Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dieteistä

22.11.2005 |

Heippa vaan!

Ajattelin kysyä muiden mielipidettä siitä, että onko kenelläkään oikeesti jäänyt ne pudonneet kilot tulematta vuosiin takasin pelkän dietin avulla?

Koska olen kuullut/lukenut että dietti pudottaa hetkellisesti painon, mutta ajan kanssa tulee takasin.

eli eikö olisi fiksumpaa muuttaa koko ruokavalio kertaheitolla vähärasvasiin/kevyisiin vaihtoehtoihin? ja elimistö saisi rauhassa totutella uuden ruokavalion kanssa.

Kuulisin mielelläni muiden kommentteja asiaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vain se tilanne, että olen ollut aina hoikka ja lasten saannin myötä keräsin liikakiloja vyötärölleni ja reisiini reilut 20kg. Koskaan minulle ei ole ollut vaikeaa pitää painoani kurissa, nuo liikakilotkin sain ihan " tahallani" suklaata ja viinereitä mässäilemällä kun olin jumissa kotona. Mistään ruokavalion muutoksesta siis ei ollut kyse, lähinnä ohimenevästä elämänvaiheesta, joka ei enää minun kohdallani koskaan tule toistumaan. Lapset on nyt tehty.

Minä siis uskon vakaasti, että kunhan kiloistani pääsen, ne myöskin pysyvät poissa. Toki iän myötä aineenvaihdunta heikkenee ja liikunnallinen aktiivisuuskin, mutta ei saavutettujen linjojen pitäminen silti hirvitä vaan se itse laihdutus. Se on se tuskallinen ja vaikea osuus! Elimistökin kun hoitaa omalta osaltaan kiloista kiinni pitämisen laskemalla kulutusta, jos kalorimäärää liikaa pudottaa...

Silloin, jos kilot ovat tulleet " hiipimällä" , vuosien kuluessa, on niiden poissa pitäminen varmaan vaikeampaa ilman todellista ruokaremppaa. Kasvisten lisääminen ruokavalioon ei tee kenellekään pahaa ja liikuntaakaan ei kannata väheksyä. Uushoikalle tosin saattaa uusi olomuoto tuoda niin suurta tyydytystä ja iloa, että sen ylläpitoon haluaakin panostaa tosissaan :)

-EM

Vierailija
2/3 |
23.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänlaatuisia proteiineja keho ja lihakset tarvitsevat, kun taas hiilihydraattien liikamäärä varastoituu vain läskiksi. Kunhan dieetissä huolehditaan riittävistä proteiineista ja liikunnasta, ei menetetä kallisarvoisia lihaksia, jotka kuluttavat energiaa ja sallivat meidän syödä dieetinkin jälkeen kohtuudella :)

-EM

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminenhan on suhteellisen helppoa, mutta vaikeinta on pitää poissa ne pudotetut kilot.

Eli laihduttaa ei kannata sanan varsinaisessa merkityksessä ollenkaan, vaan tehdä ELÄMÄNTAPAREMONTTI. Eli muuttaa elämäänsä terveellisempään suuntaan ja varmasti alkaa myös kilot karistassa ikään kuin vahingossa.

Liikunta ja terveellinen ruokavalio; herkuttelupäiviä unohtamatta pitävät painon kurissa. Säännöllisellä liikunnalla ja säännöllisellä ateriarytmillä onnistuu varmasti. Tiukkapipo ei saa kuitenkaan olla eli herkuttelupäivä viikossa tekee terää mielelle ja sielulle. :-)

Terveisin Ona

Ps. Mielestäni tässä linkissä on hyviä ohjeita www.kutri.net

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä