Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos jollakulla käy siivooja säännöillisesti, pidätkö ihmistä laiskana?

Vierailija
10.06.2012 |

Missä tilanteissa siivoojan käyttö on ok?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vammainen lapsi ja olen uraäiti- siksi siivooja

ehkä ottaisiin siivoojan sinkkunakin

Vierailija
42/58 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuli vaan mieleen, että onko laikuus kotitöiden suhteen jotenkin negatiivista? Miksi ei saisi olla laiska? Ei minua ainakaan kiinnostaisi tehdä mitään kotitöitä, harmi ettei ole varaa ulkoistaa niitä. Tosin en tiedä tykkäisinkö siitäkään, että joka viikko joku vieras ihminen tulisi meille kotiin, minua rasittavat jo satunnaiset huoltomiehen käynnitkin ja saan kauhean stressin niistä etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi varaa, niin meillä kävisi joka viikko siivooja!

että siivoja olisi kallis. Meillä käy kahden viikon välein siivooja, ja maksaa 20 euroa kuussa. Tuon verran suunnilleen kohoaa vuokrakin vuodessa, joten eipä sitä paria kymppiä keskituloinen (minä opettaja, mies raksalla) huomaa.

että siivoaminen maksaa vain 10e/kerta? Jos kyseessä on alan ammattilainen ja perheen ulkopuolinen henkilö?

Vierailija
44/58 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä myös kannattaa naisyrittäjiä ja ostaa kunnan alueella palveluja.

Tässä taas 1 väärä esimerkki. Siivousyrityksissä on nykyään 20% miehiä myös kotisiivouksia tekemässä.

Vierailija
45/58 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on kyllä patalaiska paska ja saamaton ihminne. En edes kusis sellaisia ihmisiä päin.

Pohjasakkaa, jos ei pysty omaa kotiaan pitämään siistinä

Ilmaisukykykin todella hieno!

T.se pohjasakka, jolla on kotiapulainen ;)

Vierailija
46/58 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sekä laiska, että sillä on liikaa rahaa.

Siivoojan käyttäminen on sopivaa fyysisen sairauden tai vanhuuden vaivojen takia.

Vierailija
47/58 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai korurasioita pengotaan? No ei todellakaan kenelläkään yrittäjällä tai siivoojalla ole intoa sellaiseen. Miksi ihmeessä tuhlaisi aikaa tuollaiseen?

Lisäksi ei se kiire ole valtava, ainakaan omassa yrityksessäni. Lisäksi siirtymiöä ei tule kuin 1 päivässä, kun ottaa vain 3-4 tunnin kohteita.

Omassa firmassani hinnat menee suurinpiirtein näin.

Siivoustunteja 4 kuussa tai vähemmän 41 eur/h sis alv.

Tunteja 6, tai enemmän 36,90 eur/h

Tunteja 8, tai enemmän 35,90

Tunteja 12, tai enemmän niin 35,00 eur/h

Kohteet vievät aikaa 100m2 tai alle 3 h. 100-150 neliötä 4 h, ja lisäneliöt 50m2 tunti lisää. Tosin 1 kohde on 250 neliötä ja aikaa menee vain 4 h. koska asiakas antoin sen ja uutena yrittäjänä silloin asiakas päätti ajat. Nykyään päätän itse.

Parhaat asiakkaat maksaa 500 euroa kuussa, ja se on ihan hyvin. Tosin vaikka 35 eur on minimi niin siltikään palkkaa en ole maksanut ekan toimintavuoden aika itselleni kuin 5000 euroa vuodessa. Hankalinta on saada täydet viikkotunnit. Nyt tunteja noin 15-35 viikossa.

Vierailija
48/58 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän palkkatyöstäni, mutta en siivoamisesta. Siksi meillä käy siivooja 2 krt kuukaudessa.

Vierailija
49/58 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai korurasioita pengotaan? No ei todellakaan kenelläkään yrittäjällä tai siivoojalla ole intoa sellaiseen. Miksi ihmeessä tuhlaisi aikaa tuollaiseen?

Lisäksi ei se kiire ole valtava, ainakaan omassa yrityksessäni. Lisäksi siirtymiöä ei tule kuin 1 päivässä, kun ottaa vain 3-4 tunnin kohteita.

Omassa firmassani hinnat menee suurinpiirtein näin.

Siivoustunteja 4 kuussa tai vähemmän 41 eur/h sis alv.

Tunteja 6, tai enemmän 36,90 eur/h

Tunteja 8, tai enemmän 35,90

Tunteja 12, tai enemmän niin 35,00 eur/h

Kohteet vievät aikaa 100m2 tai alle 3 h. 100-150 neliötä 4 h, ja lisäneliöt 50m2 tunti lisää. Tosin 1 kohde on 250 neliötä ja aikaa menee vain 4 h. koska asiakas antoin sen ja uutena yrittäjänä silloin asiakas päätti ajat. Nykyään päätän itse.

Parhaat asiakkaat maksaa 500 euroa kuussa, ja se on ihan hyvin. Tosin vaikka 35 eur on minimi niin siltikään palkkaa en ole maksanut ekan toimintavuoden aika itselleni kuin 5000 euroa vuodessa. Hankalinta on saada täydet viikkotunnit. Nyt tunteja noin 15-35 viikossa.

Vierailija
50/58 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat pk-seudulla keskihintaisia. Osalla hinnat jopa 60 euroa h.

Vierailija
51/58 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivojan käyttö on mielestäni ok, jos on vammainen tai jotenkin sairas, ettei itse pysty jälkiään siivoamaan. Tai niin vanha, ettei voimat siihen riitä.

Töissä käyvä tai kotona oleva nainen ehtii kotinsa siivoamaan, jos haluaa.

Vierailija
52/58 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käyvä tai kotona oleva nainen ehtii kotinsa siivoamaan, jos haluaa.

ei yksinkertaisesti HALUA siivota. Miksi pitäisi tehdä jotain sellaista, mitä ei halua eikä varsinkaan ole pakko, kun voi palkata jonkun toisen tekemään sen asian puolestaan? Kyllä minä ja mieheni ehtisimme siivota, mutta emme HALUA. Tehdään molemmat vaativaa työtä, on perhettä, jne. Keksin suurin piirtein 100 asiaa, mitä tekisin mieluummin kuin siivoisin.

Vierailija
53/58 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivojan käyttö on mielestäni ok, jos on vammainen tai jotenkin sairas, ettei itse pysty jälkiään siivoamaan. Tai niin vanha, ettei voimat siihen riitä. Töissä käyvä tai kotona oleva nainen ehtii kotinsa siivoamaan, jos haluaa.

Voin lohduttaa kaikkia muiden siivoojista ahdistuneita ja syviä psykologisia päätelmiä tekeviä, että kyllä sitä siivoamista ja muita kotitöitä silti riittää joka päivälle, vaikka siivoja kävisikin kerran kuussa :)

Vierailija
54/58 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leppoisissa asiantuntijatöissä pienellä palkalla, ylityötunteja ei tule. Asutaan vuokralla, neliöitä 70 ja siivooja käy 2 krt/kk.

En kyllä tätä kenellekään mainosta, ainoastaan muutama kaverini tietää (joilla käy itselläänkin siivooja). Musta vaan on niin ihana tulla puhtaaseen kotiin eikä siivous todella kuulu lempihommiini.

Toistaiseksi tähän on ollut ihan mainiosti varaa. Kotitalousvähennyksen jälkeen hinnaksi tulee 80 euroa/kk. Kahden pienipalkkaisenkin maksettavaksi tuo ei ole iso summa.

Me ei käytetä merkkivaatteita, kampaajalla ym. käydään vaan ihan pakon sanelemana, autoa meillä ei ole ym. Sen sijaan käydään paljon ulkona syömässä ja harrastamassa, matkustellaan paljon jne.

Taidetaan olla av:n mittapuun mukaan ihan patalaiskoja luusereita, mutta eipä haittaa, onnellisia ollaan :)

Vierailija
55/58 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmeellä luulette talouden pyörivän jos kukaan ei osta mitään ja omavaraistalous on ihanne? Miksi tämä osuus pula-ajanajattelusta on elää edelleen niin vahvana?

Vierailija
56/58 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummallisempaa kuin vaikkapa kampaajalla käynnistä, valmisruuan ostamisesta kaupasta tai jopa ruoan yleensäkin, koska kyllähän ei-laiska ihminen itse viljelee.. ???

Ihmeellisiä asenteita täällä.

Eikös ole kiva, että työllistää sen siivoojan? Eikös ole kiva asua puhtaassa kodissa? Eikös ole kiva, että aikaa säästyy muihin hommiin?

Eikös ole kiva, jos kaikki on tyytyväisiä!

Vierailija
57/58 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, minkälaisena jotain ihmistä pidän, riippuu kyllä ihan muista asioista kuin sellaisesta, käykö hänellä siivooja!

Vierailija
58/58 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka varmaan ihan tosissaan muodostaa ihmisistä käsityksen sen perusteella käykö heillä siivoja vai ei.

LOL.