Monessako vuodessa luit itsesi maisteriksi?
Mulla meni tasan 5 vuotta. Tuosta ajasta viimeiset 1,5 vuotta olin täysipäiväisesti töissä ja sinä aikana tein enää grandun ja suoritin 2 viimeistä tenttiä.
Kommentit (30)
tammikuussa 2001. Mitä tuohon nyt meni, 2½ vuotta, josta ajasta olin kolmen alle kouluikäisen kotiäitinä 2 vuotta ja töissä ½ vuotta.
En pitänyt mitään kiirettä, tykkäsin niin paljon opiskelusta :)
3 vuotta, filosofian maisteri.
kannattavat. Ei siellä yliopistolla ole pakko notkua vuosia, jos on kiire töihin.
tosin olin noiden 8 vuoden aikana 2 v kotona lasten kanssa enkä tehnyt mitään opiskelujuttuja. Eli (enemmän tai vähemmän) aktiivisia opiskeluvuosia tuli 6.
Tosin tutkinnosta tuli aika laaja, reilusti yli 200 opintoviikkoa.
Halusin valmistua ennen esikoisen syntymää.
kahdeksan vuotta, joista kahtena olin osa-aikatöissä ja kuutena täyspäiväisenä. Gradua varten otin muutaman viikon lomaa. Ei tarvittu opintolainaa (eikä kyllä tullut juuri opintotukeakaan).
Mullakin laaja tutkinto, n. 200 ov. Pari vuotta tuosta kuudesta vuodesta olin kokopäivätyössä. Tutkintonimike on mulla FK.
15 ov ja sivuaineet 40 ov oli suoritettu avoimessa etukäteen. Työelämästä olin pois opintojen takia 15 kuukautta. Olin kolmekymppinen kun valmistuin.
KTM, suoraan lukiosta. Siinä lisänä aika monta ylimääräistä silloista opintoviikkoa, kun moni juttu kiinnosti.
välissä kaks lasta -97 ja -98
vuoden olin "äitiyslomalla", kun kahden pienen kanssa en kyennyt - mies oli reissuhommissa
ihan kamalan raskasta, tein vielä hanttihommia samalla, mutta onneksi rypistin
Olin tosin koko ajan töissä ja tein myös toista tutkintoa. Matkailuakin tuli harrastettua suht paljon ja perheenkin siinä perustin joutessani.
kannattanut valmistua vaan lukea lisää.
Tein vielä töitä koko ajan samalla. No toki olin jo edelliseltä ammatilta lastentarhanopettaja ja siis kasvatustieteen kandi ja suorittanut avoimessa yliopistossa erinäisiä kursseja mm. kaikki sivuaineet oli valmiina, joten en ihan alusta aloittanut. Mutta luokanopettajakoulutukseen pääsin 2006 ja valmistuin 2008 :)
Suoraan lukiosta yliopistoon, enkä tehnyt töitä opiskelun ohessa, kyllä pelkällä opintotuella pärjää ihan hyvin opiskelija-asunnossa (solussa)
Heti sen jälkeen pyöräytin vielä toisen tutkinnon töiden ohessa 4 vuodessa
noihin kahteen tutkintoon meni yhteensä 6 vuotta
Lapsi oli 1,5 kun aloitin. Opiskeluaikana lapsia syntyi kaksi lisää. Lapset olivat kotihoidossa, ei tukiverkkoja eli opiskelin öisin. Gruduaikaan nukuin kolme tuntia yössä.
T. Loistavin arvosanoin valmistunut.
oppiaine tietojenkäsittelytiede. En käynyt lainkaan töissä opintojen aikana, paitsi viimeisenä opintovuonna pääsin assistentiksi yliopistolle, mistä sai käyttää puolet työajasta "omaan tutkimukseen" eli tapauksessani opiskeluun.
valmistuin kuitenkin lopulta