Montako serkkua löytyy ja oottekos väleissä?
En tiedä olenko klassinen tapaus, kun lapsena sukulaiset tappeli perinnöistä sun muista, niin välit meni poikki ja meiltä lapsilta yhteys serkkuihin. Ei niitä paljon ollut, 11 kappaletta, mutta serkkuja silti.
Harmittaa nyt aikuisena, miten typerien asioiden takia lapset joutui luopumaan omista serkuistaan/kavereistaan. Omat lapseni saa kyllä nauttia serkkujensa seurasta ja kasvaa heidän kanssaan, sen olen päättänyt.
Kommentit (4)
isän puolelta 8 serkkua, äidin puolelta myös 8. Kaikkien kanssa ollaan hyvissä väleissä. Muutama mua reilusti nuorempi (ovat nyt 11, 10, 9 ja 7v) serkku ei toki ole ihan niin läheinen mutta kyllä heidänkin kanssa paljon ollaan tekemisissä. Isän siskon tytöt on itse asiassa mun parhaat ystävät.
On mullakin äidin puolelta ollut kaikkea riitaa yms. mutta onneksi siinä vaiheessa vasta kun me lapset oltiin jo niin vanhoja että osattiin itse pitää yhteyttä toisiimme.
Minulla on molemmilta puolilta yhteen laskettuna kuusi serkkua, joista en ole kaikkiin yhteydessä. Aktiivisesti pidän yhteyttä yhteen, vähemmän aktiivisesti kolmeen muuhun ja kahteen viimeiseen törmään oikeastaan vain sukujuhlissa :(
toiselta 1. Väleissä ollaan, mutta vain muutaman kanssa aktiivisesti tekemisissä.
Kaikkia näen sukujuhlissa noin 1-2 krt vuodessa. Ja yhden luona käydään ainakin kerran kesässä lisäksi.