Kamalaa olla jo 46 vuotias!
Enää 4 vuotta ja viivikymmentä vuotta, voi itku. Tähän saakka olen ajatellut, että ikä on vain numero, mutta sehän on ollut vain itsepetosta.
Ikä näkyy jaksamisessa ja ulkonäössä. Täissäkin lähes kaikki muut naiset ovat nyt nuorempia.
Kommentit (18)
Olen 38-vuotias ja huomattavan ylipainoinen, joten syytä on. Toivon kovasti saavani tämän painojutun hallintaan, ennen kuin täytän 40. Ryppyjä on, joten kamalalta näytän jo nyt.
Toisaalta kyllä näen tulevaisuudessa paljon positiivista. Lapset kasvavat ja pääsemme matkustamaan laajemminkin. Taloudellinen tilanne paranee. Kun täytän 50, esikoinen täyttää 18. Ja meillä on talolaina maksettu.
Jos vain olen hyväkuntoinen, niin uskoisin, että nautin tuosta 50+ iästä ihan kunnolla. En toivo siihen hössäkkään vielä lastenlapsia vaan toivon, että lapset opiskelevat hyvät ammatit ja minä voin vaihteeksi keskittyä enemmän itseeni, matkustella miehen kanssa kahdestaan.
60+ iässä on lastenlasten vuoro, kun eläkeikä alkaa häämöttää. On sitten jaksamista hoitaa ja helliä näitä pieniä.
Olen fyysisesti ja henkisesti elämäni kunnossa, ja kerään katseita enemmän kuin koskaan aiemmin. Olen pitänyt itseni kunnossa, vaikka en koskaan komein ole ollutkaan, ja nyt sa alkaa tässä iässä jo näkyä suhteessa ikätovereihin.
Fakta on myös se, että tässä iässä naiset alkavat vähän jo kiinnittää huomiota sivistykseen, käytökseen ja keskustelutaitoon - kun on ensin kokeiltu kaikenlaista.
Elämä on mahtavaa.
Olen fyysisesti ja henkisesti elämäni kunnossa, ja kerään katseita enemmän kuin koskaan aiemmin. Olen pitänyt itseni kunnossa, vaikka en koskaan komein ole ollutkaan, ja nyt sa alkaa tässä iässä jo näkyä suhteessa ikätovereihin.
Fakta on myös se, että tässä iässä naiset alkavat vähän jo kiinnittää huomiota sivistykseen, käytökseen ja keskustelutaitoon - kun on ensin kokeiltu kaikenlaista.
Elämä on mahtavaa.
naiset vaan ei saisi vanhentua =((((
Hämmästyn aina välillä kun katson peiliin . Kuka tuo keski-ikäinen nainan on ? En muista ikääni. Oikeastaan jos ei olisi peilejä ja avlokuvia , en ajattelisi ikääni koskaan .
Olen tosi tyytyväinen elämääni, en haluaisi muutta mitään .
Minulla on 19v , 17v ja 13 v tyttäret. Suloisia nuoria naisia . Kun liikun heidän kanssaan , miehet näkevät heidät , ei minua. Se ei sinänsä häiritse , en ole itse koskaan tottunut olemaan katseiden kohde, koska minulla on fyysinen vamma jonka takia joku nainen tai lapsi joskus tuijottaa mutta miehet eivät yleensä katso. Se mikä minua ihmetyttää , on oman ikäisteni meisten flirttailu näille pikkutytöille. Se tuntuu pahalta. Itse en voisi kuvitellakaan tuijottelevani alle kolmikymppisiä miehiä.
Kysymys kuuluukin , tuntevatko naiset paremmin itsensä sen ikäisiksi kuin oikeasti ovat ?
ja hymyilen. Minulla on varaa istua koneella kotona ja tehdä ihan mitä haluan. Mieheni, ikäiseni, on töissä nyt ja ainoa lapsemme, 14-vuotias, on kaverinsa kanssa jossakin. Täällä on rauhallista ja koirakin nukkuu sikeästi. Haluan ehkä joskus ulkomaille asumaan tai jopa muuttaa sinne kokonaan. Minulla on niin paljon kivaa puuhaa, ettei ankea vesisadekaan masenna!
Jokaisessa ikäkaudessa on omat hyvät puolensa - jos niihin osaa asennoitua oikein.
jo 48 ja tunnen itseni tosi vanhaksi ja väsyneeksi. Fyysitäkin krämppää ja kolotusta on ilmaantunut viimeaikoina. Ja harmaita hiuksia :(
Minulla on kaksi täysi-ikäistä lasta. En odota vielä lapsenlapsia, niiden aika on toivottavasti myöhemmin.
Nyt on mukavaa, on lapset ovat teini-ikäisiä ja on taas aikaa itsellekin. En ymmärrä, miksi ap:lla ikä näkyy jaksamisessa. Minä kuntoilen säännöllisesti, ja olen itse asiassa selvästi paremmassa kunnossa kuin olin 10 vuotta sitten. Tämän kesän tavoitteena on kahden tunnin alitus puolimaratonilla.
on jännä tunne kun huomaa, että on olemassa nuorempia naisia kuin minä :) justhan mä täytin 25v ja olin elämäni kukkulalla...
Mitä virkaa naisella on enää sen jälkeen kun se täyttää 49v?
t. 33v ikäkriisiäiti
Mä en jotenkin tajua ikäkriisissä vellomista, kun kaikki vanhenee. Musta on ihanaa olla tämän ikäinen kun tiedän, osaan ja pärjään.
Nuorena oli kauheaa, kun oli niin epävarma kaikesta, oli liian vähän rahaa ja ties mitä ongelmia, joista osa johtui huonosta itsetunnosta.
Nyt mun lapsetkin on jo isompia ja mulla on aikaa itselleni. Olin fyysisestikin paremmassa kunnossa kuin koskaan aiemmin.
Miksi mä haluaisin olla nuorempi?
minä olen sua vielä pari v vanhempi. Kyllä ikä alkaa jo tuntua ihan fyysisestikin. Ryppyjä tulee kuin sieniä sateella, näkö on huonontunut, piti hakea silmälasit. Kaikenlisäksi tyttö on pahimmassa murrosiässä, ei millään jaksaisi tapella sen kanssa kun itselläkin puskee vaihdevuodet päälle.
ja jonkinlainen kriisi on päällä, ikä näkyy juuri ulkonäössä ja jaksamisessa, positiivista on, etten enää häpeä ja ole epävarma. Sitäpaitsi ukkoni rakastaa minua vähän rypistyneenäkin :)
Ei ole yhtään kamalaa. Kolme lasta on täysi-ikäisiä, yksi on teini-ikäinen, yksi pieni koululainen. Kiva kun on monen ikäisiä lapsia. Menkat saisivat kyllä jo olla historiaa, mutta nekin tulee säännöllisesti joka kuukausi. Jaksamisessa ei ole vielä ainakaan mitään ongelmia.
eikä ahdista yhtään.
Elämä viimeinkin järjestyksessä, oikeus olla tällainen kuin on- ryppyineen kiloineen kaikkineen. Ihanat lapset, parisuhde järjestyksessä. Omaa aikaa. Hyvä taloudellinen tilanne, unelmatyö ja jatko-opinnot kesken.
En voi valittaa!
ei kriisistä tietoakaan. Omaa aikaa riittävästi, sama mies rinnalla 40 vuotta, lapset omillaan, yksi vielä opiskelemassa, pari lastenlastakin. Oma asunto, auto, ja helppo työ. Yrittäjänä mennään.