Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voikaan joskus pieni vauva raivostuttaa...

Vierailija
12.06.2012 |

Meidän vauvalla, kohta 9 kk, on alkanut olla aika action-painotteisia nukahtamissessioita. Kai tämä on joku ohimenevä vaihe, mutta onhan se ärsyttävää, kun viimeiseen asti pitää taistella unta vastaan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muutenkan tajua tota, että mennään lapsen ehdoilla tässä. Miksi et vaan laita lasta sänkyyn, sano hyvää yötä tai lue ensin kirjaa ja lähde huoneesta pois? Okei, se voi huutaa siellä, mut so what? Se huutaa, koska haluaa huomiota ja sitä se saa joka kerta kun menet takaisin. Jos on syönyt, vaippa kuiva ja muutenkin hyvä olla, niin anna huutaa. Kyllä se jossain kohtaa väsyy.

Mä en suostunu silloin 10 vuotta sitten nukkumaanmenoajan jälkeen uhraamaan omaa arvokasta rauhoittumisaikaani minkään lapsen nukuttamiseen.

Sen kyllä kuulee itkusta, onko kaikki hyvin. No meillä ei edes paljon itkeskellyt perään, koska oppi sen että se on turhaa ja nukahti muutenkin tosi nopeasti.

mä en halua huudattaa vauvaa, se ei kuulu mun tyyliin. Mä en ajattele, että vauva huutaa saadakseen huomiota, vaan siksi, että joku on hullusti.

Action-painotteisuus tarkoittaa sitä, että vauva hilluu, reuhtoo, hytkyy, räplää, nousee seisomaan, vaikka on tosi väsynyt. Pitää itseään hereillä.

Ap

Anna sen touhuta ihan rauhassa.Kyllä se sinne ajan myötä nukahtaa.

Sä itse teet vaan tästä niin hiton vaikeeta.

Vierailija
22/27 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muutenkan tajua tota, että mennään lapsen ehdoilla tässä. Miksi et vaan laita lasta sänkyyn, sano hyvää yötä tai lue ensin kirjaa ja lähde huoneesta pois? Okei, se voi huutaa siellä, mut so what? Se huutaa, koska haluaa huomiota ja sitä se saa joka kerta kun menet takaisin. Jos on syönyt, vaippa kuiva ja muutenkin hyvä olla, niin anna huutaa. Kyllä se jossain kohtaa väsyy.

Mä en suostunu silloin 10 vuotta sitten nukkumaanmenoajan jälkeen uhraamaan omaa arvokasta rauhoittumisaikaani minkään lapsen nukuttamiseen.

Sen kyllä kuulee itkusta, onko kaikki hyvin. No meillä ei edes paljon itkeskellyt perään, koska oppi sen että se on turhaa ja nukahti muutenkin tosi nopeasti.

mä en halua huudattaa vauvaa, se ei kuulu mun tyyliin. Mä en ajattele, että vauva huutaa saadakseen huomiota, vaan siksi, että joku on hullusti.

Action-painotteisuus tarkoittaa sitä, että vauva hilluu, reuhtoo, hytkyy, räplää, nousee seisomaan, vaikka on tosi väsynyt. Pitää itseään hereillä.

Ap

Ja joka hemmetin iltako sillä on jok asia hullusti? Anna sen touhuta ihan rauhassa.Kyllä se sinne ajan myötä nukahtaa.

Sä itse teet vaan tästä niin hiton vaikeeta.

Ei vauva ymmärrä, milloin joku on oikeasti hullusti ja milloin vaan tuntuu muuten vaan pahalta. Ei vauvan kuulukaan tällaista osata. Vauva itkee ja minä vastaan siihen itkuun. Hän on tottunut siihen, että kun tulee hätä, äiti tai isä tulee apuun.

En ota vastaan neuvoja, jotka sotii mun äidinvaistoa vastaan. Ja ny meen muihin hommiin!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muutenkan tajua tota, että mennään lapsen ehdoilla tässä. Miksi et vaan laita lasta sänkyyn, sano hyvää yötä tai lue ensin kirjaa ja lähde huoneesta pois? Okei, se voi huutaa siellä, mut so what? Se huutaa, koska haluaa huomiota ja sitä se saa joka kerta kun menet takaisin. Jos on syönyt, vaippa kuiva ja muutenkin hyvä olla, niin anna huutaa. Kyllä se jossain kohtaa väsyy. Mä en suostunu silloin 10 vuotta sitten nukkumaanmenoajan jälkeen uhraamaan omaa arvokasta rauhoittumisaikaani minkään lapsen nukuttamiseen. Sen kyllä kuulee itkusta, onko kaikki hyvin. No meillä ei edes paljon itkeskellyt perään, koska oppi sen että se on turhaa ja nukahti muutenkin tosi nopeasti.

mä en halua huudattaa vauvaa, se ei kuulu mun tyyliin. Mä en ajattele, että vauva huutaa saadakseen huomiota, vaan siksi, että joku on hullusti. Action-painotteisuus tarkoittaa sitä, että vauva hilluu, reuhtoo, hytkyy, räplää, nousee seisomaan, vaikka on tosi väsynyt. Pitää itseään hereillä. Ap

Anna sen touhuta ihan rauhassa.Kyllä se sinne ajan myötä nukahtaa. Sä itse teet vaan tästä niin hiton vaikeeta.

meillä 10kk joka ilta seisoskelee sängyssä ja kiljahtelee ja hakkaa tutilla seinää ja mitä lie. Mutta kyllä se sinne aina itse nukahtaa, miten päin millonkin. Sitten vasta menen katsomaan jos hän siellä itkee vähän pidempään. Älä ap tee siitä noin vaikeaa. Kumpaakaan lastani en ole koskaan nukuttamalla nukuttunut. Aina ne itsellään nukahtaa vaikka aikaa joinakin iltoina ottaakin.

Vierailija
24/27 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muutenkan tajua tota, että mennään lapsen ehdoilla tässä. Miksi et vaan laita lasta sänkyyn, sano hyvää yötä tai lue ensin kirjaa ja lähde huoneesta pois? Okei, se voi huutaa siellä, mut so what? Se huutaa, koska haluaa huomiota ja sitä se saa joka kerta kun menet takaisin. Jos on syönyt, vaippa kuiva ja muutenkin hyvä olla, niin anna huutaa. Kyllä se jossain kohtaa väsyy. Mä en suostunu silloin 10 vuotta sitten nukkumaanmenoajan jälkeen uhraamaan omaa arvokasta rauhoittumisaikaani minkään lapsen nukuttamiseen. Sen kyllä kuulee itkusta, onko kaikki hyvin. No meillä ei edes paljon itkeskellyt perään, koska oppi sen että se on turhaa ja nukahti muutenkin tosi nopeasti.

mä en halua huudattaa vauvaa, se ei kuulu mun tyyliin. Mä en ajattele, että vauva huutaa saadakseen huomiota, vaan siksi, että joku on hullusti. Action-painotteisuus tarkoittaa sitä, että vauva hilluu, reuhtoo, hytkyy, räplää, nousee seisomaan, vaikka on tosi väsynyt. Pitää itseään hereillä. Ap

Anna sen touhuta ihan rauhassa.Kyllä se sinne ajan myötä nukahtaa. Sä itse teet vaan tästä niin hiton vaikeeta.

meillä 10kk joka ilta seisoskelee sängyssä ja kiljahtelee ja hakkaa tutilla seinää ja mitä lie. Mutta kyllä se sinne aina itse nukahtaa, miten päin millonkin. Sitten vasta menen katsomaan jos hän siellä itkee vähän pidempään. Älä ap tee siitä noin vaikeaa. Kumpaakaan lastani en ole koskaan nukuttamalla nukuttunut. Aina ne itsellään nukahtaa vaikka aikaa joinakin iltoina ottaakin.

Mä en tee mistään yhtään vaikeaa. Vauva ei tykkää jäädä yksikseen nukahtamaan. Tai aiemmin jäi, mutta nyt ei. Lisäksi vauva puoliunissaan kolhii itseään, joten joinain iltoina on pakko ottaa vauva syliin ja heijata uneen. Tää tilanne elää, tää käytös on suht uutta.

Mä en muuten avannut tätä ketjua pyytääkseni neuvoja, en koe niitä kaipaavani tässä tilanteessa. Avasin tämän ketjun purkaakseni ärsytystä.

Ap

Vierailija
25/27 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on auttaneet selkeät rutiinit ja tassuttelu. Opeti lapsen siihen, että reagoin hänen itkuunsa. Menin luokse ja rauhoitin, viivyin hetken seisomassa sängyn vieressä mutta en jutellut. Lähdin kohta pois, ja jos itku taas alkoi, sama juttu uudestaan. Tätä kesti ehkä kaksi viikkoa ja lapsi oppi luottamaan, että unen hakeminen yksin on ok. Mitä helpoin nukutettava taapero on edelleen (kohta 2 v.).

Mutta se mikä toimii toisella, ei välttämättä kaikilla.

Vierailija
26/27 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän niin hyvin!

Meillä vaan sillä erotuksella, että en ole varma, tuleeko lisää vai ei.

Kyllä noi 1- ja 3-vuotiaat on koetelleet hermoja niiiiiiiiiin paljon.

Ja joo, jätä se leikkimään ja kyllä se siihen nukahtaa itsekseen - my ass.

Ja nukkuu ihan koko yön. Jep jep.

Vierailija
27/27 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauvalla, kohta 9 kk, on alkanut olla aika action-painotteisia nukahtamissessioita. Kai tämä on joku ohimenevä vaihe, mutta onhan se ärsyttävää, kun viimeiseen asti pitää taistella unta vastaan.

Näitä kausia oli meilläkin. Päikkärit meni aina nätisti, mutta iltaisin piti keksiä kaikenlaista ja olla paikalla kunnes pienokainen lopulta nukahti. Välillä sai laskea aika moneen mielessään ettei käämit kärähtäneet.

Mutta ajattelin juuri niinkuin sinäkin - en voinut jättää lasta huutamaan yksinään, koska halusin että hänellä on aina turvallinen olo eli että jos hän huutaa, äiti tai isä vastaa tarpeeseen. Joskus kun otti hermoon, mietin vain kaikkia ihania hetkiä hänen kanssaan ja että jostain syystä hänellä on nyt vaan joku tällainen vaihe, joka menee ohitse. Vähitellen kiukku laantui ja tunsin vain suunnatonta hellyyttä pientä pörröpäätä kohtaan. Se aika, kun lapsi on pieni on niin lyhyt. Ei mene kauaa, kun äidin syli ei enää kelpaa vaikka sitä miten tarjoaisi.

Tsemppiä ap:lle! Kyllä se siitä ohi menee taas ja olet tyytyväinen toimittuasi kuten sisimpäsi sanoi.

Enkä yritä nyt arvostella ketään, joka toimii toisella tavalla. Jokainen toimii omalla tavallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi