Miten voikaan joskus pieni vauva raivostuttaa...
Meidän vauvalla, kohta 9 kk, on alkanut olla aika action-painotteisia nukahtamissessioita. Kai tämä on joku ohimenevä vaihe, mutta onhan se ärsyttävää, kun viimeiseen asti pitää taistella unta vastaan.
Kommentit (27)
Siis JOKA VITUN ILTA!!!! Mulla hajoo pää, kuula ja kaali tuon lapsen kanssa! AAAAAAAAAGGGHHHHHH.
Huoh.
Joo, meillä kannetaan kohta 2 v. täyttävää tunti sänkyyn iltaisin. Siis JOKA VITUN ILTA!!!! Mulla hajoo pää, kuula ja kaali tuon lapsen kanssa! AAAAAAAAAGGGHHHHHH.
Huoh.
Toivon, että tuo oppisi nukahtamaan taas jossain vaiheessa helposti. Ainahan toivoa saa...
Ap
vauva, lähes taapero.
Ihan siksi huomautin, että toi sun otsikko kuulostaa aika helvetin huolestuttavalta, kun siinä sanotaan, että PIENI vauva raivostuttaa.
Meillä on lapset aina nukahtaneet rinnalle (lapisa kolme), joten nukutus ei ole ollut ongelma.
Täällä samoja fiiliksiä paitsi raivon aiheena on n 3kk jatkunut eroahdistus. Jatkuva lahkeessa roikkuminen ja märiseminen kun liikkuu prinsessan luota edes puoli metriä niin alkaa jo syödä naista ;) Täällä 1-vee taapero. Tsempit sinne, meillä oli myös tuota raivokasta unta vasten taistelua tuossa iässä, jatkui noin kolmisen viikkoa kunnes helpotti.
as in pieni verrattuna aikuiseen. Kun nyt olennaisuuksiin tartutaan. Ei enää nukahda rinnalle, vaikka tissiä syökin.
Ap
TAIVAAN KIITOS omista muksuistani nuorin on jo 4-vuotias. Vieläkin aiheuttaa kyllä harmaita hiuksia toisinaan, mutta huomattavasti harvemmin kuin 0-2,5 -vuotiaana...
ja enempää lapsia meille ei tule, jihhuuuuu!!
Mutta vauvaksi 9-kuinen on tietysti iso. Ymmärrätkö? Ja ei ole mikään yhdentekevä asia, kun otsikossa julistat raivostuvasi "pienelle" vauvalle eli vaikkapa 2-kuiselle.
tykkään tästä vauva-ajasta muuten, mutta tää tämänhetkinen nukkumaanmeno jotenkin osuu hermoon. Vauva on hirveen väsynyt, mutta riehkaa ja touhottaa vielä silmät kiinnikin. Oon kokeillut kaikenlaisia eri tapoja, mutta varmasti mikään ei oo kovin tehokas, kunnes tää vaihe loppuu...
Ap
Joo, vauvat nyt on aina pieniä aikuiseen verrattuna. Mutta vauvaksi 9-kuinen on tietysti iso. Ymmärrätkö? Ja ei ole mikään yhdentekevä asia, kun otsikossa julistat raivostuvasi "pienelle" vauvalle eli vaikkapa 2-kuiselle.
Mä tarkoitin sitä kontrastia, joka on pienen vauvan ja ison aikuisen välillä. Älä oikeasti nyt jaksa nussia sitä pilkkua, jooko!
Ap
kunnes sitten tulee joku toinen vaihe. :) Lapsissa on se huono puoli, että ne aina osaavat ottaa hermoon. :D
tekemään ls ilmotuksen? vai mitäs messuut?
Pieni ku pieni,piste!
Meillä melkeen 2v vielä pinnasängyssä, mutta silti hirvee nukutushärdelli ja siihen päälle vielä 5kk vauvan ähräämiset, ei voi muuta kun huokasta kun molemmat on nukahtanu :)
Kaikista vaikein kuitenki on toi 12v,ei meinaa nukahtaa millään!
Tsemppiä!
Mä en muutenkan tajua tota, että mennään lapsen ehdoilla tässä. Miksi et vaan laita lasta sänkyyn, sano hyvää yötä tai lue ensin kirjaa ja lähde huoneesta pois? Okei, se voi huutaa siellä, mut so what? Se huutaa, koska haluaa huomiota ja sitä se saa joka kerta kun menet takaisin. Jos on syönyt, vaippa kuiva ja muutenkin hyvä olla, niin anna huutaa. Kyllä se jossain kohtaa väsyy.
Mä en suostunu silloin 10 vuotta sitten nukkumaanmenoajan jälkeen uhraamaan omaa arvokasta rauhoittumisaikaani minkään lapsen nukuttamiseen.
Sen kyllä kuulee itkusta, onko kaikki hyvin. No meillä ei edes paljon itkeskellyt perään, koska oppi sen että se on turhaa ja nukahti muutenkin tosi nopeasti.
on varmaan melkein aina joku vaihe meneillään :)
Mä luulen, että pidetään jokunen vuosi väliä ennen seuraavaa lasta, mun kauhuskenaario olis just toi kaksi pitkällistä nukutusta vaativaa lasta.
Vaikka eihän sitä voi liikaa suunnitella, on niin monta muuttujaa.
Ap
heti otsikosta mistä on kyse =D
Meillä 10kk pieni vauva, joka ei todellakaan mikään iso poika vielä ole vaikka lyhyitä hetkiä seisookin ilman tukea jo ja 5hammasta suussa...
Pieni vauvani hän kuitenkin on, ja voi luoja että osaa olla raivostuttavaa kun ei suostu nukkumaan!
Päikkäreille saa tapella, ja illalla saa tapella, ja nyt taas heräilee useammin öisin ja on työn ja tuskan takaa saada nukahtamaan uudestaan.....
Muuten tuo on mitä mainioin tapaus, iloinen ja tyytyväinen, mutta nukuttamiset....
Huhhuh =)
Tsemppiä!
Mä en muutenkan tajua tota, että mennään lapsen ehdoilla tässä. Miksi et vaan laita lasta sänkyyn, sano hyvää yötä tai lue ensin kirjaa ja lähde huoneesta pois? Okei, se voi huutaa siellä, mut so what? Se huutaa, koska haluaa huomiota ja sitä se saa joka kerta kun menet takaisin. Jos on syönyt, vaippa kuiva ja muutenkin hyvä olla, niin anna huutaa. Kyllä se jossain kohtaa väsyy.
Mä en suostunu silloin 10 vuotta sitten nukkumaanmenoajan jälkeen uhraamaan omaa arvokasta rauhoittumisaikaani minkään lapsen nukuttamiseen.
Sen kyllä kuulee itkusta, onko kaikki hyvin. No meillä ei edes paljon itkeskellyt perään, koska oppi sen että se on turhaa ja nukahti muutenkin tosi nopeasti.
mä en halua huudattaa vauvaa, se ei kuulu mun tyyliin. Mä en ajattele, että vauva huutaa saadakseen huomiota, vaan siksi, että joku on hullusti.
Action-painotteisuus tarkoittaa sitä, että vauva hilluu, reuhtoo, hytkyy, räplää, nousee seisomaan, vaikka on tosi väsynyt. Pitää itseään hereillä.
Ap
En vaan pysty siihen että annan lapsen huutaa yksinään, enkä näytä lapselleni että hänestä välitetään, ja että hän on turvassa meidän luona, ja että hänestä huolehditaan.
Jokainen tekee niinkuin heille sopii, me kärsitään nyt tämän vaiheen yli, mutta en ala huudattamaan lasta.
heti otsikosta mistä on kyse =D
Meillä 10kk pieni vauva, joka ei todellakaan mikään iso poika vielä ole vaikka lyhyitä hetkiä seisookin ilman tukea jo ja 5hammasta suussa...
Pieni vauvani hän kuitenkin on, ja voi luoja että osaa olla raivostuttavaa kun ei suostu nukkumaan!Päikkäreille saa tapella, ja illalla saa tapella, ja nyt taas heräilee useammin öisin ja on työn ja tuskan takaa saada nukahtamaan uudestaan.....
Muuten tuo on mitä mainioin tapaus, iloinen ja tyytyväinen, mutta nukuttamiset....
Huhhuh =)Tsemppiä!
hyvin, mutta illalla alkaa riehuli! Tavallaan se on huvittavaakin.
Ap
Tsemppia sinulle AP
Minulla kanssa "vauva" ja nautin niin tosta pallerosta että! Vauva-aika on niin lyhyt. Meilläkin on vauva tajunut, että nukkumisajan voipi paljon mielummin viettää leikkien, nukkuminen on niin Out! Mitä väsyneempi pötkylä on, sitä vaikeampaa se nukahtaminen. Pitää olla varovainen, että ei mene yliväsyneeksi, sitten vasta taistellaankin sitä nukahtamista vastaan, mutta valveilla ollessa kitistään väsymyksestä.
Raivostuttavaa, mutta niin ihanaa, samaanaikaan.
Meillä on ollut vielä todella helppotapaus! Baby Björn nukke nyt voisi olla vielä helpompi, mutta nyt on tullut tätä Unen Vastustamista oikein olantakaa. Kuuluu varmaan kehitykseen.
Sen kyllä kuulee itkusta, onko kaikki hyvin. No meillä ei edes paljon itkeskellyt perään, koska oppi sen että se on turhaa ja nukahti muutenkin tosi nopeasti.En vaan pysty siihen että annan lapsen huutaa yksinään, enkä näytä lapselleni että hänestä välitetään, ja että hän on turvassa meidän luona, ja että hänestä huolehditaan.
Jokainen tekee niinkuin heille sopii, me kärsitään nyt tämän vaiheen yli, mutta en ala huudattamaan lasta.
Itkullaan vauva kertoo mulle, että nyt on paha olo. Toki mä ymmärrän, että vauvalla ei ole hätää, vaikka itkisikin sängyssään, mutta vauva ei sitä tiedä. Vauva on väsynyt ja siitä tulee ikävä olo, ei hän osaa tämmöistä järkeillä. Siksi mä meen lohduttamaan, niin kuin meen aina. Se on mun virka.
Ap