Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aihetta ottaa yhteyttä eläinsuojeluvalvojaan?

Vierailija
10.06.2012 |

Tämä pienen koiran omistaja sairastaa siis paria eri mielisairautta, on kova käymään baareissa, polttelee ja röökaa sisällä. Olen ollut tämän ihmisen luona yhtäjaksoisesti monta viikkoa, eikä koiraa ole viety ulos, ellen minä ole tehnyt sitä itse. Koiralla ei välillä ole lainkaan vettä ja se on omistajalta saattanut unohtua moneksi päivää, ruokaa on sillointällöin niukasti ja jos koira on tämän henkilön mielestä yhtään pullistunut, sitä tulee vielä vähemmän jos ollenkaan. Koira tekee tarpeensa sisälle, missä on muutenkin jo ihan tarpeeksi paskaista. Ja jos koira erehtyy tekemään tarpeensa patjalle joka on lattialla se oikeasti saa köniinsä. Tämän omistaja nostaa tämän niskasta ylös, nakkaa lattialle, lyö, huutaa ja lyö koiraa vielä monta tuntia tapahtuneen jälkeenkin, eikä koira ymmärrä mistä sitä rangaistaan, sillä tämä ei tapahdu heti kun koira on pissannut, vaan silloin kun tämän omistaja on huomannut että patja on märkä.

Olisin ajat sitten tehnyt jo ilmoituksen, mutta niinkuin jo mainitsin omistaja on mieleltään sairas. Ei vammainen tai mitään. Enkä edes usko, että nämä sairaudet vaikuttavat tuollaisiin asioihin. Mutta se, että tämä omistaja tuntuu masennusjaksoissaan kertovan, että pikku koira on ainut mikä tämän pitää maanpäällä, enkä halua, että kukaan tappaisi itseään jonkun asian takia minkä minä olen tehnyt.

Koiran omistaja antaa kaikkien ymmärtää toista mm. kirjoittelemalla blogiinsa mitä eläinkaupan ruokia aina ostaa koiralleeen. (En ole koskaan nähnyt tämän koiran syövän mitään sellaista.) Ja esittelee uusia koiranvaatteita. En osaa selittää miten, mutta antaa aivan eri kuvan. Kuten muustakin elämästään.

Nyt tämä ihminen on hankkimassa kaksi kissaa itselleen koiran lisäksi.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeahan mitään lyömisiä ja veden puutetta on todistaa, ja ulkoilutus ei ole suomen lain mukaan pakollista. Eikä koiraa välttämättä oteta pois, hyvin harvoin otetaan, mutta valvojan käynti ja ohjeistaminen olisi varmasti tarpeellista, ja saattaisi havahduttaa omistajan.

Netissä on kaikkien kuntien eläinsuojeluvalvojien yhteystiedot, voit laittaa nimettömänä sähköpostilla esimerkiksi tuon saman tekstin kun tänne, että tällaista olet havainnut ja olet huolissasi koirasta, joten toivoisit että tarkastaisivat tilanteen. Sieltä sitten käy valvoja paikan päällä arvioimassa tilanteen ja avuntarpeen.

Mä en itse osaisi olla itseni kanssa jos tietäisin että eläin kärsii enkä tekisi asialle mitään. Valitettavan monta kertaa olen joutunut valvojaan ottamaan yhteyttä näissä asioissa, ja sielä on aina ollut tosi ystävällinen ja kiitollinen asenne, ja eläinten olot on parantuneet joko saman omistajan hallussa tai pahimmassa tapauksessa omistaja on vaihtunut/ eläin lopetettu (kerran lopetettiin sakemanni, joka oli kuukausitolkulla raahautunut lenkeillä reisiluu kokonaan poikki, jalka siis retkotti ihan väärään suuntaan ja irti. Ilmoitin asiasta kun omistaja ei koiraa vienyt lääkäriin, ja valvojan toimesta lääkäriinvietynä koira sai sitten lopetustuomion, ei ollut mitään enää tehtävissä)

Vierailija
2/2 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koirallakin koiruusarvo, elämänoikeus - ja sairaat ihmiset tarvitsevat hoitoa, havaitsemistapa tuokin. Jos kukaan ei koskaan mihinkään puutu (periaatteella tehköön muut, ei haluta pilata ystävyyssuhdetta ym.), ei oikeasti maailmassa mitään parannusta tapahdu. Vastuu on nyt sinun. Voittajia tässä yhtälössä on kolme: koira (joka ei saa tarvitsemaansa huolenpitoa), koiranomistaja (jonka täytyy saada palaute eläinsuojelurikkomuksesta ja muusta tuhoavasta käytöksestä) ja sinä (joka saat mielenrauhan asiasta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme