Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4 lasta ja 2 aikuista. perheessä kaksi autoa, joihin kumpaakaan ei mahdu koko perhe.

Vierailija
12.06.2012 |

Suhteellisen typerästi suunniteltu autohankinnat. Olen puhunut.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toinen ei saa mennä mökille etukäteen jos on viikolla vapaata, kuten meillä on vuorotyöläisillä. Eli toinen kykkii 2 päivää kotona odottamassa, että toiselle tulee se yhden päivän vapaa ja sitten vasta mennään koko perhe yhteisellä tila-autolla mökille.

Meillä nyt kyllä on tila-auto ja 5 paikkainen auto. Mutta silti menen lasten kanssa mökille useasti silloin kun minulla alkaa vapaat ja mies tulee perässä kun hänellä alkaa. Minä lähden kaupunkiin kun alkaa työt ja mies jää lasten kanssa mökille siihen asti kuin hänen vapaat kestää.

Palstamamma raahaa miehen ja lapset mökiltä kun hänellä on töihin meno. Ei saa mies jäädä yksin lasten kanssa mökille. Kaikkien pitää tulla kaupunkiin yhtä aikaa ja samalla autolla.

Vierailija
22/25 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 aikuista ja 4 lasta, pihassa 2 kpl 5-paikkaista autoa. Mies saa töistä otettua tila-auton aina kun tarvitsee ja tarvitaankin aika usein kun mökkeillään, käydään kalassa ja sukulaisissa ja reissaillaan varsinkin näin kesällä. Normi arki menee kyllä sitä rataa, että harvoin yhdessä koko porukalla ajellaan joten omaksi ei tila-autoa edes hankita. Mutta meillä siis helpotus että jokatapauksessa saadaan se tila-auto alle kun tarvitaan...muuten olisi kyllä pakko vaihtaa toinen auto tila-autoon, kummallista jos koko perhe ei mahdu koskaan yhteen autoon tai vielä pahempaa..ei edes halua.

Mitä se tuo lisää perhe-elämäänne tai parisuhteeseenne sellaista, mistä kahdella autolla matkaavat jäävät paitsi?

Onko sinusta esim. yh-isä jotenkin surkuteltava, koska hänellä ei ole lastensa äitiä matkassa mukana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa koko perhe odottaa isää töistä kotiin, että päästään yhdessä kauppaan. Kun yksi lapsi haluaa uimaan, pakataan koko perhe autoon ja matkataan 2 km päähän uimahallille, jossa muu perhe katselee lasin takaa, kun yksi on uimassa. Sateisimpanakaan aamuna ei voi viedä lapsia kouluun, koska isi vei auton mennessään ja äiti lapsineen joutuu keksimään erilaisia selviytymiskeinoja päästäkseen harrastuksiin ja kerhoon.

Olisi kamalaa, jos perheen onni on kiinni siitä tila-autosta ja yhteisestä ajasta sen auton sisällä.

Vierailija
24/25 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis varmaan perustaa joku tukipiste näille tila-autoperheille.

Vierailija
25/25 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä suurin osa kavereistakin on yhteisiä (paljon esim. opiskelukavereita) eikä kaikissa lakkiaisisissa, häissä yms. ole mitään etukäteishommia missä toisen pitäisi olla mukana ja toisen ei.

Oikeastiko et osaa mennä uimaan ilman miestäsi?

No nyt tajuan, miksi osalla mammoista on vaikeaa. Tarvitset miehen mukaan, kun käyt uimassa!

Esimerkiksi lakkiaisiin on kätevää mennä kahdella autolla. Ensimmäisistä juhlista voi napata mukaan anopin ja jatkaa seuraaviin, josta matkaan tarttuu kummityttö äiteineen tme. eli emme ole sidottuja yhteen autoon ja yhteen reittiin vaan mies voi palata lasten kanssa kotiin, minä jatkaa mummolaan siivousavuksi.

Tuossa listassa ei ole yhtäkään sellaista tilaisuutta, jonne meidän perheen on mentävä yhdellä autolla. Esimerkiksi hautajaisissa mies menee ennakolta kantamaan arkkua kappeliin, minä ja lapset menemme vasta aivan tilaisuuden alkuun, jotta lapset eivät pitkästy. 3v:lle on aikamoista tuskaa istua joku 20 min kirkonpenkissä odottamassa tilaisuuden alkua.

Kylään kavereiden luokse lähtee yleensä vain minä ja lapset, mies on silloin yleensä töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä