Rattaat, joissa kääntyvät etupyörät??
Meille on kertynyt kolmet kärryt tuohon eteiseen, ja alkaa tympiä. Haluaisin yhdet rattaat, joilla voisi käydä niin puistossa kuin kaupungillakin! Nyt kun on joka lähtöön eri kärryt... Haluaisin yksinkertaisesti rattaat, joissa on kääntyvät etupyörät, ja joissa tyttö (pian 16 kk) voi nukkuakin - siis kunnon makuuasento pitäisi myös olla, tai ainakin se 170 astetta. Etupyörien pitäisi olla kunnolliset, Bugaboot kun meillä jo on. Haluaisin siis sellaiset kuin OTH:n Urban Jungle duo on, mutta yksösversiona. Onkohan sellaista..? Kaikki kääntyväpyöräiset kun tuntuvat olevan kolmipyöräisiä tai matkarattaita.
Entä sitten kolmipyöräiset? Olen vähän ennakkoluuloisen niitä kohtaan - voiko lapsi nukkua niissä yksin partsilla, siis etteivät keikkaa? Tuo OTH:n Urban Jungle kun muuten houkuttelee, vain pyörä puuttuu... Onko kellään kokemusta noista OTH:n kärryistä? Entä Quinnyn Speedi XS:stä?
Kiitos...!
Kommentit (31)
Vieläkö viitsisit kommentoida, minkä tyyliset kankaat ovat? Ja entäs pyörät, ilmakumit vai umpikumit?
Muillekin innostuneille, tämän linkin takaa näkyy mm. milllaiseen säkkyrään rattaat taitetaan: (ja saksan kielen taitoiselle tietysti muutakin infoa)
http://www.babyonlineshop.de/shopart/1001030034.htm
Minä en kyllä tuosta kuvasta osaa päätellä, onko ' taittelussa' mukana istuinosakin. Jos on, näyttää hyvin kompaktilta.
Löysin minäkin rattaat Ping Pongista ja siellä huomasin, että mukavimmin oli kuvia oikeastaan siellä kohdassa, missä esitellään vuoden 2006 värit.
Täytyy huomenna soitella suomalaisiin liikkeisiin ja kysellä, josko pääsisi rattaita kokeilemaan jonnekin pojankin kanssa. Ehkä tässä olisi meidän viimeiset kärryt...
Mutta ei tuollakaan ole mittoja:(
-L-
- neljä pyörää, etupyörät kääntyvät 360 astetta ja ovat lukittavat.
- reilut ilmakumipyörät.
- täysmakuuasento
- käännettävä, tilava istuinosa
- portaaton teleskooppiaisa
- viisipistevaljaat
- metalliset pyöränkiinnitykset (kaikilla muilla muovia,
(pakkaskestävyys)
Pääkaupunkiseudulla myy ainakin Pikku Hurmuri ja Lastenvaunutukku
www.panther-junior.com
Hei Myrri,
Kiinnostus heräsi noista Pantereista.
Kauanko teillä on käytetty Pantereita ja minkä ikäiselle/kokoiselle lapselle? Kiinnostaa siis, minkä kokoinen lapsi niissä mahtuu nukkumaan. Entä kuinka kulkevat hiekkateillä (tai jopa maastossa), vai ovatko enemmän kaupunkikärryt. Myös hintaluokka kiinnostaa.
Kiitos!
siis OTH:n urban junglen tuplat piti kirjoittaa, eikä duo. :)
Tuota Panther junioria en muistanutkaan, täytyy tutkailla niitäkin siis. :)
lastentarvikeosastolle ja sinne on tulossa sekä Teutonia Fun Systems että Mistral S rattaita. Hän ei osannut sanoa tarkemmin koska rattaat ovat paikan päällä, kun kuulemma olisi 2006 uudet mallit jo pitäneet tulla... Hinta molemmilla kärryillä ilmeisesti 599 e. Ja myyjäkin ihmetteli Teutonian esitteen tietojen puutteellisuutta, siinä kun ei ollut mitään mittoja.
Tai siis ilmeisesti eivät, kun etsit toisia rattaita. Kiinnostaisi ihan tietää, sillä itse vasta tilasin Bugaboon Cameleonit osittain juuri siksi, että ajattelin, että kävisivät sekä pääkäyttöön että shoppailuun yms. pienen kokonsa, kääntyvien etupyörien ja kunnon takapyörien takia (mutta lisäksi sillä ominaisuudella, että isot pyörät saa eteen esim. talvisilla keleillä). Vai oletko kokenut nukkumisasennon ratasosassa lapsellasi huonoksi? Olisin tosi kiitollinen kokemuksistasi!
Toukka on vähän yli vuoden ja hyvin mahtuu. Tosin istuu jo miltei koko ajan. Siitä tulikin mieleen, että selkänojakin on aika tavalla pidempi kuin muissa rattaissa ja kuomun alle mahtuu varmaan kolmevuotiaanakin. Hinta ei ole niitä halvimpia, maksettiin jotain 650,- kun ostettiin muitakin tavaroita samalla. Tosin ei tuntunut pahalta, kun vertasi muihin merkkeihin, joissa todella oli kaikki mahdollinen muovia. Näistä jotenkin paistaa laatu läpi, eikä pelkkä muotoilu.
Heijastimia on joka suuntaan myyjä kertoi valmistajan olevan Euroopan suurimpia fillaritehtaita. Verrattiin muutamiin näistä OTH,
Childwheels, Icoo ym samantapaisista, mutta ne olivat jotenkin köykäisiä rakenteeltaan. Lisäksi Panther menee paljon pienempään tilaan autossa ja tuo nelipyöräinen vielä pienempään kuin kolmipyörä.
Minä vain halusin tuon kolmipyörän.
Kiitos Myrri,
Minulla olisi vielä pari kysymystä. Tuolta Panterin sivuilta ymmärsin, että rattaissa on ilmakumipyorät. Onko ne sellaiset, joihin ilma pumpataan vai ilmakennot? Jos pumpattavat, voiko pyörät pumpata itse, vai pitääkö mennä huoltoasemalle? Nettisivuilla en nähnyt lisätarvikkeena pumppua...
Ja jos vielä viitsisit kommentoida tuota ' maastokelpoisuutta' (vai onko se itsestään selvyys kolmipyöräisille...)
Enkä malta olla kommentoimatta Bugista vaikka itsellä ei niistä kokemusta olekaan. Minä olen ' kuolannut' Bugien perään siitä saakka kun ne ensimmäisen kerran luonnossa näin. Ja varmaan olisin ne ostanutkin, jos olisin mukaani kaupasta saanut heti, sen sijaan että olisi pitänyt odottaa kaksi kuukautta tilausta, jolloin kuopus olisi ollut jo auttamatta liian suuri koppaan... Niinpä sitten järkeilin, että vaikka Bugat ostaisin, en kuitenkaan voisi luopua yksistäkään esikoiselta ' perityistä' rattaista. Meillä nimittäin päiväunet nukutaan rattaissa, ja minusta on tärkeää, että on oikea makuuasento. Ja täällä Espoon perukoilla on paljon päällystämättömiä teitä, joilla lenkkeilemmä. Ja sitten toisaalta vaikka näppärästi Bugat taittuvatkin, eivät ne ole matkarattaatkaan.... Ja meillä oli Britaxin turvakaukalo, sitä ei olisi saanut Bugien runkoon. Autoilevalle äidille vauva-ajan tärkeimpiä varusteita oli minusta se, että vauvaa ei tarvinnut siirtää turvakaukalosta rattaisiin ja takaisin kun käytiin asioita hoitamassa.
Mutta jos kolmatta lasta vielä ihan vauvasta varustaisin, en varmasti voisi vastustaa kiusausta vaan hankkisin Bugat ja Maxi Cosin turvakaukalon.
Ne ovat kyllä lähimpänä täydellistä, mitä olen löytänyt. Jostain syystä vain on taas iskenyt vaunukuume - vähän hölmöä ehkä... Kaupunkikärryinä nuo Bugat ovat kerrassaan loistavat, mutta en vain raaski mennä niiden kanssa puistoon, etteivät rapaannu ihan täysin. Vaikka eivät nuo muutkaan vaunut ole puistossa juurikaan likaantuneet - logiikkani ei siis oikein pelaa tässä asiassa... ;) Meillä on myös maalla varmasti Suomen kuoppaisin piha, joten siellä en vielä ole Bugia kokeillutkaan; varmaankin toimisivat isot pyörät edessä. Ainoa, mikä noissa oikeastaan kiusaa, on juuri tuo nukkuma-asento. Kyllähän niissä reissussa nukkuu, mutta partsille laitan tytön mieluummin Brioihin. Ja painavaa ruokakassia on vähän hankala kuljettaa, kun se tavarakori on sellainen pussukka, mutta kevyemmille kasseille ne bagclipsit ovat tosi kätevät. Eli jos Bugaboissa olisi semmoinen perinteisempi ratasosa, niin ne olisivat kerrassaan loistavat. Nyt vähän tuntuu siltä, että kovin isolle lapselle se istuinosa on vähän kaponen..?
En edes halunnut kyllä uskoa, että olisin tekemässä virhehankinnan - sen verran olen minäkin kyseisiä rattaita himoinnut! Asumme Hgin kantakaupungissa, joten luulen, että ovat loistava valinta siltäkin kannalta (esim. pikkuruista vanhaa hissiämme ja ahtaita lähikauppoja ajatellen). Lisäksi vintiltä löytyy esikoisen vanhat 3-pyöräiset, kun tulee tarvetta lähteä ihan kunnolla maastoon. Olen vain muuten niihin niin kyllästynyt varsinkin, kun niissä ei ole kääntyvää etupyörää.
Anteeksi, kun meni hetkeksi aiheen vierestä!
tää menee nyt tälläseksi buga-hifistelyksi, mutta menköön ;)
itselläni on ollut bugat nyt 1,5 vuotta käytössä ja päädyttiin niihin juurikin sikis, ette tartte sitten toisia ostaa. ajatus nurkissa ja kellareissa lojuvista rattaista ja vaunuista aiheuttaa ihottumaa..
keskusta-asumisessa ne ovat lyömätön menopeli ja meillä kyllä nukutaan niissä päiväunet , jos ollaan kaupungilla unten aikaan. kyllä niissä kylkiasentoonkin pääsee. tosin ei nukuta näin kun max 1xviikko.
eli sinä, joka huolestuit tilaamistasi menopeleistä - huoli pois, hyvät ne on. olen ajatellut ajoittaa kakkosen sitten tuon ykkösen ratasiän loppupuolelle, jottei tartte uusia hankkia...
myös ilman kantokoppaa.
Nukkuma-asennossa jalat tulevat hieman " yläviistoon" , mutta eipä siitä mitään haittaa ole. Selän asentokin on hyvä. Suosittelen minäkin vuoden kokemuksella. Enpä usko, että hankinta kaduttaa. Näyttää muuten jokunen valmistaja yrittäneen kopioida hieman bugien ideaa...
Kävin tässä välillä työpaikalla, vaikka vielä vapaata onkin ainakin jonkin aikaa.
Maastokelpoisuus on vähän mielipidekysymys. Itse en työntelisi mitään rattaita lapsen kanssa aivan " maastossa" . Kyllä nuo Pantherit varmaan kulkevat maastossa siinäö kuin muutkin ja silloin tuo etupyöränkin metallinen kiinnitys on paikallaan, kun kuuluvat muilla nuo muoviset kiinnikkeet hajoilevan ihan kadullakin. En ole siis itse maastossa työnnellyt. mitä nyt hiekkapintaisilla metsäteillä.
Renkaat ovat ilmakumipyörät, siis pumpattavat ja niillä paremmilla " autoventtiileillä" . Meillä on kaksikin sopivaa pumppua, toinen ns, matkamalli, joka on pieni ja kulkee aina rattaiden mukana. Toinen isompi, joka ostettiin Biltemasta fillareita varten. Maksoivat
pienempi jonkun 5,- ¿ ja isompi 8,- ¿. Pumppailla ei ole tarvinnut vielä kertaakaan. Ilmakennorenkailla ei parane mennä mastoon sillä sen pinnasta menee kaikki risut ja kivet läpi. Näin kävi meillä edellisissä.
Noita pumppuja muuten saa kaikista urheilu- ja pyöräliikkeistä. Täällä kun tästä pumppujen sopivuudesta usein kysellään. Ei tarvitse mennä huoltsikalle ja pumput ovat halpoja.
Eturenkaat oli sellaiset kovat, ei siis täytettävät. Miksi niitä nyt ikinä sanotaankaan, on nämä termit toisella kotimaisella vähän hakusessa;)
Täytyypä käydä Stockalla tsekkaamassa tilannetta.
-L-
Käytin googlen käännöstoimintoa saksasta englantiin ja sen perusteella renkaat ovat ilmakennot (air chamber). Olisihan minun pitänyt tuo kangasasia tajuta, että on samat kuin kaikissa Teutonia rattaissa, kun väritkin on samat. Mikä on hyvä juttu. Tässä tulisi nyt vielä yksi kysymys, muistatko oliko rattaissa jousitusta?
Eikös Gessleinilta ole tullut tai tulossa kääntyvillä etupyörillä olevat rattaat? Mutsylta löytyy kääntyvillä takapyörillä oleva kapistus.
Niin ja niistä Bugista, kyllä ne meillä ainakin kulkevat maastossa. Hiekalla itse asiassa paremmin kuin Mistralit.
Lottis
hibou:
siis senhän saa kolmeen eri asentoon. Sadesuojakin on ihan kätevä, mutta siinä mua häiritsee se, että jos istuin on täysin istuma-asennossa, kuomun pitäisi olla myös ääriasennossa, jotta se sadesuoja sopisi kunnolla, ja silloin lapsi taas ei näe eteensä, kun kuomu tulee niin alas.
Minä pujotan aina pois kuomusta sen tukiruodon ja sitten ruoto takaisin koloihin, ja pelkkä se ruoto pitää sitten sateensuojaa. Sen kuomun kankaan saa taitettua pois edestä sitten joko kuomun alle tai päälle. Sen ruodon saa tosi nopeasti pujoteltua pois kuomussa olevasta kujasta ja lapsi on tyytyväisempi kun näkee kunnolla eteenpäin. (Sekavasti selitetty ;)
Tuolta löytyy englanninkieliset esittelyt Fun Systemistä. Myös Mistralin saa nyt kääntyvillä etupyörillä, ja heittoaisalla tietty!