Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko käynyt HIV- testissä? Miksi?

Vierailija
12.06.2012 |

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu kolmannes homoseksistä ja loput reilu 10% huumeruisku tartuntoja

Vierailija
22/37 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt noin 20 kertaa koska jouduin työni takia asioimaan Venäjällä useasti.Nyt onneksi tämä sääntö poistettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kävi vieraissa, pari neulanpistotapaturmaa töissä (ns 0-näytteet), lapsettomuushoitojen yhteydessä ja luomulapsen raskauden aikana...

Vierailija
24/37 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla vuoden sisään tehty testi, että tekevät hedelmöityshoitoja.

Joskus yritin päästä testiin nuorempana, kun oltiin poikaystävän kanssa jättämässä kortsua pois käytöstä. Joku pissatesti oli ainut jonka suostuivat terveyskeskuksessa tekemään. Se tais olla klamydia-testi muistaakseni. Tästä on aikaa ehkä 9 vuotta. Olis pitäny olla ollu vissiin suojaamatonta seksiä tai useempi seksikumppani tai jotain oireita, että olis muita testejä saanut.

Vierailija
25/37 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidinmaidonluovutusta varten.

Vierailija
26/37 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystävä petti joten tuntui luonnolliselta tehdä kaikki mahdolliset testit..

Ja kerran raskauden aikana, rutiinitesti.

Vierailija
27/37 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat pari kertaa siksi, että lukioaikoina silloinen pitkäaikainen poikaystäväni sai hiv-tartunnan lomamatkallaan. En tiedä millä lailla tartunta ihan oikeasti kävi, mutta hänen mukaansa rannalla olleesta neulasta. Mene ja tiedä sitten, haava oli käpälässä todisteena kyllä. No, kumminkin, en jättänyt poikaa hätiin ja kävin sitten seuraavina vuosina seurustelun jatkuttua testeissä useammankin kerran.

Sitten myöhemmin kävimme yhdessä nykyisen aviomieheni kanssa alkutesteissä. Se oli ihan reilu peli molemmille, kaikki sukupuolitaudit tarkistettiin, ja molemmat saivat terveen paperit.

Sen jälkeen raskauksissa on tarkistettu.

Vierailija
28/37 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu alkuraskauden rutiiniverinäytteisiin.

Itse olen käynyt 3x rask.aikoina ja 4 kertaaa muuten . Olen työssä , jossa on veritartuntariski (sairaalassa) joten käyn tasaisin väliajoin.

Harrastan seksiä oman miehenei kanssa , en muiden , joten seksitartuntariskiä ei pitäisi olla. Ei jokainen vakituisessa suhteessa oleva voi ravata testeissä siltä varalta , että jos mies olisi ehkä pettänyt . Tai jos näin haluaa tehdä , se täytyy tehdä yksityisesti ja omalla kustannuksella.

Vierailija
29/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran kun ilmaiseksi sai,eihän sitä voi koskaan olla liian varma..

Vierailija
30/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi ja se tehtiin automaattisesti.

Vierailija
31/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran teininä yhden sekoilun jälkeen. Ensimmäisen poikaystävän jätettyäni en ole käynyt testeissä, vaikka uusimiesjo onkin. Seurustelin eksäni kanssa yli viisi vuotta ja tätä ennen hän oli vielä kokematon seksipuuhissa. Harrastimme suhteen puolivälissä suojaamatontakin seksiä noin vuoden verran, kunnes lopetin pillerit. Olen ehkä herkkäuskoinen, mutta exäni tuskin edes puhui vastakkaiselle sukupuolelle, saati sitten olisi pettänyt. Olimme molempien ensimmäiset seurustelukumppanit.

Nykyinen mieheni on seurustellut kerran aiemmin uskovaisen tytön kanssa ja harrastanut yhdyntää vain kondomin kanssa. Hänkään ei ole käynyt ikinä testeissä.

Kutsukaa vaan meitä hölmöiksi ja helpoiksi huijattaviksi, mutta mielestäni meillä ei kummallakaan voi olla sukupuolitauteja. Jos minulla on HIV, niin sitten se on kyllä jokaisella, joka joskus on seksiä ilman kortsua harrastanut. Ja tuskinpa mitään sp-tautia voi sairastaa yli viisi vuotta tietämättään.

Vierailija
32/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä sattui veritapahtuma, eli saastunut neula tökkäsi käteeni. Välittömästi samana päivänä. (Se oli myöhään illalla, joten päivystykseen ) otettiin testi. Se otetaan, jotta nähdään onko työntekijällä jo tauti valmiina.

Puoli vuotta sen jälkeen testataan, tuliko tartunta. Pitkä aika odottaa.

Vierailija
33/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, Kiinan asumisviisumia varten

Vierailija
34/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen! Mulla on 5 lasta ja jokaisen raskauden alussa on otettu rutiinisti HIV- testi. Kerran on mieheni jäänyt kiinni pettämisestä ja sen jälkeen teetettiin yksityisesti kummallekin kaikki mahdolliset testit. Mies kyllä väitti käyttäneensä kortsua pettäessään... tiedä sitten. Puhtaat paperit saatiin kumpikin.

Vierailija
35/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana ollessa 3 kertaa ja kaksi kertaa yksityisesti

Vierailija
36/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suoranaisesti, mutta verenluovutuksen yhteydessä tutkitaan luovutetusta verestä veritse tarttuvat taudit, joista HIV on yksi. Koska soittoa tutkimusten jälkeen ei tullut, ei mitään tautiakaan löytynyt .

Vierailija
37/37 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin päästä paikkakuntani komeimman mieslääkärin juttusille.