Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut opettajat tahtoo oppilaita kavereiksi fb:ssa?

Vierailija
13.06.2012 |

Tyttärelleni tuli kaveripyyntö yhdeltä yläkoulun opelta. Tyttö hyväksyi kaveriksi mutta sanoi ettei oikeastaan haluaisi open näkevän juttujaan. Voihan ne asetukset muokata ettei näe mutta ihmettelen open motiivia kalastella oppilaita kaveriksi kun on "tuttuja" vain koulun kautta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman luokan opiskelijat pyysivät fb-kaverikseen tunnilla ja totesin että minulla on periaate etten ota ketään opiskelijaa kaverikseni.

Vierailija
2/18 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yleensä hyväksyn oppilailta tulevat kaveripyynnöt, mutta en näytä heille omalta seinältäni kuin hyvin harvoja ja yleisen tason päivityksiä. En kuitenkaan näe mitään syytä itse pyytää oppilaita kaveriksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma teinien mukaan jotkut opettajat ihan pyytämällä pyytää oppilaita, vissiin haluaa olla suosittu kaveriope. vähän niinku lääkärit kalastelis potilaat kaveriksi että vois näyttää että tässä on paljon kamuja ja ollaan hyvä lääkäri.

Vierailija
4/18 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ENTISEN koulun ENTINEN opettaja Fb kaverina.

Vierailija
5/18 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän Fbookia, mutta sillä tavoin, että kaverina on lastenkin kavereita. Ihan yksi ja sama. En kirjoita sinne mitään erityistä koskaan.

Vierailija
6/18 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ope haluaisi olla fb kavri ja kytätä oppilaiden tekemisiä naamakirjassa tai kuvia?

Vierailija
7/18 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen äidinkielenopettaja opettajistani kavereissani fb:ssä. Tämä siksi, koska opettaja oli aivan mahtava ja todella mukava :)

Vierailija
8/18 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/18 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenikään ottaa oppilaita kavereiksi, eivät he ole minun kavereitani. Olen torjunut kaveripyynnöt sillä logiikalla, etten ota kuin kavereitani listalle. Vaikka oppilaat olisivat kuinka mukavia, niin kavereitani he eivät ole.

Yksi ope

Vierailija
10/18 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenikään ottaa oppilaita kavereiksi, eivät he ole minun kavereitani. Olen torjunut kaveripyynnöt sillä logiikalla, etten ota kuin kavereitani listalle. Vaikka oppilaat olisivat kuinka mukavia, niin kavereitani he eivät ole. Yksi ope

Mutta et voi mitenkään ymmärtää, että joku voisi olla kaveri ENTISEN oppilaansa kanssa ?? Välttämättä ei ikäeroa ole kuin vähän alle 10 v

Olet kyllä aikas *outo*

Minun kavereita ovat esim entiset alaiset,, minun hammaslääkäri, yliopiston proffa (joka opetti minua)

Miksi opettaja ei voi olla oppilaan kanssa kaveri ?

Vierailija
11/18 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minusta on hassua ja mukavaakin, kun naapuruston 14-16 v. nuoret haluavat olla minun kavereitani fb:ssa. Livenä he ovat juroja, juuri ja juuri tervehtivät aikuista. Fb:ssa on näköjään sitten helpompaa ottaa kontaktia. :)

Vierailija
12/18 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin saan jatkuvasti kieltäytyä oppilaiden, entisten oppilaiden ja vanhempien kaveripyynnöistä.

Vierailija
13/18 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on sitä parempi, mitä useampia aikuisia lapsen kaverilistalla on. Tulee vähän enemmän kontrollia siihen touhuun.

Omistani ainoastaan vanhin on jo 13v ja FB:ssä. Hänellä on kavereinaan vanhemmat, isovanhemmat, kummit, naapurin aikuiset ja vielä sisarustenkin kummit. Osa on kysynyt kaveriksi lasta, osaa lapsi on kysynyt. Yhtään opettajaa ei kyllä taida olla listalla. Itselläni on kaverina mm. serkkuni poika, joka tuskin minua tunnistaisi jos vastaan kävelisi.

Itse olen laittanut omat asetukseni sellaisiksi, että pystyn kontrolloimaan mitä päivityksiäni lapset näkevät. Mielestäni on hyvä, että lapsella on mahdollisimman monta aikauista FB-kavereina, jolloin kontrolli nettikäyttäytymisessä on parempaa. Toivoisin myös, että ne aikuiset ottaisivat yhteyttä jos näkevät jotain arveluttavaa tms. On pelkästään arvostettavaa jos opettaja tykkää olla lapsen FB-kaveri. Toki ymmärrän, etteivät kaikki halua.

Vierailija
14/18 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kaveripyynnön lukioaikaiselta opettajaltani. Ensinnäkin, hän opetti minua vain parin kurssin ajan ja toiseksi, lukioajoistani on kulunut jo useita vuosia. Nyt sitten saan jatkuvasti lukea hänen yksityiskohtaisia päivityksiään mm. avioerosta ja muusta siihen liittyvästä. Oma virhe, miksi hyväksyin.

Ja tosiaan, ope on nainen, kuten itsekin olen ja hänellä on FB-kavereissaan to-del-la paljon muitakin lukioaikaisia tuttaviani. Olettaisin, että myös nykyisiä oppilaita.

Vierailija
15/18 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin uskonnon opettajat ovat suuri riesa nuorille teineille. Oma uskonnon opettajani pyysi minut noin vuosi sitten kaverikseen facebookissa ja yksi asia johti toiseen. hänen tietämyksensä kiinan metsäuskonnoista teki minuun suuren vaikutuksen ja ilta toisensa jälkeen kuuntelin kantonilaisuuden saloja ihaillen hänen tietämystään. Eräänä tiistainan koitti päivä jolloin lupauduin kylään tämän ei niin herkullisen näköinen langan laihan miesopettajan luo kallioon. Pienen tunkkaisen yksiön sisältö kummastutti minua, toteemipaalut ja hirvempäät kiinalaisten mietiskelymattojan yläpuolella eivät vakuuttaneen. Pelkäsin henkeni puolesta mutta jotain ihmeellistä tapahtui. Joimme teet jonka jälkeen muistini katosi. En muista mitään ennen seuraavaa aamua herättyäni hänen hikisestä kainalosta kullin maku suussani. Perseessäni tuntui siltä kun sinne olisi työnnetty 15kg kahvakuulaa läpi yön. Pillussani oli hiertymiä ja huuleni olivat täysin rikki. Kysyin kuitenkin onnellisena syytä kaikkeen ja miespuolinen opettajani kertoi syyksi halunneensa olle vain "hieman" tuhma ja leikkiä nuorella tytöllä häpäisten tämän täydellisesti. Jatkoimme viikon ilman ruokaa ja vettä näitä sairaita fantasioitamme kuolimme holokaustiseen tyyliin eikä meitä koskaan löydetty...

EEEEEEEEEEIIIIIIIIIIH, SE OLIKIN VAIN UNTA!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
16/18 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin lätkimään koko facesta, kun entisiltä ja nykyisiltä oppilailta alkoi tulla kaveripyyntöjä.

Yläkoulun ope

Vierailija
17/18 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

X

Vierailija
18/18 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan oppilaat pyytelevät kaveriksi? Ei tarvitse hyväksyä. Voi myös laittaa asetuksen, että profiilia ei pysty hakemaan. En kyllä itse lähtisi pyytämään nykyisiä tai entisiä oppilaitani kaveriksi, outoa.

Sama pätee muihin aloihin, esim. terapeutti-asiakas jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi