Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 2 kk, äiti ulos tuulettumaan?

Vierailija
08.06.2012 |

Mieli tekisi mennä, mutta silti mietityttää..

Vauva jäisi isänsä hoiviin illaksi/yöksi. Maitoa on pumpattu pakastimeen, että saa antaa pullosta. Välillä kuitenkin vauva kieltäytyy ottamasta tuttipullosta maitoa. Lisäksi nyt ihan vasta alkanut nukkumaan hieman levottomasti, nukkuu pieniä pätkiä kerrallaan.. Mitä mieltä olette..? Olisiko minun viisainta jäädä vaan kotiin?

Kertokaa omia kokemuksianne!!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa isukki myös itsevarmuutta kun huomaa että pärjää sentään oman lapsensa kanssa. Mitä väliä muuten sillä että lapsi alkanut nukkua levottomasti? Kai se isäkin osaa lapsen hoitaa ja nukutella?

Mä en ymmärrää sellaista ajatusmaailmaa ettei isä olisi kelvollinen hoitaja lapselleen!

Vierailija
2/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus: lähdin kun vauva oli tasan 2kk. Ensin kaverilla illan aloittelut, pari siideriä, sitten kotiin imettämään. Oli tarkoitus edetä baariin. Imetettyäni pari tuntia yhtä mittaa sohvalla (iltatankkaus) olin ihan sippi. Lähdin kuitenkin. Oli pakko palata tunnin kuluttua kotiin, kun vauva ei ollut asettunut vaan kitisi, ei ottanut pullosta. Ja en olis kyllä itsekään jaksanut lopulta valvoa.

Jos täysimetyksellä, eikä pullo kelpaa, suosittelen jättämään parin kuukauden päähän nuo iltamenot. Toisen lapsen kanssa lähdin kun oli 4kk, ja silloin jo onnistui.

Ymmärrän halun päästä tuulettumaan aikuisten kesken, mutta ehkä olisi helpompaa toteuttaa päiväsaikaan kun vauva on noin pieni :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun PIDÄ mennä, vaan haluaisin mennä. Tietysti jos näyttää/tuntuu siltä, että ei ole hyvä lähteä sitten en mene.

Vierailija
4/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva huolii pullon ja isä on tottunut ja tuttu hoitaja vauvalle, niin hyvin voi mennä..

Vierailija
5/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvahan haistaa, että sinulla on tisuissa maitoa. Jos kieltäytyy pullosta isänsäkin kanssa niin sitten harkitsisin kotiin jäämistä.

Hyvää tekee isälle kokea olevansa välillä päävastuussa. syventää lapsen ja isän välistä suhdetta.

Kieltäytyy yleensä vain minulta. Jännitän sitäkin, että kun vauva yöllä herää syömään, niin miten reagoi, kun ei saakaan maitoa tissistä, emme siis ole ennen kokeilleet yösyömisiä pullosta.. :s

Vierailija
6/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tietää kuka siellä kirjottelee :-)

Vierailija
7/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus: lähdin kun vauva oli tasan 2kk. Ensin kaverilla illan aloittelut, pari siideriä, sitten kotiin imettämään. Oli tarkoitus edetä baariin. Imetettyäni pari tuntia yhtä mittaa sohvalla (iltatankkaus) olin ihan sippi. Lähdin kuitenkin. Oli pakko palata tunnin kuluttua kotiin, kun vauva ei ollut asettunut vaan kitisi, ei ottanut pullosta. Ja en olis kyllä itsekään jaksanut lopulta valvoa.

Jos täysimetyksellä, eikä pullo kelpaa, suosittelen jättämään parin kuukauden päähän nuo iltamenot. Toisen lapsen kanssa lähdin kun oli 4kk, ja silloin jo onnistui.

Ymmärrän halun päästä tuulettumaan aikuisten kesken, mutta ehkä olisi helpompaa toteuttaa päiväsaikaan kun vauva on noin pieni :)

Lisää tällaisia asiallisia omia kokemuksia!! :)

Vierailija
8/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omista kokemuksista.

Lapseni ollessa 2 kk ikäinen vauva "tuuletuin" site, että menin kaupungille kahville/shoppailemaan ja isä/mummo/kummi lykki vauvaa vaunuissa lähistöllä, kuitenkin siten, etten nähnyt heitä. Mun olisi ollut helppo mennä imettämään vauvaa, jos hänelle olisi tullut nälkä. Koskaan ei kuitenkaan tarvinnut, vaan jostain syystä vauva nukkui aina koko tuon ajan kuin tukki :).

Vierailija
9/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tietää kuka siellä kirjottelee :-)

Kivakiva! :) Älä kerro kenellekkään ;)

Vierailija
10/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehenhän on se pakko hoitaa, vauvahan haistaa sinulta ne tisut.

Vauvahan haistaa, että sinulla on tisuissa maitoa. Jos kieltäytyy pullosta isänsäkin kanssa niin sitten harkitsisin kotiin jäämistä.

Hyvää tekee isälle kokea olevansa välillä päävastuussa. syventää lapsen ja isän välistä suhdetta.

Kieltäytyy yleensä vain minulta. Jännitän sitäkin, että kun vauva yöllä herää syömään, niin miten reagoi, kun ei saakaan maitoa tissistä, emme siis ole ennen kokeilleet yösyömisiä pullosta.. :s

Vierailija
11/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin kävin ekaa kertaa baarissa kun vauva oli 2kk. meillä tosin lapsi söi silloin pullosta, enkä imettänyt täyspäiväisesti. isä on lapselle ihan yhtä hyvä hoitaja kuin äitikin!

kun isä lähtee viettämään varpajaisia tai muuten iltaa kaverinsa kanssa, niin saarnaako kukaan kuinka huono isä hän on kun jättää vauvan äidin kanssa kahden? tuskinpa. et ole yhtään sen huonompi äiti vaikka lähdetkin ulos ja jätät vauvan oman isänsä seuraan.

ainoastaan tuo pullosyönti jos mietityttää niin sitä kokeilisin ensin että onnistuuko ennenkuin lähdet. siis että isä ruokkii lapsen yöllä pullosta vaikka oletkin kotona, jos onnistuu, voit hyvin lähteä.

Vierailija
12/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-aika on niin lyhyt että jäisin kotiin. Esikoisen jätin hoitoon sen ollessa 2kk, luulin että mun PITÄÄ lähteä "vähän tuulettuun" niinkun kaverimammat feisbuukissa mainostaa joka viikonloppu. No ei pidä. Kokemus oli kamala, hirvee ikävä vauvaa ja kun myöhemmin luin kiintymyssuhteen muodostumisesta ja siitä MIKSI vauvaa ei saisi jättää hoitoon ihan pienenä, morkkis oli kahta kamalampi. Ei se loppujen lopuks niin tärkeetä oo vaikka se just nyt tuntuis tärkeeltä. Onhan se hauskaa olla kavereitten kaa ja kännissä ja silleen, mut ei se tärkeempää oo kun vauvan paras mahdollinen hoito. Varsinkin jos on jotain epäilyksiä siitä huoliiko vauva pulloa. Plus että sulla pakkautuu tissit täyteen maitoa kun oot bilettämässä ja siitä saattaa aiheutua hankaluuksia imetykselle jos yhtäkkiä tulee pitkä stoppi ettei vauva tilaakaan lisää maitoa imemällä.

Vierailija
13/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan paikka on äidin kainalossa ja äidin paikka on kotona vielä tuossa vaiheessa.

Vierailija
14/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi mennyt, mutta kukin tekee miltä parhaimmalta tuntuu. Tosin ehtisit kyllä hyvin mennä vähän myöhemminkin..

Vierailija
15/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä voit mennä! Vauva pärjää hyvin isänsä kanssa :)

Kyllä mun mielestä pitää lähteä silloin tuulettumaan kun siltä tuntuu ja on mahdollisuus.

Vierailija
16/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan tajua tuollaista, en mitenkään :(

Vierailija
17/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana isätkin ovat vanhempia. Nuo jotka huutelevat siitä, että äidin paikka on kotona seuraavat 18-vuotta, elävät vielä menneisyydessä.

Mikä sen paremmin pilaa vauvan ja isän suhdetta kuin lasta omiva äiti.

Vierailija
18/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/19 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan tajua tuollaista, en mitenkään :(

jotkut ei vaan tajua,ettei välttämättä niitä illanistujaiskutsuja satele joka kuukausi:((

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä