika monesta asiasta kuntoutuu ihan hyvin, eikä kaikille näitä edes tule. Sen takia ei kannata jättää lapsia hankkimatta!

Vierailija
28/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta, molemmat 4,5 kg, normaali synnytys, eppari. synnytyksen jälkeen emättimen etuseinä pullistui aika paljon ulos, molemmilla kerrroilla. Meni itsekseen takaisin, mutta pientä virtsanpidätysvaivaa havaittavissa. Esim. jos on vähänkin pissahätä, ja hyppii vaikka trampoliinillä tai lapsen kanssa narua, niin varmasti lirahtaa housuun. normaalisti olleessa ei.

Vierailija
29/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti mulla on tiukka kudostyyppi koska ongelmia ei ole ollut. En ole muutekaan väljentynyt alapäästäni, välillä mies valittaa että sattuu kun puristan kunnolla:)

Vierailija
30/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmia

Vierailija
31/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana kaksi normi-synnytystä.

Vierailija
32/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alakautta synnytetty, ei inkontinenssivaivoja, minkäänlaisia.

Vierailija
33/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä lapsesta ei mitään ongelmia, väliliha jouduttiin leikkaamaan ja lisäksi repesin, joten sellaista kiristelyä ja siitä johtuvaa arkuutta vessa-asioissa toki alkuviikot oli. Mutta pian arvet parani eikä ongelmia.

Toisen lapsen synnyttyä kävi ensimmäisinä viikkoina / kuukausina ehkä 2 tai 3 kertaa niin, että kun aivastin, lirahti vähän pissaa. Mutta sekin jäi sitten pois kyllä.

Lantionpohjanlihaksia treenaan tosi tosi harvoin.

Mun ystävä just kertoi (kaksi lasta synnyttänyt), että hän oli huomannut lasten trampalla pomppiessaan, että siinä meinaa kyllä tulla pissat housuun. Itse en ole edes trampalla huomannut mitään ongelmia.

Vierailija
34/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi ja kyllä mun on se jälkeen pitänyt vähän varoa miten pompin trampoliinalla tai jumpassa. Teen jonkin verran lationpohjaliikkeitä ja niistä on ainakin ollut apua sikäli, että tunnen että lihakset on varmaan paremmat kuin ikinä. Tiedä sitten onko se suoraan verrannollinen virtsanpidätyskykyyn. Pitäis kokeilla jotain haaraperushyppyjä. Tarkemmin ajateellen kokeilin ja pystyin tekemään vaikka kuinka monta :D. Ei olis onnistunut esim. vuosi synnytyksen jälkeen.

Vierailija
35/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri suositteli jumppakuulia jo raskauden alussa, joka päivä 15-30min ja synnytyksen jälkeen parin viikon tauon jälkeen lisää treeniä lantionpohjiin, virtsa ei karkaile, ja seksi on parempaa kuin ikinä! Nyt kolme alatiesynnytystä takana.

Nyt sitten ne vaivat. Peräaukon haavaumia oli ekan synnytyksen jälkeen vähän aikaa. Ei muuta!

Jos sinä sen lapsen oikeasti haluat, niin nämä jutut on pieniä siihen verrattuna!

Vierailija
36/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista ensimmäisessä 3.asteen repeämät imukupin vuoksi. Peräaukon ulompi sulkijalihas repesi ja siitä ongelmat.

tosin siitä ensimmäisestä on jo 7 vuotta aikaa ja ongelma on jumpalla pikkuhiljaa korjautunut. Eli ulostetta valui spontaanisti housuihin pieniä määriä. Virtsankarkailusta en ole kärsinyt. Noihin muuten ei saa sen kummempaa apua kuin ne jumppaohjeet ja on sitten ihan jokaisen omasta sinnikkyydestä kiinni miten niitä jaksaa tehdä. Itselläni on ollut aquafles-kuulasarja ja Come käytössä. Aquaflex toimi minulla (kun jaksoin tehdä sinnikkäästi 6 kk ajan). Kun supistelet niitä alapään lihaksia, myös peppureikä supistuu samalla tahattomasti.

Pahinta noiden repeämisien jälkeen oli se kakalla käyminen. Sattui enemmän kuin synnytys. Sitä jatkui 3 ensimmäistä kuukautta. Jos ei repeä niin sitten voi olla kuin ei mitään. Mulla meni 2 nuoremman synnytykset kuin unelma verrattuna siihen ekaan. Eli kaikesta näemmä voi palautua. Mieti sitä miten ihana lahja lapsi on ja miten paljon iloa lapsista on myöhemminkin. Voi ihmetellä maailmaa pienen ihmisen kanssa ja touhuta ja leikkiä. Saa niin paljon rakkautta ja iloa elämäänsä, vaikka tietysti välillä lapsiperheen arki onkin kiireistä ja stressaavaa. En minä näitä meittinyt silloin esikoisenkaan kanssa, olin vain niin rakastunut uuteen tulokkaaseen ja sen poskiin ja tuhinaan. Mulla on lisäksi maailman ihanin ja ymmärtäväisin mies, joka jaksoi auttaa ja tukea vaivojen kanssa. Käytti välillä vessassakin kun yksin en meinannut selvitä esikoisen jälkeen.

Vierailija
37/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis:

Aquaflex

http://images-eu.amazon.com/images/P/B003UES7A8.02.LZZZZZZZ.jpg

Näitä voi käyttää ensin ilman painoja, isomalla kuulalla ja sen sisälle lisätään aina muutama gramma lisää. Sitten vaihdetaan kapeampaan kuulaan ja lisätään sinne pikkuhiljaa lisäpainoja. Olen jatkanut noilla, vaikka olenkin jo palautunut ja teen pari kertaa viikossa iltaisin Come-harjoitukset. Aquaflexejä voi pitää vaikka koko päivän, kunhan muistaa ottaa ne pois vessakäynnin ajaksi. Pari kertaa olen unohtanut ne sisään ja vahingossa pissalla käydessä ponnistanut vessanpönttöön ja sitten pitää kyllä steriloida ja pestä aika monta kertaa ennen kuin viitsii uudelleen käyttää.

Kerron nyt vielä vähän miten noilla palautduin. Alkuun n. 1,5 kk synnytyksistä ei meinannut isompi kuula pysyä edes ilman painoja sisällä. Pidin sitä niin pitkään sisälläni kuin mahdollista paikallaan seisten ja keskityin vain supistelemaan lihaksia nopeasti. Sitten kun kuula pysyi ilman supistelua lisäsin yhden painon ja jatkoin tuota paikallaan seisomista. Sitten kun kaikki painot ja isompi kuula pysyivät ilman supistelua sisällä vaihdoin kapeampaan malliin ilman painoja jne. Nykyään esim. teen jumppaa tai teen kotiaskareita tai menen kävelylenkille kapeampi kuula painoineeen sisällä, koska se on ainoa tapa saada lisäharjoitusta. Hyvin olen palautunut! En nyt tiukemmaksi, mutta erittäin lähelle entistä tiukkuutta. Mies huomasi synnytysten jälkeen eron entiseen n. 6 kk, mutta sen jälkeen aina mainitsi, että nyt on pillu tiukentunut. Harrastan myös pilatesta, aikuisbalettia ja juoksua, koska ne tukevat hyvin keskivartalokorsettiani ja jaksan paremmin lasten kanssa.

Vierailija
38/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekasta leikattiin eppari. joka repesi hieman kotona.. :/ auts

viimeisimmästä lieviä virtsankarkailuongelmia, joita varten on pitänyt treenata lantionpohjan lihaksia.

ikävin asia mikä jäi on vatsa reppu, jonka pois saamiseksi harrastan paljon liikuntaa, mutta ei se välttämättä koskaan palaudu. ja peräpukamat!

pukamiin jää mm. vessapaperia.. ällö vaiva.

Vierailija
39/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai joo, aluksi pissaa lirahteli, mutta kun lantionpohjan lihakset kuntoutuivat, tämä on jäänyt taakse. Vielä lihakset eivät ole täysin palautuneet, mutta koko ajan parempaan suuntaan.

Mulla oli rankka imukuppisynnytys ja mulle siis tehtiin episiotomia.

Vierailija
40/41 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 3 lasta - ensimmäinen sektiolla ja kaksi muuta alateitse. Ei ole ollut inkontinenssia edes heti synnytyksen jälkeen. Nuorin on kohta vuoden ja voin hyppiä, juosta ja nauraa. Kohdunlaskeumasta en tiedä mitään.

Eppari tehtiin tokan lapsen kanssa ja kolmannen kanssa oli 2. asteen repeämiä (paranivat nopeammin kuin eppari).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi