Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemus mikrotetusta ruoasta -

23.11.2005 |

Ja pitäköön minua hörhönä joka haluaa.

Olin kyllä huomannut ettei mikrolla lämmitetty ruoka oikein vie nälän tunnetta vaikka sammuttaakin ruokahalun, mutta käyttelin sitä silti, kun en ollut oikein varma haitoistakaan. Kaksi vuotta sitten kuitenkin jouduin tarkistamaan suhteeni mikroon. Olin syönyt pitkästä aikaa mikroruokaa ja tunsin myöhemmin päivällä kipua keskellä ruumista. Kipu hellitti heti, joten en ajatellut sitä sen enempää... Seuraavana päivänä kuitenkin sama.

Ja sitä seuraavana päivänä lähdin kävelemään lapsen neuvolaan pian syötyäni, ja kipu tuli sillä kertaa niin voimakkaana ettei sitä voinut jättää huomiotta, pysähdyin kuin seinään ja seisoin ihan hiljaa, kun en yhtään tajunnut mistä voisi olla kysymys. Se kohta ruumiista oli tuntoaistilleni entuudestaan tuntematon, ei mitään tarvetta kyyristyä tms, olen siinä käsityksessä että siinä kohtaa on solar plexus. Ihan keskilinjalla heti pallean alapuolella tai pallean alaosassa? Kipu oli jotenkin irrallista, siis korvissa ei alkanut soida eikä näkö lähtenyt niinkuin jossain kuukautiskivuissa. Ikinä en ole kokenut mitään niin pelottavaa, se tuntui ikäänkuin suuri suru olisi kohdannut ja kuolema olisi juuri käsillä.

Mietin siinä seistessäni, olenko syönyt huomaamattani myrkkyä tai tehnyt jotain muuta väärin, enkä keksinyt muuta poikkeusta normaaleista tavoistani kuin jatketun mikrostasyömisrikkeeni. Puhuin jotain lapselleni, joka istui rattaissa, ja yllätyin kun äänenikin kuulosti ihan samalta kuin tavallisesti, sitten kipu häipyi ja jatkettiin matkaa...

Siis voiko solar plexukseen sattua? Sen tiedän, että kun laittaa sen kohdalle ruusukvartsin ja malakiitin, saa yhtäkkiä purettua itkuna tiedostamattomatkin surut ja hylätyksi tulemisen tunteet ja olo voimistuu. Mikä mikrotetussa ruoassa voi saada moisen aikaan? Luonnollisestikaan en ole uusinut kokeilua, kun kerran mikrotettu ei muutenkaan ole minulle yhtä hyvä kuin normaalisti valmistettu ruoka.

Enkä muuten tosiaankaan anna kenellekään muullekaan... Pieni lapsi ei osaisi edes kertoa jos tuntisi kipua siinä kohdassa, kun se kipu ei siis edes pannut kiemurtelemaan eikä voihkimaan, tuli vain kauhean surullinen olo ja luulin kuolevani heti.

Älkää pahoittako mieltänne tästä, voihan olla että toisille mikrotettu ruoka silti sopii. Minulle kun ei sovi oikein hyvin muillakaan konsteilla lämmitetty ruoka, eikä myöskään pakastettu, vaan vain tuoreet ja juuri kypsennetyt. Olen kyllä syönyt yhtä ja toista muilla tavoilla lämmitettyä sen jälkeenkin enkä ole kokenut vastaavaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta itse söin eilen oliko hk:n vai saarioisten broilerikiusauksen, mikrossa lämmitin.. Yleensä ei tuu maha mistään kipeeks, mutta kohta kun olin syönyt niin maha tuli hirveen kipeeksi, oikein kouristi, mikrossa lämmittäny kyllä ennenkin mutta taisi sitten olla ruuassa jotain, lisäaineet tai muut, miehellekkin tuli maha vähän kipeeksi söi samaa.. en tiiä sit mistä johtu,, mutta kaikki jotka tiedätte siitä mitä mikro todella tekee ruualle, tiiän ettei hyväksi ja esim proteiinia tuhoaa, onko siis jäljellä mitään ravinteita? ei pitäisi lämmittää siellä,,

Vierailija
2/3 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka eiks ne kuole mikrossa? Eikös noi einekset ole Suomessa hyvistä aineksista ja huolellisesti tehty.

Muistan jostain lukeneeni, että maitoa ja viljaa ei pitäisi keittää yhdessä, siis mikrossa, jotain ei silloin imeydy ruoansulatukseen. Harmi kun siitä on niin monta vuotta aikaa ettei enää muista mistä oli kysymys. Mulla on kaikki omat kirjat niin vanhoja ettei niissä puhuta mikrosta mitään, paitsi Elävä ravinto -kirja ei ole ihan sota-ajalta... Siinä paheksutaan ainakin suolaa,sokeria, pippuria, kahvia, teetä, suklaata, maitoa, juustoa, lihaa, leipää, voita ja ruokaöljyä... Kai niistä olisi pakko luopuakin jos tulis sairaaksi, onneksi ei oo vielä tarvinnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sinänsä edes ymmärrä kuinka se muka säästää aikaa. EIhän kukaan seiso uunin vieressä, jos siellä ruokaa lämmittää. Eli voihan sen ajan tehdä jotain muutakin kun ruoka on lämpiämässä.

Olin kerran makrobioottisen ravinnon kurssilla, jossa myös puhuttiin mikroa vastaan. Että se ei tosiaan tee hyvää ruoalle ja ruoan ravintoaineille. Luennoitsija heitti siellä ilmoille vertauksen saunoihin, mikä olisi ihmiselle paras, puusauna, sähkösauna vai mikroaaltosauna... Että aika sama se on ruoanvalmistuksessa, luonnontuli (puuhella) olisi paras, sitten sähköhellat ja sitten vasta mikroaaltouuni.

Sitäpaitsi ruoasta tulee niin paljon paremman makuistakin kun sen lämmittää uunissa. Tulee vähän kuorta pintaan, ruskistuu jne.