Mies ja kotityöt
Miksi mies ei voi tehdä oma-aloitteisesti kotona mitään? Tekee paljonkin, kun käsketään, mutta komentaa saa kuin teinipoikaa. Ärsyttävää!
Mua pännii, että kokonaisvastuu kaikesta on mulla. Olis niin huoletonta olla mies! Ikinä ei tarvisi murehtia mitä ruuaksi, pitääkö käydä kaupassa, tarvisko nurmikko ajaa, pitäiskö siivota, onko lapsella tarpeeksi sopivia vaatteita, onko kurahousut pesty huomista päiväkotipäivää varten jne. Tekis vaan ne hommat, mitä käsketään, eikä mitään ylimääräistä.
Miten tilanteen saisi muutettua ja miehen ottamaan vastuuta? Jos ei sille anna mitään hommia, se istuskelee lapsen kanssa sohvalla illan höpöttelemässä mukavia ja pelleilemässä. Ihanaa toki, että tekee niin. Meidän lapsi on nyt 5 v, ja melkein joka arki-ilta mies leikittää lasta sohvalta käsin. Mä niitä sitten koitan houkutella pihalle, pyöräilemään jne. Lisäksi meillä on koira, ja miehellä menee paljon aikaa koiran kanssa metsälenkeillä.
Pännii välillä niin kohtuuttomasti!
Kommentit (4)
Mä olen topakka, mutta mies ottaa nokkiinsa mun komentelusta! Sanoo, ettei voi koko ajan juosta sen mukaan, miten mä komennan. Haluaisi töiden jälkeen vaan levätä tai sitten urheilla. Mikään kotihomma ei kiinnosta pätkääkään. Mulle tärkeintä, että on loistava isä, ja touhuaa tytön kanssa, mutta tää kotityökuvio ärsyttää!
johon kirjaat joka päivälle omat duunis ja miehen listaan sen velvollisuudet, miehet tarvii joskus naurettavan konkreettisesti paperille, että mitä oikeasti joku homma vaatii. Ne ei näe sillailla ympärilleen ja tulevaan kuin naiset, ne elää hetkessä :)
Ja ottakooon mies lapsen mukaan koiralenkille. Kyllä 5v jaksaa pari tuntia kävellä.
Joskus kalenterissa (myöskin keittön seinällä) saattaa lukea: isi ja lapset metsäretkelle la klo 10-> ja äiti siivoaa ja laittaa ruokaa. Yleensä huolehdin eteiseen valmiiksi myös pienen repun ja pienet metsäretkieväät.