Onko Lahti hyvä paikka asua?
Kommentit (87)
Ihan ok, viihdyn täällä. Sopivan pieni minulle, mahtavat urheilu- ja kulttuurimahdollisuudet, lyhyt matka pk-seudulle ja melkein mihin vaan Etelä-Suomessa. Asuntojen hinnat kohtuulliset ja asuinalueet ihanan vehreitä.
En iki päivänä muuttaisi. Missään eivät ihmiset ole niin juntteja kuin päijät-hämeessä. Ostin läheltä Lahtea talon ja aion kyllä myydä sen heti kun sen verottomana voin myydä. Sen lisäksi, että ovat juntteja ovat myös varkaita, ovat käyneet pihassani varkaissa vuoden aikana kolmesti. Oikaisevat ilman kupaa pihani läpi eivätkä korjaa edes koiriensa paskoja pihastani. Jopa liikenne on kuin paremmastakin junttikylästä. Jos olet vaihtamassa kaistaa ja laitat vilkun päälle, ilmestyy heti rinnallesi auto ja ajaa siinä samaa nopeutta kuin sinä. Jos et heti huomaa valojen vaihtumista vhreiksi, soi takanasi torvi alle sekunnin kuluessa valojen vaihtumisesta.
Muuttaisin, jos olisi töitä minulle ja miehelle. Lahdessa on kohtuuhintaisia asuntoja järven rannallakin. On riittävän iso minulle; on kulttuuria, kauppoja, eikä pikkukaupungin kyttäysmentaliteettia. Hyvä juttu on myös, että on sen verran lähellä pk-seutua, että sielläkin voisi hätätapauksessa käydä töissä. Huonoa on se, ettei ole yliopistoa.
Muutettiin kolme vuotta sitten helsingistä lahteen, en ole katunut kertaakaan! Mulla oli ennakkoluuloja mutta ne on kyllä karisseet kaikki! Tosi mukava, kätevän kokoinen kaupunki jossa on hyvät harrastus- ja kulttuurimahdollisuudet, tykkään tosi paljon!
Puoli vuotta kestin, ei enää koskaan.
Koko kaupunki on kuin ammattikoulun autopuolen tupakkapaikka.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:10"]Puoli vuotta kestin, ei enää koskaan.
[/quote]
erittäin hyvin kuvailtu :D
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:10"]
Puoli vuotta kestin, ei enää koskaan.
[/quote]
Sattuvasti sanottu, juuri sitä Lahti on!
Lahti näyttää ulkopuolisten silmin juntilta paikalta. Kaikissa kaupungeissa on hyvät ja huonot puolet, täällä on paljon hyvää! Tyttö 17v Lahest.
Voisin kyllä muuttaa mutta alue kannattaa valita ,omien tarpeiden ja ympäristön mukaan. Tarkkana kannattaa olla. Kun kylässä olen käynyt siellä tutuilla niin olen ihmetellyt ohiajaessa hirsimetsäntiellä ,kerrostaloa jossa näyttää olevan naru virityksiä joka parvekkeella ja hyvin oudon oloinen Suomen oloihin. Meillähänhän on säännöt asumiseen liittyen .
Itse olen asunut Lahdessa kohta 6 vuotta ja olen viihtynyt ihan hyvin. Tämä on minulle sopivan kokoinen kaupunki, josta löytyy tarvittavat palvelut ja hyviä harrastusmahdollisuuksia. Asunnot on kohtuuhintaisia ja mielestäni asuinalueissa löytyy todella paljon valikoimaa. Ainoa miinuspuoli tällä hetkellä on, ettei oman alan töitä ole kovin paljon tarjolla. Työssä olen tällä hetkellä, mutta määräaikaisena vuoden loppuun asti. Uskon kuitenkin, että tekevälle löytyy töitä jatkossakin. Kaiken kaikkiaan olen ollut kaupunkiin tyytyväinen. Hiukan kauniimpaa täällä toki saisi olla (kukkaistutukset ym.), nytkin on keskustassa ollut jo pidemmän aikaa taas työmaa käynnissä, mutta eipä se liikaa elämää häiritse :)
Ainoa huono puoli että vajaimmat ihmiset ovat edustossa äänessä koko ajan. Nämä sitten keräävät hyvävelikerhoja ja kaikki tietää mitä käy kun vajaat saa valtaa.
Tykkään Lahdesta ja muuttaisin kyllä.
Alueena, vaikkapa Anttilanmäki, Vartiolaakso, Hennala tai Jalkarannan järvenranta voisi olla kiva.
Tai vaikka ihan keskustakin, mutta ei vanhan linja-autoaseman läheisyys.
Työt pääkaupungissa, joten muutto ei meille ajankohtaista. Emme halua matkustaa pitkää työmatkaa, vaikka edulliset asunnot houkuttelevatkin.
Asuin Lahdessa n. 5 vuotta (olen kolmekymppinen) . Lahdessa on hyvät ja monipuoliset liikunta-ja urheilumahdollisuudet, paljon kauniita maisemia (ei keskustassa!) ja lenkkeilymaastoja. Maasto on kumpuilevaa eli paljon mäkiä, tulee hyvää liikuntaa päivittäin. Lisäksi Lahdessa on erittäin kaunis satama, kohtuuhintaiset asunnot ja lyhyt matka PKS.
Muutan takaisin heti kun mahdollista. :)
Miinuksena ehkäpä juurikin vähän ankea keskusta ja ei niin hyvät opiskelumahdollisuudet (lähellä tosin parikin urheiluopistoa jos sitä alaa haluaa opiskella).
Siellä ei taida olla yhtäkään homeetonta koulua tai päiväkotia.
On! Lahti on tosi kiva ja herää varsinkin kesällä eloon. Sopivan lähellä kaikkea. Helsinkiyksiön hinnalla saa neliön upein maisemin, tämä oli mielestäni uskomatonta. Kivoja vehreitä alueita Jalkaranta, Möysä ja Tonttila. Erityisesti Jalkarannan alue Hollolan suuntaan. Ja Hollola on kiva myös.
Lahden Mukkula. Voi huh huh. Kuulemma mukkulalaiset vetävät sossun tiloissa kiljua suoneen.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:10"]Puoli vuotta kestin, ei enää koskaan.
erittäin hyvin kuvailtu :D Jos ennakkoluuluuloissa elää. Amikset nuuskaavat nykyisin. Autopuolelle pitää olla parempi todistus kuin moneen lukioon.
Yksiselitteisesti ei. Kävin kerran, toiste en vaan mene.