Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhukset poistavat kurkusta kuoret, miksi?

Vierailija
04.06.2014 |

Mm. minun ja mieheni mummot poistavat kurkuista kuoret niitä tarjotessaan esimerkisi ruokapöydässä, miksi? eli vaikka on kurkkusiivuja niin niissä ei ole tummanvihreää kuorta enää :).

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövätkö Marevania tai muuta verenohennuslääkettä? Mun isältä kiellettiin kurkun kuoren syönti sen sisältämän K-vitamiinin tähden.

Vierailija
22/39 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveen ihmisen siis nimenomaan kannattaa syödä tuo kuori, se on kurkun terveellisin osa!

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 13:30"]

Syövätkö Marevania tai muuta verenohennuslääkettä? Mun isältä kiellettiin kurkun kuoren syönti sen sisältämän K-vitamiinin tähden.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marevan lääkitys ja väärä käsitys kuinka paljon sitä k-vitamiinia saa erilaisista vihreistä kasviksista?

Vierailija
24/39 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 13:15"]

Onko niissä torjunta-aineita vai miksi poistatte? 

En ole tähän tapaan törmännyt kuin vanhuksilla niin ajattelin että tämä on joku vanhempien ihmisten juttu, nyt aloin miettimään että harvemmin kyllä tulee ystävillä syötyä kurkkua joten voihan muutkin näin tehdä :D

[/quote]

Tottakai niissä on torjunta-aineita jos kaupasta ostaa eikä kasvata itse:) Ja se kuori on niin kitkerä ja kova ettei vatsa sulata. Kesällä voi syödä muutaman kerran

Vierailija
25/39 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuorin aina kurkun enkä ole vanhus. Nykyään ne kurkut on niin kolhusia, että on hauskempi kuoria ne.

Vierailija
26/39 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 13:11"]

Ovat tottuneet avomaankurkkuihin?

[/quote]

Miksi avomaankurkut pitäisi kuoria? Harjaan niistä juuresharjalla kaikki ylimääräisen pois. Sen jälkeen kuorikin on täysin syötävää,  eikä hiekka tai multa narsku hampaissa.

Vierailija
27/39 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, pitääkö avomaan kurkut siis kuoria? Miksi?

Vierailija
28/39 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku on aika turha vihannes jos sen syö ilman kuoria, jossa se tärkein ravintosisältö on.

Vierailija
29/39 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin avomaankurkun kuori on tosi kitkerää, mikäli kurkku on kärsinyt vedenpuutteesta. Siksi monet kuorivat.

Vierailija
30/39 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuori maistuu pahalta etenkin talvikurkuissa.

Vierailija
31/39 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkun kuori aiheuttaa sappivaivaiselle herkästi sappikohtauksen, näin omalla kohdalla ja tämän takia kuorin kurkun :-)

Vierailija
32/39 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 13:39"]

OT, pitääkö avomaan kurkut siis kuoria? Miksi?

[/quote]

Ei tarvitse jos kuori ei haittaa, nekin on terveellisimpiä kuoren kanssa.

Vierailija
33/39 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 13:27"]

Kuoret kannattaa syödä

http://kuntoplus.fi/ravinto-ja-terveys/kuorimatta-paras-kurkku

Kuulin nyt ensimmäisen kerran näitä närästysväitteitä. Mikä ihme siinä kuoressa muka närästää?

[/quote]

En tiedä mikä, mutta minua ne ainakin närästää. Mutta silti syön kuorineen.

Vierailija
34/39 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 13:35"]

Marevan lääkitys ja väärä käsitys kuinka paljon sitä k-vitamiinia saa erilaisista vihreistä kasviksista?

[/quote]

Todennäköistä on ettei ravinnosta saa liikaa k-vitamiinia, kun on hyvä hoitotasapaino.

Vierailija
35/39 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat avomaankurkkulajikkeet oli vähän piikkisiä. Kannatti kuoria. Ainakin mun mummu kuori kurkut juuri siksi, "vanhasta muistista", vaikka olisi ollut sileäkuorisia avomaankurkkuja tai kasvihuonekurkkuja. Eipä muinoin kurkkuja mistään kaupasta ostettukaan, vaan kesällä torilta tai omalta kasvimaalta haettiin.

Vierailija
36/39 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 13:35"]

[/quote]

Todennäköistä on ettei ravinnosta saa liikaa k-vitamiinia, kun on hyvä hoitotasapaino.

[/quote]

Faijalla ainakin ongelma on heilahtelut, eli voisi popsia jos popsisi kokoajan. Toimii tuollaiselle eläkeläismöhömahalle... ei ollenkaan. Eli nyt on lääkitys "normaalin" syömisen mukaan ja normaalissa ei vihreää hirveästi ole.

Vierailija
37/39 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuorii kurkut salaattia tehdessään, mutta heittää ne kuoret silti myös mukaan sinne salaattiin. Ei ole ikinä selvinnyt, mikä mystinen tarkoitus kuorimisella on.

Vierailija
38/39 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vatsa ei kestä kuorta ollenkaan. Sen pintaan muodostuu ainakin talvella kun aurinko ei kypsytä niitä vaan keinovalo, jotain ainetta, en muista mitä se oli. Se hierojani mukaan laittoi vatsani turpoamaan niin paljon että melkein lanssin omaiset soittivat. Kaksi samariinia ajan kanssa pelasti mahani. Makasin 2h jalat rahalla ylöspäin ja jälkikäteen 3 päivää vatsa oli aivan hellänä. Hyi kamalaa kun säikähdin. En sen jälkeen ole ostanut kurkkua talvella. Kesällä kyllä syön kuorittuna muutamia siivuja päivässä. Oli 10vuotta syömättä ollenkaan kurkkua vaikka rakastan kurkkua paljon. T.S 63

Vierailija
39/39 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas tyhmä aloitus. Ja mitä vattua se sulle kuuluu ap? Pidä vaan huoli omista asioistasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän