Mitä ihmettä teen, jos meille tulee nyt kolmas lapsi??
Kuukautiset myöhässä... Juu ollaan nukuttu bilsantunnilla. Apua. Isommat 3 ja 5 vuotiaita, eikä huvittaisi aloittaa enää yövalvomisia ja uhmaikiä uudestaan. Sanokaa jotain positiivista nyt kolmannesta, olen ihan hermona.
Kommentit (14)
Jos ei halua lapsia, niin miten olis ehkäisyn käyttäminen?
meillä kolmas syntyi kun esikoinen 4v6kk ja keskimmäinen 2v8kk. ja meilläkin haaveillaan neljännestä.
Meillä lapsettomuustaustaa, joten mies uskalsi ottaa riskin yhden (1) kerran. Terveiset vaan klinikalle. Nyt sitten saadaan jännätä.
Kai tästä jotenkin selvitään, mutta tiukille ottaa.
-ap
Kyllä siitä arjesta selviää:) Isommat lapsetkin osaavat jo vähän auttaa. Ja varmaan osaat olla jo rennompi äiti kun on jo kokemusta lapsista :)
aloitus. Siis raskaaksi tulee vastatuuleen kävelemällä?! Vai miten..?
Ja meillä just samalla ikäerolla ykkönen ja kakkonen. Kolmatta yritetään, toivottavasti tärppäis. Että onnea vaan, eiköhän tuosta hyvä tule :) teillähän on hyvä ikäero, vielä ovat toisilleen kavereiksi ja muutaman vuoden kuluttua kolmonenkin jo kohtuullisen tomerassa iässä.
toisen kanssa harjoitellaan ja kolmannesta nautitaan.
Tämän allekirjoittaa lähes kaikki kolmen tai useamman lapsen perheet.
Tsemppiä!
Mua kyllä ihmetyttää nykyihmisen suunnitelmallisuus. Kolmas lapsi ei kelpaa jos sitä ei ole ehditty _suunnitella_. Tai että "lapsiluku" pitäisi tietää jo ennen ekaa lasta.
Vauva on ihana! Siinä tarpeeksi syytä. :)
kolmen lapsen äitinä on ihanaa :) Meillä vanhin oli 5v8kk ja keskimmäinen 2v10kk kun kolmas syntyi. Varsinkin vanhin on kuopuksen lumoissa, osallistuu hoitamiseen ja on muutenkin avuksi. Kyllä se siitä riemuksi muuttuu, teilläkin :)
Kyllä se shokki iloksi muuttuu! Vauva vie vielä koko perheen sydämet!
Meidän vanhemmat lapset olivat 3,5 ja 5,5 kun kolmas syntyi. Vanhemmat lapset pärjäävät jo ihan hyvin itse (pukeminen jne) eivätkä käytä vaippoja. Sulle jää enemmän aikaa pikkuiselle ja saat nauttia äitiydestä ja isommat lapset osaavat jo auttaa jonkun verran. Itse huomasin olevani paljon rennompi äiti kolmannen kanssa kuin aikaisemmin ja nautin vauvasta aivan eri tavalla. Pyydä miestä auttamaan valvomisen kanssa että saat nukkua välillä niin ei tunnu niin raskaalta.
t. neljännestä haaveileva :)