++ELOLINTUSET KESKIVIIKKONA++
Kommentit (34)
Hurjasti onnea plussanneille! Joutui jo lukemaan eilisen pinonkin kun en koneelle ehtinyt ja siellähän sateli plussia ja haamuja melkein niskaan asti. Eilinen menikin jouluostoksilla. Rankka päivä miettiä mitä ihmettä keksis joululahjaksi. Lapsillahan nyt on omat toiveet mut
kyllä siinä sais olla roope mukana kassalla jos kaiken toteuttais.
Meilläkään ei mies tiedä, tai oikeastaan sais selville yks päivä et kirjoitin tänne mut en uskaltanut kertoa mihin ja millä nimellä. Eikä tarvi kyllä tietääkään.
Kohtahan tässä pääsee itekkin tosi toimiin kun alkaa ovis lähestyyn.
NYt on kyllä ankara lentsu vienyt halut niin et toivottavasti ne ens viikolla palaa. Tiedä kyllä miten tuo kierto nyt menee kun se alkoi
temppuileen mutta onhan tuota ennenkin raskautunut ilman tarkkailuja.
Eiköhän tuo luonto ole järkännyt nämä asiat niin et näyttää haluttavankin silloin kuin pitäiskin.
Tämä päivä on kyllä mennyt meillä ite eestään. Aamulla hammaslääkäri
reissulla ja sit meni koko päivä aivan lörinäksi. No, kait sitä äitit silloin
tällöin tarviikin tällaisia päiviä, ihan kuin lomaa löhötä vaan. Mut huomenna sit kunnon siivoukset et on kiva laittaa jouluvaloja. Lapset
olis jo aloittanut lelun keräyksen kun äiti lupas jouluvalot, mut ehkä hyödyllisempää huomenaamuna keräillä niitä tai edes illalla.
Minulla ei tuon painon suhteen olis suuri ongelma kun saisinkin niin vähän kuin 3kg pois. Tosi ihana aika yrittää joulun alla! Ei passaa sit
kyllä torttuja ja pipareita maistella. Tuo viheliäinen kolme kiloa rassaa
vauvin jäljiltä mut oon kyllä sen verran hoikkaa mallia et pitäis valita
imetys tai laihdutus. Ja nautin kyllä imetyksestä enemmän kuin jostain
paastosta. Painoindeksi on jotain18 tai 19. Saa kyllä syödä kuin hevonen kun imettää ei muuten maitoa heru.
Mut nyt pelastaan tuo ryömiäinen kiipelistä!
Onnea plussanneille! +++++++ =)
Pikaisesti tänne kurkin, ennenkuin haen tytön hoidosta. Tänään pääsin hieman aikaisemmin töistä, niin en hakenut lasta tullessani. Olis kuitenkin ollut vielä päikkäreillä. =/
Mulla askarruttaa nyt yks juttu? Vaikka asia on selvä, niin ei se sitä mulle ainakaan nyt ole tai mulla on oikosulku. =)
Eli lasketaanko kp:t menkkojen loppumispäivästä seuraavien alkuun vai aloituspäivästä aloituspäivään? Kun mä ymmärrän että kierto on ne välipäivät? Neuvokaa tyhmää.... =) No, mulla nyt eilen siis täti tuli, onko nyt sitten kp 2/28??
Mut illalla palataan!
Leppoisia plussatuulia kaikille tasapuolisesti!
KJ25! Ensimmäinen menkkapäivä on eka kiertopäivä ja viimeinen on viimeinen päivä ennen seuraavien menkkojen alkua! Eli sulla on siis kp2 tänään, jos kerran täti eilen tuli!
Galluppiin!
Meillä kyllä ukko tietää, että mä täällä näpyttelen yhdelle sun toiselle palstalle ja se onkin sille jatkunnan nälvinnän aihe.
Se kun ei käsitä, että ilman nettikavereita mun pää sekois lopullisesti. Me kun asutaan huitin **tussa niin ei tuota juttuseuraa oo ihan koko ajan muutoin tarjolla. Mulle tää on kultaakin kalliimpi henkireikä!
Ja on ollu ihanaa esim tuolla yhdellä palstalla seurata vauvojen kasvua masusta alkaen, nyt ipanat onkin jo niin " isoja" .. Mun pikkunen täyttää tänään 9kk!
En mä sille kerro mitä mä täällä kirjotan vaikka se välillä kyllä selvästi on utelias. Mut eipä se osaa itse käyttää nettiä lainkaan niin on mun salaisuudet turvassa!
Ja toki se tietää sen verran, kun kerron, esim jos jonkun palstalaisten kanssa tavataan tai suunnitellaan tapaamista ja on se itsekkin jonkun näistä tavannut, kun ovat meilläkin käyneet.
Hmm, jotain muutakin piti vielä höpöttämäni, mutta unohtu!
Meillä ukko tietää että tänne kirjottelen ja on itse innostunut kirjottaa tonne av-puolelle.Se on nykyään ihan yhtä intona tästä vauva puuhasta ku minäkin(ainaki melkein).Oltiin kuntosalilla tekemässä kunnon rääkkitreenit taas ja siitä asti on kyllä väsyttäny ihan mielettömästi.Taidan tänään laittaa jouluvalot keittiön ikkunaan.Ehkä alkais sit jotain joulutunnelmaakin tulla.Kohta se joulu on ja mä en oo tehny viel mitään.Lahjat on ostamatta ja tuntuu vaan et siihen on viel ikuisuus mutta johan se on kuukauden päästä hui.Plussaonnea toivotellen!!!
Heissan hyvät ystävät ;)
Onnea vieläkin kaikille plussanneille, teitähän on jo monta.... Toivottavasti saadaan pian lisää!! Kyllä ne haamutkin useimmiten plussiksi muuttuu. ++++ plussa tuulia kaikille puhaltelen ++++
Tsemppiä kaikille tupakka lakkoa yrittäville, älkäähän vaatiko liian rajua muutosta hetkessä itseltänne. Pikku hiljaa hyvää tulee, vaikka en oo koskaan tupakoinutkaan, mutta ajattelen vain asiaa siltä kantilta, et jos mun ois luovuttava esim. suklaasta, niin se ei kävis sormia napsauttamalla =)
Niin se täti löysi tiensä meillekin ;(( No, kp 2/26 pysyn kuitenkin seurassanne loppukuuhun asti ;) Ootteko muut kuulleet siitä ennustaja ellistä? Mä pongasin sen linkin näiltä sivuilta ja se ennusti mulle tytön syntyväksi 22.11.06!? Joo se ennusti myös mulle kolme muuta tenavaa, viimeisen syntyväksi vuonna 2016, jolloin oon jo 39-vuotias!Vaikka oon kyllä ihan onnellinen jos saan ees pikkukakkosen =D
Meillä mies tietää mun kirjoittelusta tänne ja juttelenkin joistakin asioista hänen kanssaan. Ihan noin niin kuin yleisesti...en siis kohdista juttuja kehenkään. Tieto toisalta lisää tuskaa, mutta toisalta kiva tietää itsestään uusia juttuja ;-)
Mitähän muuta mun piti kirjoittaa, lahopää kun oon...
-Sanna- kera kitaraa soittavan miehen ja huomiotani kaipaavan pojan
Tänne ei mitään ihmeempiä, kunhan ollaan ja odotellaan. Siis aikaa kuluvaksi, että alkaisi oikeasti ymmärtämään että on raskaana ja lakkaisi murehtimasta, että koska alkaa verinen vuoto. Tänään sain onneksi tilattua gynen juuri tuohon jouluviikolle, jolloin masukilla pitäis olla ikää rv 8+. Silloin pitäisi ainakin jo näkyä ultrassa ja onhan se kiva ennen joulua saada tietää, että kaikki on kunnossa (ja siis toivottavasti kaikki on kunnossa, muuten saattaa olla aika synkkä joulu...). No joo, turha murehtia vielä.
Loppuviikosta mennään esikoisen kanssa katsomaan TiTi-nallen konserttia:) Jee jee, saas nähdä millainen joukkohysteria on odotettavissa kun ipanat näkee sen ihan livenä!;)
Nyt valmistutumaan huomiseen työtehtävään!
Eli ihan ensiksi tietenkin paljon onnea uusille plussanneille!!!
Olen nyt vain taustaillut ja odotellut ovisaikoja joihin on kyllä vieläkin aikaa vaikka kuinka. Viikonlopusta eteenpäin pitäis yrittää kovasti kellistää ukkoa petiin... :-) Siitä alkaakin sitten taas se kova oireiden etsiminen. Olen kyllä vannonut, että enää en luota mihinkään muuhun oireeseen kuin positiiviseen testiin, mutta eiköhän tuo kova vauvakuume taas nostata vaikka minkälaisia oireita loppukierrosta... :)
babyunelma kp 8/28-30
Täällä on tosiaan plussia sadellut eli yhteiset onnittelut kaikille :)
Työmaalla ollaan ja nyt rauhallisempi hetki joten koneelle piti rynnätä tarkistamaan tilanne.
Poju: Hatun nosto yrityksellesi& onnistumisellesi :) Itse lopetin reilu pari vuotta sitten kun aloimme harkitsemaan vauvaa. Nikotiinilaastarit (poltin kuin korsteeni) ja ajatus ehkä piankin alkavasta raskaudesta auttoivat mua lopettamaan. Pari ensimmäistä viikkoa olivat mulle ne hankalimmat ja välillä hermot olivat todella pinnassa. Pahimpana hetkinä mulle auttoi se, että ajattelin " nyt tällä hetkellä en polta, katsotaan sitten myöhemmin" ja mulle sitä myöhemmin hetkeä ei tullut. Kuten joku kertoi raskaus ja imetys- aika meni hyvin, sen jälkeen on tehnyt välillä kovastikin mieli mutta en ole ratkennut. Eräs ystävä sanoikin mulle että ei muuta kun äkkiä yrittämään uutta vauvaa!
AuroraM: Muista että mitä lähempänä totuutta valehtelet sen paremmin se onnistuu. Voit lisätä oirelistaan vielä päänsäryn jos työkaverit epäilevät sairauttasi... (kamalaa, mä alan olemaan pelottavan hyvä valehtelemaan ;) )
Äitikuu: Onneksi asioilla tuppaa olemaan tapana järjestyä omalla painollaa. Tietenkin niitä on välillä hyvä pohtiakin ja meille voit aina purkaa mietteitäsi :)
Galluppiin: Meillä isäntä tietää, että kirjoittelen. Hän jopa tietää nimimerkkini mutta tuskin hänellä riittää mielenkiintoa lueskella tekstejäni. Esikoista kun odottelin kirjoittelin aika aktiivisesti, silloin hän saattoi kysyä kuinka muut mammat voi? (tämä tapahtui loppu raskaudesta kun pinoissa kaikki vahtivat toisiaan. Kuka olisi seuraavaksi lähdössä synnärille jne.)
Nyt lopettelen ja jatkan töitä
Täällä on tosiaan plussia sadellut eli yhteiset onnittelut kaikille :)
Työmaalla ollaan ja nyt rauhallisempi hetki joten koneelle piti rynnätä tarkistamaan tilanne.
Poju: Hatun nosto yrityksellesi& onnistumisellesi :) Itse lopetin reilu pari vuotta sitten kun aloimme harkitsemaan vauvaa. Nikotiinilaastarit (poltin kuin korsteeni) ja ajatus ehkä piankin alkavasta raskaudesta auttoivat mua lopettamaan. Pari ensimmäistä viikkoa olivat mulle ne hankalimmat ja välillä hermot olivat todella pinnassa. Pahimpana hetkinä mulle auttoi se, että ajattelin " nyt tällä hetkellä en polta, katsotaan sitten myöhemmin" ja mulle sitä myöhemmin hetkeä ei tullut. Kuten joku kertoi raskaus ja imetys- aika meni hyvin, sen jälkeen on tehnyt välillä kovastikin mieli mutta en ole ratkennut. Eräs ystävä sanoikin mulle että ei muuta kun äkkiä yrittämään uutta vauvaa!
AuroraM: Muista että mitä lähempänä totuutta valehtelet sen paremmin se onnistuu. Voit lisätä oirelistaan vielä päänsäryn jos työkaverit epäilevät sairauttasi... (kamalaa, mä alan olemaan pelottavan hyvä valehtelemaan ;) )
Äitikuu: Onneksi asioilla tuppaa olemaan tapana järjestyä omalla painollaa. Tietenkin niitä on välillä hyvä pohtiakin ja meille voit aina purkaa mietteitäsi :)
Galluppiin: Meillä isäntä tietää, että kirjoittelen. Hän jopa tietää nimimerkkini mutta tuskin hänellä riittää mielenkiintoa lueskella tekstejäni. Esikoista kun odottelin kirjoittelin aika aktiivisesti, silloin hän saattoi kysyä kuinka muut mammat voi? (tämä tapahtui loppu raskaudesta kun pinoissa kaikki vahtivat toisiaan. Kuka olisi seuraavaksi lähdössä synnärille jne.)
Nyt lopettelen ja jatkan töitä
tänne se punainen hirmu löysi kans tiensä eli kp1/25-29 nyt oli mini kierto.
onnea plussanneille ja plussa tuulia muille+++++++++
ajattelin kans jatkaa teidän seurassa ku seuraava la olis elokuun 30 tai 31
gallup: meillä mies tietää että tääl seikkailen ja välis aina lukeekin samoin ku mä lueskelen joskus sen kirjoituksia jonnekkin. se on meil jo oikeastaan tapa.
se ois sit niinku jouluaaton testaus vissiin paikal jos täti ei aiemmin yllätä.
voi ku aika kuluu nopsaan eteenpäin. jouluostoksille lähdetään perjantaina ja silloin sit pitäis löytää suurin piirtein kaikki mitä tarvitaan lahjoiks.
ovistikkuja tarttis taas tilailla jos jaksaa tai sitten tämä kierto ilman.
nyt öitä kaikille.
Ja onnea paljon: pikkuinen, 01103 ja viola plussista!!!
Pientä lentsun poikasta pitelee edelleen, mutta onneksi ei ihan pahimmaksi ole äitynyt. Lapset oli myös räkäsiä ja yskäisiä koko viikonlopun.
No, ollaan tässä hyvin koko syksy selvittykin.
Vendo, elä heitä kirvestä kaivoon vielä. Mä heitin jo toiveet oviksesta mutta kp23 ovis yllätti. Ja kaksi viimestä kiertoa olivat pituuksiltaan 33 ja 34 päivää ja niissä terot apuna ja ei ovulointia. Tässä kierrossa en sitten enää teroja ottanutkaan, liekkö se vaikuttanut ovikseen.
Mulla taipumusta pitkiin kiertoihin, kesäkuussa ovis oli myös vasta kp24. ja siitä plussa ja km.
äitikuu: testaa vähän myöhemmin uudestaan, mulla acon10 antoi haamun vasta tasan kaksi viikkoa oviksesta.
Täälläkin on pieniä työpaineita. Tai mulla se tilanne, että on nyt vakipaikka töissä, mutta kun pitäs saada vielä uusi ammattikin joskus sen vauvan jälkeen :(
Ei nappaa todellakaan nykyinen työ ja haluaisin kokonaan toiselle alalle.
Mutta pidän kuitenkin nykyisestä paikasta kiinni että on kuitenkin vanha ja tuttu paikka minne palata vauvaloman jälkeen jos kuitenkin vielä mieli muuttuu. Tosin toiveena olisi olla aika pitkään sitten kotona, joka tietääkin aikamoista euron venytystä...
Täällä näyttää olevan muitakin sauhuttelijoita... mä poltan tosi vähän ja vaan iltasin, mutta se loppuu sitten kun ne kaksi viivaa tulee.
Niin oon lopettanut kaksi kertaa aiemminkin, mutta tyhmä kun on pitänyt uudestaan alottaa.
Nyt on pakko lopettaa kokonaan, koska kolmosen jälkeen lapsiluku on täynnä ja sitten se lopettaminen onkin vaikeempaa.
Musta on ollu helppoa lopettaa kun on tiennyt odottavan.
Ja samalla huhuilen josko täältä löytyisi itsenäisyyspäivän testaajia :) ?
Mikäli ei tule otettua varaslähtöä...
Eli tosiaan noin tunti sitten on tämä ilouutinen todistettu 1,5.vuoden pikkukakkosen yrityksen jälkeen, eli meidän keväällä 4v esikoinen saa viimein pikkusiskon tai veljen!!!
Kuukautisista laskettuna laskennallinen LA olisi näemmä 25.7., mutta koska mun kierto on n. 35 päivää ja ovislimojen ym. perusteella tiedän hyvinkin tarkasti, milloin tämä mukelo on saanut alkunsa lisäsin tuon viikon aikaan, ja pääsin laskettuun aikaan 1.8. :)
Eli täällä kerhossa minäkin! Saanpa mahtavan synttärilahjan, koska täytän sillä viikolla 30v!
Kai mäki sit ilmottaudun tänne ku toi Hönttä pyys mua ilmoon tänne palstalle.
Niin eli tänään oli sitte testi päivä ja negaaha tuo näytti sekä pissanäyte että verikokeet mutta oireet senkun pahenee vaan....käytiin tänään miehen kanssa kaupassa ja meinasin ruokapuolella oksentaa ku alko niin etoon se ruuan tuoksu mutta silti testit näyttää negaa...Missä vika?
No mulla on menkat vasta viikon myöhässä mutta siltikin noi oireet on iha mahottomia...
Eli jos kertois niistä tännekin...
Etoon alko siis tänään kaupassa ruoka, pissalla saa juosta 2h välein,väsyttää,mahassa on krampissa tai siis vihloo masusta,illalla on hirvee olo!Tässä ne kai tärkeimmät oireet oli...mutta sellasta kuuluu tänne!
Kertokaa ny ihmeessä mikä on ku kuitenki on kaikki ns oireet mut testit näyttää negaa...ja ai niin ja onha mulla nälkäki taukoomatta vaikka olis syöny 1h sitte...ja mieliruokia on iha muutama mitä tekee silleen tosi paljon mieli esim viinirypäleet on mun himotuksen aihe:)
Mutta eipä tässä kummempia...
Viestikää mulle tai jotain!!!
Kiva kun vastasit! Ei ole helppoa ollut teilläkään!
Meidän allergia-tarina on seuraava: Noin puolivuotiaana tytöllä todettiin atooppinen ihottuma, mutta siihen ei juurikaan sitten muuten puututtu kuin rasvauksella. Itse rupesin tytöllä epäilemään kananmuna-allergiaa, kun imetyksen yhteydessä rupesi oireilemaan jos olin itse syönyt kananmunaa.
Nyt on sitten tutkittu ja tutkittu. Tällä hetkellä kiellettyjen ruoka-aineiden listalla on: kananmuna, kala, mäti, äyriäiset, soija, pähkinät, mantelit.
Viime viikolla otettiin verikoe mistä katsotaan maito ja viljat. Niistä tulokset tulee joko tänään tai huomenna. Seuraavassa brick-testissä sitten katsotaan vihannes-sarja ja muna, kala ja soija uudestaan.
Kovasti on tytön oireet helpottaneet uuden ruokavalion myötä. Kovasti vaan tarvitsee rasvailla. Ja Atarax on ollut meidän perheen pelastus! :o) Nyt tytöllä on ikää 1,7 vuotta.
Täytyy toivoa, että allergiat helpottavat iän myötä ja, että mahdollinen toinen lapsi pääsi vähemmällä!