Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos jollakulla käy siivooja säännöillisesti, pidätkö ihmistä laiskana?

Vierailija
10.06.2012 |

Missä tilanteissa siivoojan käyttö on ok?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on mahdollisuus työllistää joku ja käyttää oma aikansa kuten valitsee. Kaikki ei tykkää siivoamisesta eikä kaikilla olisi siihen aikaakaan.

Olettaen ettei kyseessä ole pimeä työ, sitä pidän hyväksikäyttönä.

Vierailija
22/58 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asiakkaat eivät todellakaan ole laiskoja :) itse olen laiska, kun en jaksa kotona siivota vaikka muiden luona kyllä.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla käy siivooja, paljonko se maksaa? Me ollaan mietitty siivoojan hommaamista, mutta ei ole mitään käsitystä siitä, paljonko se kustantaa.

Vierailija
24/58 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks ihminen laiska, jos käy kampaajalla? Tilaa muuttomiehet hoitamaan muuton? Ostaa leivän valmiina kaupasta? Vie auton korjaamolle huollettavaksi ja rikkinäiset kengät suutarille? Kun kyllähän nuokin viitseliäs itse tekee. Ja toisaalta samallalailla kotisiivoojilla on työntekoa helpottavia välineitä, kuten höyrypesuri, joita välttämättä kaikilla ei itsellään ole.

Ainoa mun tuntema ihminen, jolla käy siivooja, tekee ihan hullun pitkiä työpäiviä. Laiskana häntä en todellakaan pidä.

Itse asun yksiössä ja tavaroiden paikoilleen laittamisessa on suurempi vaiva kuin itse imuroinnissa ja lattian pesussa, joten en toistaiseksi ole pitänyt tarpeellisena ostaa siivouspalveluja. Muuttosiivouksen voisin kyllä ostaa, ja tunnustan että tällä hetkellä oon maksanut yhdelle työttömälle kaverille esim. ikkunanpesusta, vaikka se olis ollut itseltäni max puolen tunnin homma. Hän vaan tekee sen niin paljon paremmin kuin itse olisin osannut.

Vierailija
25/58 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla käy siivooja, paljonko se maksaa? Me ollaan mietitty siivoojan hommaamista, mutta ei ole mitään käsitystä siitä, paljonko se kustantaa.

Vierailija
26/58 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks ihminen laiska, jos käy kampaajalla? Tilaa muuttomiehet hoitamaan muuton? Ostaa leivän valmiina kaupasta? Vie auton korjaamolle huollettavaksi ja rikkinäiset kengät suutarille? Kun kyllähän nuokin viitseliäs itse tekee. Ja toisaalta samallalailla kotisiivoojilla on työntekoa helpottavia välineitä, kuten höyrypesuri, joita välttämättä kaikilla ei itsellään ole.

Ainoa mun tuntema ihminen, jolla käy siivooja, tekee ihan hullun pitkiä työpäiviä. Laiskana häntä en todellakaan pidä.

Itse asun yksiössä ja tavaroiden paikoilleen laittamisessa on suurempi vaiva kuin itse imuroinnissa ja lattian pesussa, joten en toistaiseksi ole pitänyt tarpeellisena ostaa siivouspalveluja. Muuttosiivouksen voisin kyllä ostaa, ja tunnustan että tällä hetkellä oon maksanut yhdelle työttömälle kaverille esim. ikkunanpesusta, vaikka se olis ollut itseltäni max puolen tunnin homma. Hän vaan tekee sen niin paljon paremmin kuin itse olisin osannut.

Muuttohomma on vähän siinä rajalla. Sen sijaan kotinsa osaa jokainen siivota, joka vain viitsii tai kykenee. Sairaat eivät kykene, laiskat eivät viitsi.

Vierailija
27/58 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ihan vapaasti haukkua.

Inhoan siivoamista yli kaiken, miksi mun siis pitäisi?

t: se joka surffaa mielummin ja maksaa sen satkun siitä ilosta.

Vierailija
28/58 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisiivooja nro 9 varmaan kertoi meidän perheestä.

Meillä on juuri tuollainen kamala kaaos siivoojen tullessa. Toisaalta siivoojallekaan ei ole kerrottu ihan kaikkea, esim., sitä, että meidän lapset herättää edelleen öisin parin tunnin välein, miehellä on ms-tauti, tosin onneksi lievä mutta kuitenkin ja ollaan molemmat vaativissa töissä. Lapset on onnellisia ja panostetaan niihin kaikki vapaa-aika.

Eli tässä elämänvaiheessa ei vaan millään riitä potkua kodin siistinä pitämiseen. Priorisointikysymys toki on, mutta meidän valinta tämä.

Näissä talouksissa joita suurpiirteisesti ajattelin, ei enimmäkseen ole lapsia, ainakaan pieniä. Aikuisten lievistä sairauksista en tietenkään tiedä, jos ei ole puheeksi tullut.

Kyse on näissä kohteissa käsittääkseni vain siitä, että halutaan kaikkea hirveästi ja on rahaa toisaalta siihen hankintapuoleen, kotiin kasataan lattiasta kattoon kaikkea ihanaa tavaraa, vaatetta, ruoka-ainetta ja lemmikkejä, muttei muisteta sitä tylsää ylläpitohuoltoa tehdä. Eikä siinä mitään, jos viihtyy, mutta kun kaikesta huomaa miten ajatuksissa on luoda kodista sellainen ihana sisustuslehden persoonallinen lukaali, jossa saa viettää ihanaa elämää ihanien tavaroiden keskellä, mutta lopputulema on kissankusen hajuinen pölykasa, jossa ikkunoista ei näe ulos eikä eteisessä mahdu kääntymään ja tavarat jää käyttämättä ja erikoisteet juomatta, kun niitä ei löydä toistensa alta. :) Se on minun mielestäni laiskuutta, mutta siinäkin katastrofissa se siivoojan tekemä viikoittainen tai kuukausittainen imurointi ja poreammeen kiillotus on aika pientä, eli sikäli se käykö kotona siivooja vai ei, ei liity siihen laiskuuteen sinänsä.

Ja kyllä, aina on se puoli, että siivouspalveluiden käyttäminen työllistää ihmisiä. Samalla tavalla kuin mielestäni ei ole laiskuutta käydä kampaajalla tai ostaa vaatteet valmiina kaupasta, ei sekään ole että teettää kodin rutiinisiivouksia ulkopuolisilla. Päinvastoin se ainakin on tosi järkevää, jos oma tuntipalkka ylittää siivouspalvelun kustannukset, niin paljon fiksumpaa olla vaikka töissä itse sen ajan minkä siivoojat tekee viikkosiivousta.

T: se kotisiivooja taasen

Vierailija
29/58 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 100 e/4h, siivottavaa 220 m2

Ja aika iso tila tuolle ajalle siivottavaksi? Mitä siivoja tekee?

Vierailija
30/58 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aika iso tila tuolle ajalle siivottavaksi? Mitä siivoja tekee?

Siivojaa imuroi, pyyhkii pölyt, lattiat ja tuulettaa matot, pyyhkii muutkin pinnat ja pesee vessan.

Ilmeisesti aika riittää, koska kerran tuli mua ovella vastaan poislähdössä puol tuntia ennen aikojaan.

Vierailija
31/58 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on kyllä patalaiska paska ja saamaton ihminne. En edes kusis sellaisia ihmisiä päin.

Pohjasakkaa, jos ei pysty omaa kotiaan pitämään siistinä

Meillä ja todella monella mun tutulla käy säännöllisesti siivooja. Ollaan sellaista pohjasakkaaa, jolla on varaa isoon asuntoon ja varaa maksaa siitä, että siivooja siivoaa meillä. Itse voidaan tehdä siitä säästyneella ajalla vaikka jotain lasten kanssa.

Kyse ei ole siitä pystyykö tekemään jotain vaan valitseeko mielummin vapaa-ajan.

Vierailija
32/58 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patalaiska kun ei viitsi ees omia sotkujaan siivota!

Vierailija
33/58 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös nousukasmaisina pröystäilijöinä. Laiskoinakin. Ja osa leikkii rikasta, koska siitä on pakko toitottaa tuttavapiirille, että ihan siivooja käy meillä.

Itse en luottaisi mihinkään vieraaseen, joka tulee kurkkimaan kotiini ja korurasioihini. En myöskään luottaisi hänen kykyynsä siivota oikeasti hyvin. Uskon, että näillä siivoojilla on sen verran kiire aikataulu, että he vetäisevät samalla rätillä sekä WC:n että ruokapöydän ja lusmuavat siten, että putsaavat näkyvimmät paikat paremmin, mutta piilokolot huonommin/ei ollenkaan. (Esim. hotelleissa ja laivoissa on niin kiire, että WC ja lavuaari vaan kiillotetaan, eikä pestä kunnolla. Tuttu ollut opiskeluaikoina siivoojana.)

Jos kotitalousvähennysoikeus poistettaisiin, olisi kiva nähdä, kuinka monella muka-uratykillä/varakasta leikkivällä olisi oikeasti varaa kotisiivoojaan. Onhan se kiva mainostaa, että käy siivooja. Miksei kokki, puutarhuri, autonkuljettaja ja vielä lastenhoitajakin?

Vierailija
34/58 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotitalousvähennysoikeus poistettaisiin, olisi kiva nähdä, kuinka monella muka-uratykillä/varakasta leikkivällä olisi oikeasti varaa kotisiivoojaan. Onhan se kiva mainostaa, että käy siivooja. Miksei kokki, puutarhuri, autonkuljettaja ja vielä lastenhoitajakin?

Ostosiivouksessa aika tyypillinen tuntihinta taitaa olla jotain 30e luokkaa (sis. verot). Hyvin monesta asiantuntijatyöstä saa tuntipalkkaa tuon verran, lisällisinä päivinä jopa ihan perus duunarihommista. Moni varmaan kokee mielekkäämmäksi kuin siivota tehdä pari ylituntia sitä omaa työtään, johon tuntee kutsumusta, ja palkata sillä rahalla siivoojan kun periaatteessa kulu on molemmista kuitenkin ihan sama. Ihan riippumatta mistään kotitalousvähennyksistä.

Vierailija
35/58 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en luottaisi mihinkään vieraaseen, joka tulee kurkkimaan kotiini ja korurasioihini. En myöskään luottaisi hänen kykyynsä siivota oikeasti hyvin.

Kukaan ei koskaan ole yhtä hyvä kuin sinä itse, niinkö?

Vierailija
36/58 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän sitä vähän laiskuutena ja kyvyttömyytenä huolehtia perusasioista, jos ihan pienessä perheessä tarvitaan siivoojaa. Ihmettelen myös niitä, jotka kehuvat siivoojan käynnillä.

Vierailija
37/58 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on kyllä patalaiska paska ja saamaton ihminne. En edes kusis sellaisia ihmisiä päin.

peesi. Jos hankkii kakaroita, opettaa ne siivoamaan jälkensä. Elämä on työtä ja se on vaan hyväksyttävä.

Vierailija
38/58 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi varaa, niin meillä kävisi joka viikko siivooja!

että siivoja olisi kallis. Meillä käy kahden viikon välein siivooja, ja maksaa 20 euroa kuussa. Tuon verran suunnilleen kohoaa vuokrakin vuodessa, joten eipä sitä paria kymppiä keskituloinen (minä opettaja, mies raksalla) huomaa.

Vierailija
39/58 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

peesi. Jos hankkii kakaroita, opettaa ne siivoamaan jälkensä. Elämä on työtä ja se on vaan hyväksyttävä.

Ihanaa kun saa rentoutua viikonloppuna. Siivooja on hoitanut pyykit ja siivouksen.

Vierailija
40/58 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä kiinnostavat erilaiset asiat.

Jotkut ovat siistejä, mutta monille maksettu siivouspalvelu sopii hyvin.

Miksi ihmeessä kadehtisin jonkun toisen valintoja? Sehän olisi typerää.