Mummo ottaisi lapsen yökylään yhdeksi yöksi mutta
Mummo ottaisi lapsen yökylään yhdeksi yöksi mutta
ei siis olla oltu miehen kanssa kaksistaan n.3v ja olis tosi kiva mennä johonkin.Mummo siis ottaisi yökylään mökille lapsen mutta kun tuo on aika villi ja järveen on jyrkät raput eikä mummo oikein pysy perässä niin pelottaa.Onhan siellä pappakin mutta hän on ns. vanhan ajan mies jonka mielestä lasten hoito kuuluu naisille. Ei siis katso perään. Pitäisikö vaan viedä sinne?
Kommentit (68)
en pystyisi olemaan rauhassa jos huolettaisi lapsen turvallisuus ja mummon jaksaminen.
Meillä isovanhemmat ovat töissäkäyviä ja molemmat osallistuvia, silti emmin antaa taaperoa hoitoon koska heillä ei ole lapsiturvallista. Muutama läheltä piti tilanne on sattunut vaikka on itse oltu vieressä vahtimassa :(
Enemmin sinuna selvittelisin voisiko esim. joku naapurin tai sukulaistyttö tulla lapsenvahdiksi pientä korvausta vastaan, olisihan se hyvä välillä saada huokaista :)
No jopas on kammosta porukkaa linjoilla. Eiköhän tuo yksi yö mene vallan mainiosti. Mummu tuskin päästää lasta yksin hetkeksikään ulos, joten hukkuminen on epätodennäköistä. Puhukaa huolet ennalta läpi. Mun lapsi on ollut virtaavan joen rannassa (aitaamaton piha) perhepäivähoidossakin jonkin aikaa. Alkuun pelotti, mutta pakkohan se oli luottaa. Tällasta tämä vanhemmuus on - aina huolta mutta elää pitää.
Kaksinkeskeinen aika on todella tärkeätä parisuhteelle.
Itse tekisin näin:
Veisin lapsen mummulle, katsoisin pari tuntia vierestä (niin että mummulla on ohjat, mutta esim kävisin itse vaikka miehen kanssa saunassa ja uimassa) ja jos kaikki sujuu, niin sitten lähtisin miehen kanssa illanviettoon. Jos ei suju, niin sitten vaan vietettäisiin mukava ilta mökillä.
Mahtuisitteko koko perhe sinne mökille nukkumaan? Jos, niin olisiko mökin lähellä esim tanssilavaa tai jotain ravintolaa? Voisitko ajatella että jos kaikki ei suju hyvin, niin lähtisitte siinä vaiheessa illanviettoon kun lapsi nukkuu?
Eikö teille voi tulla yökylään? En veisi mökille, jos tilanne on tuo, ettei mummo perässä pysy. Kyllä pitää järven läheisyydessä olla asiallinen vahti. Hirveä riski.
No varmaan tajusit että täässä katjussa kahdenkeskinen parisuhdeaika tarkoittaa lapsivapaata aikaa. Ja sitä meillä ei ole ollut sekuntiakaan vuosiin. Kokeilepa itse olla miehesi kanssa esim 6v ilman yksiäkään treffejä tai edes ilman yhteistä kauppareissua, ja tule sitten saivarteleman mukahauskoja lohkaisuja.
Tiedoksesi, pikkusisarukset piti synnyttääkin yksin, kun mummot pysyvät periaatteessaan eivätkä edes synnytyksen ajaksi suostuneet auttamaan. Kukaan ei ole hoitanut lapsiamme sekuntiakaan koskaan, luuletko että tällaisella asialla on kiva vitsailla? Olet sairas, toivottavasti saat kokea täydellisen tukiverkottomuiden joskus!!
Mitä kummaa on siinä, että ei pysy mummo lapsen perässä. Hyvin tod näk ei tietenkään pysy. Jos lapsi on neljän, se juoksee jo aika kovaa ja yleensä sillä on etumatkaa. Vai kävelevätkö kaikki av-mammat korkeintaan puolen metrin päässä omista muksuistaan? Eiköhän tuon ikäisillä juttu mene niin, että sen sanan on kuuluttava. Kyllähän se järvi kiinnostaa, mutta voihan sinne mennä rauhassakin mummon kanssa. Ja jos sieltä lapsi hakee vettä leikkeihinsä niin kait mummo siinä tahdissa pysyy mukana. Anteeksi, mutta minusta 4v:ssä on jotain vikaa jos sinne järveen pitää asioikseen sännätä. Vai onko se piha niin jyrkkä, että jos siellä kaatuu niin vierii heti järveen? Vai eikö se mummo pysy kävelevänkään lapsen mukana? Jos on näin, niin ei lähtisi meillä, mutta muissa tapauksissa jos lapsi on ns. normaali niin miksi ei voisi lähteä. Paitsi jos ap on huolissaan ja se parisuhdeaika on siksi karilla, kun toinen ei osaa huoleltaan olla, niin silloinhan hommasta on enemmän haittaa kuin hyötyä. Ja noin muuten olen samaa mieltä jonkun edellä vastanneen kanssa, että yksi ilta ei pelasta yhtäkään avioliittoa. Se arki on saatava rullaamaan. Ja jos juttu on väsymyksessä niin eikös vanhemmat voi nukkua vapaapäivänä vaikka vuoroissa?
nyt olen lueknut kaikkien kommentit. Monihan jauhaa ihan paskaa. Mielestäni nautitte miehesi kanssa rauhassa, ja lapsi menee ilman muuta hoitoon. 4 vuotias kun ei todellakaan mikä vauva enää ole. Rappusten eteen laittaisin ehkä jonku aidan tai vastaavan, jos se sinulle enemmän mielenrauhaa antaisi. Kyllä kaikki vanhemmat ansaitsevat olla poissa lastensa luota, ja olla ihan aiukuisten kesken. (ja te, jotka ette ikinä kaipaa omaa aikaa- shut the f**k up NYT!)
nauttikaa toisistanne, äläkä jätäile, kyllä mummo hoitaa varmasti kuin omaa lastaan!
Tsemppiä ja ihanaa parihudheaikaa :)
vai miten ne on saatu aikaan alle minuutissa?