Viimeisin painajaisesi? Kerron omani
Näin viime yönä kamalaa painajaista. En muista milloin viimeksi näin, silloin tällöin näitä tulee. En ymmärrä mistä tällainen painajainen edes uniini tuli. Tässä se:
Suomessa, tai varmaankin koko maailmassa (länsimaissa) oli käytössä sellainen systeemi, että viranomaiset/valtio arpoo syntyvistä kansalaisista ne, joita tullaan joko lapsena tai sitten myöhemmin aikuisena käyttämään ihmiskokeisiin. Laitetaan vereen kaikenlaisia myrkky- ym.pistoksia, katsotaan miten ne vaikuttaa ihmisiin, näin kehitellään mm. uusia lääkkeitä ihmisille. Eli unessani kylmästi vaan arvottiin jollakin viranomaissysteemillä nuo ihmiset. Hyi helvetti, se oli siis varmaan vuosien sisällä pahin painajainen!! Kukaan, ei kukaan vaikka olisi ollut presidentin lapsi tms, ei voinut vaikuttaa tähän, ei ollut mitään sellaista millä olisi pystynyt laistamaan tästä "kansalaisvelvollisuudesta". Ja jos oikein muistelen, ihmiset saattoivat vasta aikuisiällä tietää että hänet oli tähän tehtävään "valittu", eli ei auttanut edes että olisi itsensä tappanut ennen ihmiskokeisiin joutumista. Yksi nainen unessani sitten tähän joutui ja olin ikäänkuin seuraamassa sitä, kun siihen henkilöön niitä pistoksia laitettiin, ja ennen sitä sen naisen tunteita ja ajatuksia. Nainen ei ollut kukaan tuttuni tms, LUOJAN KIITOS, vaan ihan unen keksimä henkilö. Iäkkäämpi jo. Jos painajaisessani tämä henkilö olisi ollut joku läheinen, sukulainen tai ystävä tai jopa minä itse, olisi se ollut jo liikaa..
Millaisia painajaisia sinä olet nähnyt? Kuinka kommentoisit tätä painajaistani?
Kommentit (17)
Hyi, tuo loppu tuosta äidistä, aika karmaisevaa.
Onko lisää painajaistarinoita?
Tuo omani oli niin todentuntuinen, koko päivä mennyt vähän haahuillen ja oikeastaan vasta nyt illalla työpäivän jälkeen olen alkanut miettimään tätä näkemääni painajaista. Ahdistaa ja mieli maassa muutenkin tänä päivänä, vettä satanut koko päivän. Ois tämä päivä voinut jäädä elämättä, ärsyttää nämä. En ihan kamalan usein näe painajaisia mutta silloin kun näen, ne ovat mukana koko seuraavan päivän.
ap
Ekassa unessa olin perheen kanssa Lontoossa. Olin nähnyt kovasti vaivaa järjestääkseni perheelle tämän loman. Menin yksin kaupungille ja jätin heidät tekemään sillä aikaa jotakin muuta. Kesken kaiken tuli vessahätä ja näin yksityisen pienen kotimuseon, joka mainosti, että siellä on myös vessat miehille ja naisille.
Vessamaksua varten oli kaksi luukkua: tavallinen vakiomaksun luukku, johon piti maksaa tietty pienehkö määrä kolikoita. Siihen oli pitkä jono. Sitten oli toinen luukku, jonka edessä ei ollut ketään. Siitä pääsi vessaan nopeimmin, mutta vessamaksu arvottiin.
Koska mulla oli kova hätä, menin tyhjälle luukulle. Ajattelin, että eihän se maksu ihan kohtuuton voi olla kuitenkaan. Museon emäntä pyöritti numeron ja ilmoitti sitten, että joutuisin maksamaan vessakäynnistä 44030 puntaa.
Sanoin, että ei voi olla totta, se on vitsi tai virhe. Emäntä väitti, että totta se on, kone arpoi niin ja olin itse halunnut valita tämän. Hätäännyin niin, ettei tehnyt enää mieli mennä siellä vessaankaan. Olin ihan myrtynyt ja ajattelin ensin, etten kerro perheelle mitään, mutta kun näin heidät, kerroin tietysti kaiken, koska se kevensi oloani.
Ajattelimme sitten, että noin korkean maksun täytyy olla laiton ja ehkä poliisi auttaisi meitä. Poliisi ei kuitenkaan ottanut sitä asiakseen, koska se oli tavallaan vapaaehtoista vedonlyöntiä ja olin sen itse valinnut.
Toinen painajainen olikin sitten ihan erilainen, mutta en halua enää tässä sitä selostaa. Tulee liian pitkä juttu
Mökillemme tuli teräasemurhaaja (kirves tai puukko) kun olimme siellä. Piilouduin eteisen kaappiin ja kuulin kun se astui sisään. En tiennyt missä kohtaa mökkiä muu perhe on ja pelkäsin että joku meistä kuolee. Uni loppui ennen kuin mitään tapahtui.
Näin painajaista siitä, että jouduin töihin. T. Työtön
Ryhdyin Avon-kosmetiikkafirman tiiminvetäjäksi. Kävi ilmi, että palkka maksetaan meikkeinä. En pystynyt maksamaan vuokraa enkä laskuja, mutta sain kotiin isoja laatikoita luomiväripaletteja, parfyymejä yms. Ajattelin, miten ikinä saatoin suostua tällaiseen diiliin. Heh.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Näin toissayönä unta, että olin Juha Sipilän avustaja. Olin juuri avautumassa siitä, että en pidä hänen toiminnastaan, kun heräsin. Ei ole Sipilä ennen sentään uniin tullut.
Näin unta että ulostin ex-naiseni suuhun. Tämä on nyt ihan totta eikä mikään trollaus.
En ymmärrä tuota unta mutta ei kai unia voi välillä mitenkään järjellisesti tulkita.
Ap:n painajaisesta tulee etäisesti mieleen Unwind-kirjat, joissa abortti on korvattu toimenpiteellä jossa tarpeeksi iso lapsi puretaan osiksi elinsiirtoja yms varten.
Viimeisin mielenkiintoinen painajaiseni oli sellainen että Suomi oli täysin romahtanut mutta siellä täällä oli aidattuja saksalaisten hallitsemia alueita joilta löytyi mm. ainoat sairaalat. Siellä sitten loputtomassa autojonossa koitti päästä tikkauttamaan isoa haavaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin unta että ulostin ex-naiseni suuhun. Tämä on nyt ihan totta eikä mikään trollaus.
En ymmärrä tuota unta mutta ei kai unia voi välillä mitenkään järjellisesti tulkita.
K.akka tarkoittaa kuulemma rahaa unessa.
Näin unta että olin vielä exän kanssa (jota en voi sietää ja joka asuu tuhannen kilsan päässä) ja etsin asuntoa. Sitten minulla oli niin paljon tavaraa ettei ne mahtuneet matkalaukkuihin ja olin aivan tuskissani että millä minä nämä nyt vien ja miten ja ennen kaikkea minne.
Mitäköhän tuokin uni tarkoitti. Oli nimittäin aamulla aikamoinen helpotus herätä oman mieheni vierestä ja omassa asunnossamme :D
Tuttavani koira sairastui raivotautiin kun se oli minun kotonani hoidossa. Juoksin sitä karkuun. Koira oli unessa sekarotuinen, oikeasti saksanpaimenkoitra.
Näin unta, että olin siltapalkkien välissä ja ne muodostivat sellasen betonibunkkerin sinne sillan alle. Joku liikutti hiljaa niitä palkkia yhteen, jolloin sulkeutuisi ainoa ulospääsyaukko. Yritin kontata sieltä välistä pois tai jäisin sinne palkkien väliseen kopperoon pimeyteen. Heräsin siihen, kun luukku oli juuri menossa kiinni ja minä kopperon sisällä.
Olen lapseni isän kanssa todella huonoissa väleissä eron jälkeen. Viime yönä unessa sovimme riitamme, mikä oli todella liikuttavaa (se ei ollut se painajaisosuus).
Hän halusi sovintomme jälkeen lähteä katsomaan jotain paikallista nähtävyyttä, jäälle oli rakennettu lumesta omakotitalo. Tätä näyttämään lähti 3 paikallista miestä. Ihmettelin kuinka Suomessa vielä voi olla lunta. Itse lumitalo oli jo enimmäkseen vajonnut sinne jäähän, mutta nämä 4 miestä lähtivät silti kiertämään sitä sinne jäälle, minä jäin rannalle. Yksi kerrallaan sitten kaikki 4 vajosivat jäihin, siellä oli myös joku telttakangas, yksi jäi sen alle ja muistan kun se heilui ja sätki, kun tämä yritti päästä sen läpi pintaan. Sitten tuli hiljaista ja tyyntä.
Heräsin tähän klo 4 enkä enää saanut nukuttua kun ahdisti niin kamalasti. Sen jälkeen päätin, etten enää huonoimmillakaan hetkillä toivo hänelle mitään ikävää, ja latasin puhelimeeni 112-sovelluksen, koska ahdisti unessa myös se, etten tiennyt mihin soitan apua. :D
Näin todella kummallisen painajaisen.
Lainasin naapurikaupungin pienestä kirjastosta ralliautoilija Tommi Mäkisen saaman palkinnon. Se oli strutsinmuna, johon oli kirjailtu hienosti kullalla Mäkisen voitot ja saavutukset vuosilukuineen. Palkinto oli läpinäkyvässä, vitriinimäisessä laatikossa. Ideana oli, että Mäkinen oli luovuttanut palkinnon kansalaisten lainattavaksi ja se kiersi suomalaisissa kirjastoissa.
Kotona jostain syystä laitoin palkinnon mikrouuniin (unessa se tuntui ihan normaalilta teolta), mutta se oli siellä liian kauan ja poksahti rikki toisesta päästä! Aloin miettiä, miten selitän asian kirjastolle ja Mäkiselle itselleen. Minua ahdisti kun ajattelin, miten vihaisia kaikki tulevat minulle olemaan. Tajusin etten pääse ongelmasta mitenkään, koska kirjaston tiedoista näkee, että se on viimeisimpänä lainattu minulle, joten olen joka tapauksessa vastuussa siitä. Päätin seuraavana aamuna soittaa kirjastoon ja kertoa kaiken suoraan... Näihin ahdistaviin tunnelmiin uni päättyi.
Näin eilen Tommi Mäkisen tv:ssä lyhyesti, joten se tuli siitä.
Luin netistä, että strutsinmuna symboloi unessa jälleensyntymää. Unessani jälleensyntymä oli siis palkinto saavutuksista. Ja rikoin sen, tosin vahingossa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Viimeisin jonka muistan on sellainen "uni unen sisällä" tyyppinen jakso jonka näin edellisyönä ihan viimeiseksi ennen heräämistä.
Olin jonkun puolitutun kanssa merenrannalla kun tämä tyyppi keksi että meidän pitää kahlata läheiselle kivelle. Kahlasin kivelle ja hän jollekin toiselle, kunnes meri yhtäkkiä syveni ja olin jumissa kiven päällä, vesimassat velloivat niin etten olisi uimaan uskaltanut. Minulle huudettiin "Ei hätää, tämä kuuluu asiaan!". Minulle tehtiin selväksi että kyse on lyhytelokuvasta joka koetaan itse, joten istuin kivellä vähän kuin katsojana kolmiulotteisessa elokuvassa.
Maisema muuttui harmaaksi ja näin soutuveneen jossa oli nuori poika. Kertojan ääni valaisi pojan kuolevan tällä reissulla. Hetken päästä näin hänen juoksevan veden päällä minua kohti ja sitten taas hurjasti ohi, kunnes hän makasikin elottomana rantakivikossa.
Rannalla olleessa talossa oli pilkko-pimeää ja pojan lohduton äiti huusi kasvot vääristyneinä.
Hetken päästä hänen kätensä olivat veressä ja näin miten hän söi pojan ruumiista otettuja munuaisia veri roiskuen.
Heräsin tähän näkyyn, ilmeisesti se oli liian intensiivistä.