Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitteko kotiäiti, jos siitä saisi bruttona 2900 euroa palkkaa?

Vierailija
11.06.2012 |

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen pph. ja saan n.1700e -verot ja yel. sekät tuosta toki ostan ruuat yms.

Nousisi tulot mukavasti ja 3 lasta olisi vähemmän hoidettavana :).

Vierailija
2/31 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä parisen vuotta vielä. mutta en enempää. on tuo ns oikea palkka sen verran parempi. jos meinaa vähän reissata niin ei toi palkka kyllä riittäis alkuunkaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen nytkin ja tulot 0e, koska lapset ovat jo yli 3v.

Vierailija
4/31 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla summalla voisi jo palkata siivooja sekä lapsenvahtejakin usein :)

Vierailija
5/31 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä. materiaalisesti tuolla pystyisi kyllä tyydyttämään kaikki oikeat ja kuvitteellisetkin tarpeet, mutta sitten on se vaiettu tabu:

lasten, rakkaidenkin, kanssa oleminen 24h on rasittavaa. En ymmärrä kuinka harvoin ihmiset uskaltavat sanoa sen ääneen, tässä ketjussa onneksi aika moni.

Suurin osa töistä ja harrastukista ja Stockan ostoksista on täysin turhaa täytettä syntymän ja kuoleman välissä, mutta jotenkin niin ihanan helppoa ja turvallista, asiat on niinkuin "kuuluu olla".

ELi, olisin varmaan jonkin aikaa, mutta sitten kaipaisin lopulta sitä "täytettä kakkuun" enemmän, ihania turhuuksia ja työstä saatavaa arvostusta. Naurettavaa, mutta totta.

Vierailija
6/31 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin paljon isompi palkka kuin mitä työstäni saan, joten en miettisi sekuntiakaan vaihtamista.

Vierailija
7/31 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ehkä ollut vähän pidempään, kun olin, mutta en kovin pitkään siltikään.

Tarvitsen myös älyllisiä haasteita, vaikka muksu onkin aivan ihana. Nyt harrastan työssäkäyntiä 7,5h / pvä ja muu aikani on sitten lapselle.

Vierailija
8/31 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska toi on yli 500 enemmän kuin mun palkkani, mutta sitten täytyis keksiä muuta, kun vastasyntynyt nuorimmaiseni olisi käynyt alaluokatkin. Juuri kotiin jääneenä ja monta vuotta päiväkotirumbaa pyörittäneenä ei ole siihen oravanpyörään kiire takaisin.

Vierailija
9/31 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en saa senttiäkään rahaa mistään.

Vierailija
10/31 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei haluaisi jäädä kotiin tuolla summalla. Oli se sitten enemmän tai vähemmän kuin oma kodin ulkopuolisen työn palkka.

Minä nimittäin tein valintani: jäin kotiin. Lapset alakoululaisia ja ryhdyin perhepäivähoitajaksi. En enää jaksanut omia töitäni. Tuntui niin merkityksettömiltä. Aina väsynyt, aina hirveä stressi, ei koskaan aikaa lapsille virkeänä.

Saan tuon 2900 euroa neljästä ja puolesta (eskarilainen aloittaa syksyllä) lapsesta. Olen siis nyt tästälähin koko päivän kotona, läsnä omille lapsilleni. Ja olen äärettömän tyytyväinen tähän valintaan. Kun ei ole enää omia pieniä lapsia, hoitolapset menevät vanhalla rutiinilla. En enää hätkähdä uhmakohtauksistakaan, vaikka omien kanssa menikin sormi suuhun.

Ehkä tämä sitten on luonnekysymys.

ap

Vierailija
11/31 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saat noin paljon?? Onko se siis nuo + oma lapsesi?

Vierailija
12/31 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä olisin!!

Vierailija
13/31 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain 200€ enemmän käteen kuin 2900€:sta. Ja toisaalta kun jäisi pois bensa-, lounas- ja vaatekulut niin olisin reippaasti voitolla kotona.

Vierailija
14/31 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on 1700e eli varmasti jäisin pelkäksi kotiäidiksi 3000 rahalla.

Vierailija
15/31 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs sen parempaa, vetää lonkkaa aamusta iltaan ja vielä saisi siitä kohtuullisen korvauksen.

Vierailija
16/31 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko siis yksityinen pph? Miten saat noin paljon?? Onko se siis nuo + oma lapsesi?

vie yhtään paikkaa ryhmästä. Minulla on neljä alle kouluikäistä hoidossa ja niiden lisäksi yksi esikouluikäinen puolipäivähoidossa. Hoitomaksu on 645 euroa lapsesta, esikouluikäisestä puolikas maksu. Vanhempien maksuosuus on 275 euroa, esikouluikäisesta 180 euroa. Loput hoitomaksusta tulevat kunnalta ja Kelasta.

Tästä summasta (2900 euroa) maksan toki yrittäjän eläkevakuutuksen, noin 400 euroa ja verot, noin 500 euroa ja kaikki kulut hiekkaleluista hoitolasten ruokaan, sähkökulut, askarteluvälineet ja muut. Nettona jää käteen aika tarkkaan puolet, 1500 euroa.

Entisessä työssäni käteen jäi muutama satanen enemmän, mutta työn rasittavuus oli aivan omaa luokkaansa. Enkä voi laskea arvoa sille, että olen lähettämässä ja vastaanottamassa lapsia kouluun ja koulusta, voin auttaa läksyissä, olen läsnä ja olen virkeä ja hyväntuulinen.

ap

Vierailija
17/31 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon pienemmälläkin summalla.

Vierailija
18/31 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan työtäni ja tulisin hulluksi jos pitäisi vaan olla kaiket päivät himassa ja tehdä kotitöitä. Tää kesäloma on ihan tarpeeksi pitkä aika kotona oloa ja meen taas elokuussa enemmän kuin mielelläni töihin.

Terv. ope, jolla jo 4 kouluikäistä lasta

Vierailija
19/31 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ämmistä haluaa lapsistaan tulevan breiviikejä, auvisia jne. ennemmin kuin kunnon kansalaisia hoitamalla pienet lapset kotona. Suurin osa ämmistä ajattelee vain itseään ja lapset on heittopusseja.

Sitten ihmetellään, että kas kuinkas meijän poitsusta tuli ampuja?

Ämmät menee valtavirran mukana.

Vierailija
20/31 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin vielä lapsiakin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi