Karppaus? Onnistumisia?
Olen ajatuksen asteella vielä tässä karppauksessa, mietin kuinka voisin hylätä spagetin ja pashtoleivän.
Olisi kiva kuulla onnistumistarinoita, paljonko paino putosi ja missä ajassa, millä karppaustyylillä, niitäkin kun on muutamia.
Jollain karppausfoorumilla kävin jo lukaisemassa juttuja mutta enemmistönä tuntui olevan viidettä kertaa uudelleen aloittavat jojoilijat.
Ps en halua kuulla "liiku enemmän, syö vähemmän"-saarnoja vaan rehellisiä kokemuksia, myös epäonnistumisia.
T: Fatso-mama
Kommentit (3)
Olen karpannut soveltavasti nyt jotain 8 viikkoa. Paino on tipahtanut 7 kg, alunperin ylimääräisiä kiloja oli tuommoiset 12 - 15. Viimeisen viikon ajan paino on pysynyt samassa, eli olen saavuttanut jonkin suvantovaiheen. Mutta kyllä se tästä vielä etenee!
Olen karsinut hiilihydraatit omaan minimiini, jotain 30 g niitä menee. Yritin alussa karpata niin, että söin myös hedelmiä, mutta se ei toiminut minulle. Paino siis ei pudonnut. En syö ylenpalttisesti rasvaa, vaikka kuten ykkösvastaajakin, en sitä niin erityisesti välttelekään. Kananmunia menee välillä enemmän, mutta nyt on mennyt jo monta päivää etten ole syönyt yhtään kananmunaa. Kasviksia kuluu runsaasti, samoin karppileipää jonkin verran.
Paino tipahti kilo viikossa vauhtia, vaikka minulla ei niitä liikakiloja kymmeniä olekaan. Nyt on tosiaan tullut sellainen suvantovaihe. Luulenpa että syy on siinäkin, että olen jälleen syönyt epäsäännöllisesti. Kuitannut aterian karppileipäpalasella. Tuo epäsäännöllisyys on ollut minun helmasyntini aina, ja pääsyy liikakiloihini. Sitten kun pääsee ruuan ääreen, sitä mättää hulluna - liikaa.
Koko karppausajan olen voinut mainiosti. Ehkä silloin joskus alkuvaiheessa oli pientä väsymystä, mutta vitamiinipillereitä nappailemalla sekin meni ohi. Nyt voin tosi hyvin. On ihanaa, kun ikinä ei tule aterian jälkeen sitä ikävää "nukahdan tähän, missä pääsis vaaka-asentoon" -tunnetta. Nälkä ei ole, mitä nyt ennen ateriaa tietysti semmoinen terve pieni nälän tunne.
Olen kokeillut aiemmin vaikka minkälaisia tyylejä pudottaa painoa. Tämä on osoittautunut minulle sopivaksi. Voi syödä normaalia ruokaa soveltaen, eikä tarvi mitään kalliita litkuja eikä jauheita eikä tarvii pahemmin laskea mitään, nyt kun on oppinut hiilihydraattisisällöt.
Joo kysyy tietenkin jonkin verran itsekuria ettei kylässä käydessä mätä pullaa naamaan. Kaksi palkintoa minulla jo on hankittuna: koon 38 vaatteita. Viime aikoina jouduin käyttämään kokoa 42.
Vielä 7 kg pitäis saada pois =)
Karppausta takana 10 kuukautta, repsahduksia ei ole tullut.
Tuloksena paino on tippunut 74:sta 62 kiloon. Allergiat ei vaivaa ja atooppinen iho on rauhoittunut.
enkä aio enää vaihtaa virallisterveelliseen. Ensimmäisen kahden vuoden aikana lähti 20 kg, enää ei ole tarvetta pudottaa painoa mutta jatkan vhh:lla, koska voin nyt paremmin. Rasvan kanssa en läträä mutta en sitä välttelekään, kasviksia menee helposti se puoli kiloa päivässä. Spagetin ja leivän himoon löytyy apua YesDelistä, karppispagetti on mun herkkua ja Adam's vhh-leipä on ehkä maailman parasta.
Tsemppiä :)