Miten kulutatte sadepäiviä kesällä?
Kommentit (18)
leikitään, pelataan ja ulkoillaan :)
Minä useimmiten siivoilen ja pesen pyykkiä. Toisinaan leivon ja teen ruokia valmiiksi pakastimeen. Lapset pelaavat pelejä, katsovat elokuvaa ja kunnon sadevaatteissa voi kyllä olla ulkonakin.
leikitään, pelataan ja ulkoillaan :)
Nyt jo teineillä on omat harrastukset ja menot.
ap.
Yhden marjapiirakan tuossa leivoin, mutta taidan mennä leipomaan pakkaseen asti. Kiitos ideasta kovasti:)
no, jos sadepäiviä on useita putkeen, niin yksi voi mennä sisällä löhöten: leffoja, pelejä... Kyllä sen sitten illalla huomaa laiskuutensa, lapset hyppii silmille, eikä nukahda millään.
sadepäivinä saan juuri pidettyä 9v kotosalla perheen kera!! :)
sadepäivinä saan juuri pidettyä 9v kotosalla perheen kera!! :)
Jos tämä oli ihmetys tuohon vastaukseeni helposta pikkulapsiajasta, joka ei tietenkään tosiaan aina ole helppoa.
En tarkoittanut mitään negatiivista, jos sen niin koit, pyydän anteeksi.
ulkoillaan, siivotaan, vieraillaan tai kutsutaan vieraita kylään, esimerkiksi. Hyvällä säällä ollaan pidempiä aikoja ulkona kuin sateella mutta samat rutiinit meillä pyörii kesät talvet. Ulkoilu voidaan joskus korvata uimahallireissulla tai hoplopilla.
Mitä laitatte päälle itsellenne? Onko teillä itsellännekin vedenpitävät kurapuvut? Eikö teistä ole inhottavaa jos rankkasade pyyhkäisee yli ja omasta tuulipuvusta tulee vesi läpi niin että itse on läpimärkänä vaikka lapsilla olisikin vedenkestävät haalarit? Tässä pari viikkoa sitten olin kuin uitettuna kun rankkasade kasteli tuuliasun läpi kaikki vaatteeni läpimäriksi eikä olisi tullut mieleenkään jatkaa ulkoilua yhtään pidempään kuin oli pakko.
keksitään jotain kivaa tekemistä sisällä. Ei ulos viitsi mennä kastumaan.
koko jengi. Lapsille on pelikonsolit ja meillä aikuisilla omat pöytä-PC:t pelikoneina.
Eipä sateessa olla hetkeäkään tuulipuvussa ja mieluiten kunnon sadetakki ja saappaat myös aikuisellakin.
Lapset 4, 9 ja 10v. Isoinkin lapsi "suostuu" laittamaan kurahanskat, saappaat ja sadeasun ja reuhaa pienempien kanssa sateessa. Ihan ne perinteiset Rukan kumipuvut. Goretexeissä pärjää koulumatkat, mutta sadeulkoilu on mukavaa vaan täysin tiiviissä vaatteissa.
Suosittelen satsaamaan perinteisiin sadeasuihin, jos tiedossa sateinen kesä..
Mitä laitatte päälle itsellenne? Onko teillä itsellännekin vedenpitävät kurapuvut? Eikö teistä ole inhottavaa jos rankkasade pyyhkäisee yli ja omasta tuulipuvusta tulee vesi läpi niin että itse on läpimärkänä vaikka lapsilla olisikin vedenkestävät haalarit? Tässä pari viikkoa sitten olin kuin uitettuna kun rankkasade kasteli tuuliasun läpi kaikki vaatteeni läpimäriksi eikä olisi tullut mieleenkään jatkaa ulkoilua yhtään pidempään kuin oli pakko.
goretexit ja drymaxit ole juuri tuulipukuja?
Mutta jos sade jatkuu on pakko päästä ulos. Käydään taidemuseossa, ajetaan johonkin pikkukaupunkiin pizzalle, tehdään pitkä shoppailukierros, mennään rautakauppaan ihmettelemään jne.
"Minulla on sadepuku ja kumisaappaat"
Siis kehtaatko pukeutua kumiseen sadepukuun? Varmasti ainakin säänmukainen asu kaatosateella.
riippu tietty, millanen sadepäivä on. Voidaan olla toki ulkonakin. Mutta sisällä askarrellaan, pelaillaan, lauletaa, leivotaan, luetaan, köllötellään...
Mutta varmasti monessa perheessä NAUTITAAN kun on niin IHANAA kun ei aurinko paista ja ole hellettä...!
Saadaan ihanasti juosta kumppareissa ja sadevaatteissa myrskyn keskellä, parasta kesää ikinä.
Itse toivoisin viime kesän kaltaista hellekesää, haaveeksi taitaa jäädä. No onneksi matka paikkaan missä takuu lämmintä odottaa.