APUA! Pojastani on tulossa isä!
Mitään ei ole kait tehtävissä tämän asian eteen koska molemmat, sekä poikani että tuleva äiti ovat täysi-ikäisiä?
Olen aina yrittänyt valistaa poikaani ehkäisyn tärkeydestä mutta nähtävästi kaikki puheeni ovat menneet täysin ohi korvien.
Hän ei ole seurustellut vielä hädin tuskin vuottakaan joten tämä uutinen tuli minulle täysin puun takaa. Häistäkään ei ole ollut minkäänlaista puhetta.
Poikani käy kyllä töissä mutta tyttöystävä on vasta valmistunut koulustaan, ilman vakituista työpaikkaa. Ovat kuulemma etsimässä yhteistä asuntoa. Pelkään miten he tulevat pärjäämään pienen lapsen kanssa.
Ehkä tästä alkujärkytyksestä pääsee vielä yli... En vain olisi ikipäivänä uskonut että ainoa poikani tekee äidilleen tälläistä!
Kommentit (28)
kasvamaan omaa elämää. Et sä voi sitä elämää sen puolesta elää ja suunnitella.
Susta mummoa, mutta so what. Ei ole pakko ottaa osaa jos et halua. Vai mitä muuta se sulle tekee?
No minun poikani on sentään "jo" 25-vuotias ja tyttökaveri 23... Olisivat kuitenkin voineet odottaa vielä muutaman vuoden tai edes vihjaista hyvissä ajoin aikeistaan!
Johan tässä iäkäs nainen meinaa saada sydänkohtauksen.
Uskon siis asiaan, mutta en tuohon sun asenteeseen: "Mitään ei kai ole tehtävissä"
minusta on tulossa näemmä mummo. On tässä tovi sulateltavaa mutta kaikki aikanaan...
Hellitä jo! Sun poikas on täysikäinen ja tekee omat ratkaisut!
yhdessä kasvaa isäksi ja äidiksi. Älä tyrkytä apuasi, älä missään tapauksessa anna rahaa, sillä kun pojasta tulee isä, on aika itsenäistyä taloudellisestikin. Varmasti heillä on tiukkaa, taulutelevisiota ei voi uusia joka vuosi, mutta anna nuorten pärjätä itsekseen. Totea vain iloisesti, että nuorena sitä jaksaa ja viitsii.
mutta minun silmissäni edelleen pieni lapseni. Sen takia tässä asiassa on minulle paljon sulateltavaa.
Ja voisit miettiä myös, mitä tulevan äidin vanhemmat ajattelevat. Heidän tyttärensä - nuori lienee, kun kertomasi mukaan vasta päässyt koulusta - raskaana ja poikakaverin kanssa seurusteltu vuosi.
Jos nuoret päättävät pitää lapsen ja perustaa perheen, heille soisi kaiken tuen, mitä tulevat isovanhemmat voivat antaa. Tänä päivänä, kun on paljon meitä +40 mammoja, kauhistellaan parikymppisenä perheen perustavia. Mutta se on kuitenkin ihan ok ikä, kun/jos parisuhde ja elämänarvot kohdallaan.
Kiesus maaria, käy sääliksi miniää jo nyt.
Taisi olla ensimmäinen. Lämmitti sydäntäni.
Itsepä he ovat soppansa keittäneet, itsepä saavat siitä selvitäkin. Yritän nyt antaakin heille hieman omaa tilaa. En ole nyt muutamaan päivään vastannutkaan poikani puheluihin.
raskaaksi. Mieheni kirjoitti sinä keväänä ylioppilaakis. Yhdessä ollaan, naimisissa, ja toinenki lapsi tehtiin. Tsemppii sinne :) Ole ihana ja auttava mummo.
Poikani on ehkä 25-vuotias mutta minun silmissäni edelleen pieni lapseni. Sen takia tässä asiassa on minulle paljon sulateltavaa.
No joo lueppa tuo oma kirjoitelmasi ja mieti onko sinun suhteesi poikaasi ihan terveellä tolalla... 25 v ja edelleen pieni lapsesi. Ei vaan 25 v aikuinen mies joka on eronnut lapsuuden perheestään ja perustaa juuri omaa perhettään. Jos pelaat kortit viisaasti niin saat olla läheinen osa poikasi perhettä tai sitten pelaat itsesi ulos. Ja anna lapsellesi elämänsä äläkä pyri määräilemään, ohjailemaan ja elämään sitä hänen puolestaan. Lapset ovat vain lainassa ja sinun lapsesi laina-aika umpeutui jo jokunen vuosi sitten...
minä olisin iloinen, jos minun täysi-ikäinen lapseni tulisi isäksi!
Poikani on ehkä 25-vuotias mutta minun silmissäni edelleen pieni lapseni. Sen takia tässä asiassa on minulle paljon sulateltavaa.
No joo lueppa tuo oma kirjoitelmasi ja mieti onko sinun suhteesi poikaasi ihan terveellä tolalla... 25 v ja edelleen pieni lapsesi. Ei vaan 25 v aikuinen mies joka on eronnut lapsuuden perheestään ja perustaa juuri omaa perhettään. Jos pelaat kortit viisaasti niin saat olla läheinen osa poikasi perhettä tai sitten pelaat itsesi ulos. Ja anna lapsellesi elämänsä äläkä pyri määräilemään, ohjailemaan ja elämään sitä hänen puolestaan. Lapset ovat vain lainassa ja sinun lapsesi laina-aika umpeutui jo jokunen vuosi sitten...
Kun lapsi perustaa oman perheen, on se hänen perheensä. Siellä ihan keskenään sovitaan raha-asiat, kasvatusperiaatteet, kesälomakohteet jne. Siellä ei tarvita kummankaan vanhempia maksajiksi tai määrääjiksi.
Minusta nykyisten nuorten aikuisten isoin ongelma on se, että perustetaan oma perhe, mutta oletetaan omien vanhempien edelleen olevan maksajia. Ap:n kannattaa alusta alkaen tehdä selväksi, että hän on kiinnostunut lapsenlapsesta, mutta vain kun hänelle itselleen sopii. Mikään ihmissuhde ei toimi, jos toinen pakotetaan siihen mukaan hoitajaksi.
Kun lapsi perustaa oman perheen, on se hänen perheensä. Siellä ihan keskenään sovitaan raha-asiat, kasvatusperiaatteet, kesälomakohteet jne. Siellä ei tarvita kummankaan vanhempia maksajiksi tai määrääjiksi.
Minusta nykyisten nuorten aikuisten isoin ongelma on se, että perustetaan oma perhe, mutta oletetaan omien vanhempien edelleen olevan maksajia. Ap:n kannattaa alusta alkaen tehdä selväksi, että hän on kiinnostunut lapsenlapsesta, mutta vain kun hänelle itselleen sopii. Mikään ihmissuhde ei toimi, jos toinen pakotetaan siihen mukaan hoitajaksi.
täyttänyt mutta olikin 25v.
Monet perustavat tuossa iässä perheen, itsekin menin tuolloin naimisiin.
Kismittääkö sua eniten se, etteivät he ole naimisissa? TAi se, että raskaus oli mahdollisesti vahinko?
Mulla on itselläni vasta pieniä lapsia, mutta kyllä mä toivoisin, että he vakiintuisivat kunnolla ennen lastenhankintaa. Ymmärrään sua täysin siinä mielessä, että noin lyhyen seurustelun (ei kihloissa, ei naimisissa, ei ehkä yhteistä taloutta) jälkeen olisin huolissani lapsenlapsesta ja tietty lapsestanikin.
Tsemppiä. Toiv kaikki menee hyvin.
Tytöt ovat alkaneet soitella juuri 10 vuotta täyttävälle pojalleni. Olemme puhuneet jo naisten ja miesten välisistä suhteista, mikä on sopivaa milloinkin..mutta olin ajatellut varsinaisen ehkäisyvalistuksen pitää kun tulee 12 vuotta täyteen, mutta sittenhän voi olla jo myöhäistä??!!
Sun poikas on sentään täysi-ikäinen työssäkäyvä