Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Mikä voisi olla ihmisläheistä ja positiivista työtä?
08.06.2012 |
Työskentelen sosiaalialalla, koulutukseltani sosionomi. Onko ehdotuksia/suosituksia positiivisesta työstä, mitä (aina parempi jos sosiaalialalla) voisi tehdä ja missä työskennellä? Viihdyn nykyisessä työssäni lastensuojelun parissa mutta välillä tuntuu että voisiko sitä tehdä jotain kevyempää ja positiivisempaa.. Mukavia työtetäviä kevyiden aiheiden parissa, jotain mikä toisi iloa ihmisille. Tapahtumien järjestämistä, toiminnan suunnittelua, iloa ja ihmisiä. Hmm.. Vaikka ei tämäkään pelkkää suossa rämpimistä ole, mutta ehkä jossain muussa työssä voisi päästä henkisesti kevyemmällä.
Ehdotuksia? :)
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Siellä saa tehdä ihmisläheistä ja positiivista työtä lasten ja vanhempien parissa. Työ on vaihtelevaa ja siihen saa myös pitkälti itse vaikuttaa. Tapahtumien suunnittelu ja toteutus on yksi keskeinen tehtävä. Itse ainakin olen viihtynyt. Tiedä sitten olisiko se henkisesti kevyempää; tietynlaisen vakaumuksen ja arvomaailman työ seurakunnassa ainakin vaatii. Ja seurakunnatkin voivat olla hyvin erilaisia työyhteisöjä - oma työyhteisöni sattuu onneksi olemaan toimiva, innovatiivinen ja innostava.
Sosiaalialalta voisi löytyä jotain ohjaajantehtäviä, joissa saa käyttää luovuutta ja puuhastella erilaisten ryhmien parissa (esim. kehitysvammaiset, vanhukset). Itse viihdyin monta vuotta kaupungin maahanmuuttajatyössä - suunnittelin ja toteutin avointa toimintaa sekä ohjasin pienempiä ryhmiä (esim. mamu naisten ryhmä, jossa harjoiteltiin suomea). Ja lähes samaa (maahanmuuttajatyötä) olen tehnyt seurakunnassakin, kun kaupunki säästösyistä em. ryhmien toimintaa vähensi.