Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsokaa, miten hyvin Katainen puhuu ruotsia!

Vierailija
10.06.2012 |

Ja tämä mies kannattaa pakkoruotsia! Kannattaisiko itse opiskella ensin ja vasta sitten tulla muilta vaatimaan!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän ristiriitaista kyllä on, että vaatii koko kansalta ruotsin kielen taitoa, vaikkei itsekään osaa sitä kunnolla.

Vierailija
2/15 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

RKP ei vi-tuile Kataisen huonosta ruotsin taidosta, jos Katainen lupaa kannattaa pakkoruotsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei osaa yhtään ruotsia (esimerkit Katainen ja Vanhanen).

Miten voi enää perustella pakkoruotsia, kun ruotsin taidon puute ei haittaa edes maan korkeimmassa virassa?

Vierailija
4/15 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän kummastelen yliopistojen linjaa. pakotetaan opiskelemaan ja tulos on tuollainen. näyttökokeen saa kyllä mennä tekemään, jos ei kiinnosta istua kuukausikaupalla puhumassa vieraita kieliä suomenkielisten kanssa, mutta on sitten "vähän" vaativampi... tasapuolisuus?

Vierailija
5/15 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän kummastelen yliopistojen linjaa. pakotetaan opiskelemaan ja tulos on tuollainen. näyttökokeen saa kyllä mennä tekemään, jos ei kiinnosta istua kuukausikaupalla puhumassa vieraita kieliä suomenkielisten kanssa, mutta on sitten "vähän" vaativampi... tasapuolisuus?

Olen ymmärtänyt, että monissa yliopistoissa ymmärretään virkamiespakkoruotsin luonne poliittisena pakkoaineena ja siitä päästetään läpi, vaikka ei mitään osaisikaan. Ei yliopisto jätä ketään valmistumatta poliittisen pakkoaineen vuoksi.

Vierailija
6/15 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anteeks nyt mä en pysty puhuun ruotsia..."

Aika kärppänä hän yrittää alussa kuunnella kysymystä, mutta ymmärtää varmaan melko nopeasti ettei erota edes kysymystä puheenvuorosta. Hyvä että sanoo rehellisesti missä mennään. Tuota em. lausetta olis varmaan pitänyt käyttää pakollisilla ruotsintunneilla silloin aikoinaan.

Vierailija
7/15 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuo ole hänen häpeänsä kun reilusti myöntänyt usein ettei osaa

Ei siinä olekaan mitään häpeää, että ei osaa. Mutta siinä on, että tuo mies on RKP:n sätkynukkena vaatimassa lisää pakkoruotsia joka välissä. Piti puoluekokouksessakin oikein uskonnollisfanaattisen kiihotuspuheen pakkoruotsin puolesta. Eipä vaan ole oikein uskottavuutta, kun tyyppi ei itse osaa sanakaan...

Vierailija
8/15 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi aina kokeessa eikä mitään mahdollisuuksia saada läpi.

pakolliset kielitunnit vaikeuttavat etäopiskelua. niillä kun pitää olla melkein aina läsnä!

Olen ymmärtänyt, että monissa yliopistoissa ymmärretään virkamiespakkoruotsin luonne poliittisena pakkoaineena ja siitä päästetään läpi, vaikka ei mitään osaisikaan. Ei yliopisto jätä ketään valmistumatta poliittisen pakkoaineen vuoksi.

Vierailija
9/15 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

amkssa olen nähnyt opiskelijan joka ei saanut ruotsia läpi. kävi aina kokeessa eikä mitään mahdollisuuksia saada läpi.

pakolliset kielitunnit vaikeuttavat etäopiskelua. niillä kun pitää olla melkein aina läsnä!

Yliopistot saavat rahaa valmistuneista. AMK:t ilmeisesti saavat rahaa opiskelijamäärän mukaan. Tässä ehkä motivaatio päästää poliittisesta pakkoaineesta läpi. Kyseisellä aineellahan ei ole mitään tekemistä sen varsinaisen opiskeltavan alan kanssa, joten aivan hyvin voidaan päästää opiskelijat läpi osaamatta mitään.

Vierailija
10/15 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kaikille opiskelijoille tärkeä vinkki: menkää HETI sinne ruotsinkurssille. Se ei muutu vuosien saatossa yhtään helpommaksi, päinvastoin.

Meillä piti kurssilla lukea kirja ja siinä missä minä luin 300-sivuisen romaanin, joku toinen luki 20-sivuisen lastenkirjan.

Vierailija
11/15 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku toinen luki 20-sivuisen lastenkirjan.

Tuo on juuri oikea asenne poliittisen pakkoaineen suorittamiseen! :)

Vierailija
12/15 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kursseille on tunkua ja jotkut käyvät töissä tai opiskelevat etänä, joten on mahdotonta olla keskellä päivää aina oppitunnilla.

Siksi kaikille opiskelijoille tärkeä vinkki: menkää HETI sinne ruotsinkurssille. Se ei muutu vuosien saatossa yhtään helpommaksi, päinvastoin.

Meillä piti kurssilla lukea kirja ja siinä missä minä luin 300-sivuisen romaanin, joku toinen luki 20-sivuisen lastenkirjan.

Vierailija
13/15 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisella pitäisi läpi päästä. :-/

Vierailija
14/15 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisella pitäisi läpi päästä. :-/

Mielestäni kyllä pitää päästä juuri tuollaisella suorituksella läpi. Kun RKP-diktatuurissa ei virkamiespakkoruotsista ilmeisesti päästä eroon, niin sen suorittamisesta on sitten ainakin tehtävä täydellinen farssi.

Sitten vapaaehtoisilla ruotsin kursseilla olkoon normaalit osaamisvaatimukset.

Vierailija
15/15 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös oli vaikeuksia päästä ekana/tokana vuotena pakolliselle ruotsinkurssille. Opiskelupaikat jaettiin sen perusteella, miten kauan oli jo yo:ssa haahuillut. Taisi olla melko yleistä, että vanhimmat opiskelijat vitkuttelivat juuri ruotsin kanssa ja sitten viimetipassa hakeutuivat suorittamaan. Aika monet heistä tosin keskeyttivät työ- ja muihin kiireisiin vedoten.

Mun vinkki on, että kannattaa mennä ruotsin kurssille niin pian kuin suinkin mahdollista. Ei siihen kuole, ja sittenhän se on suoritettu. Pitää sisällään suullista ja kirjallista testausta, jonkinlaista spontaania esitelmää jne. Arvostelu taitaa olla tyydyttävät, hyvät tai erinomaiset tiedot. Ja ainakin meille jo kurssin alussa sanottiin, että erinomaiset tiedot annetaan vain natiiviruotsalaisille, joten HT/TT on aivan riittävän hyvä kunhan läpi vain pääsee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme