Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaus ja lääkitys - en enää jaksa.

Vierailija
07.06.2012 |

Kädet vapisee, kroppa tärisee. Raajat turpoaa, niveliä särkee ja ties mitä muuta. Ja tilanne ei tasan helpota ajan myötä, elinaikaa on laskettu olevan vielä 40-50 vuoden verran. Vähintään.

Okei. Pitäisi jaksaa töissä. Setviä itsensä jotenkin kaikkien hankaluuksien ja kipujen läpi. Ymmärrän toki saaneeni jo aivan ylikalliit hoidot, mutta silti. Haluaisin vaan olla ja unohtaa koko hemmetin maailman. Joo, se on epäreilua, yhteiskuntahan on rahoittanut sen, että olen hengissä (todellinen harhalaukaus). Mutta silti.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn läpi rankat hoidot enkä silti elä todennäköisesti kuin max viisi vuotta. Reilu peli.

Vierailija
2/5 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädet vapisee, kroppa tärisee. Raajat turpoaa, niveliä särkee ja ties mitä muuta. Ja tilanne ei tasan helpota ajan myötä, elinaikaa on laskettu olevan vielä 40-50 vuoden verran. Vähintään.

Okei. Pitäisi jaksaa töissä. Setviä itsensä jotenkin kaikkien hankaluuksien ja kipujen läpi. Ymmärrän toki saaneeni jo aivan ylikalliit hoidot, mutta silti. Haluaisin vaan olla ja unohtaa koko hemmetin maailman. Joo, se on epäreilua, yhteiskuntahan on rahoittanut sen, että olen hengissä (todellinen harhalaukaus). Mutta silti.

ei kukaan tiedä kuka kuolee ja milloin !!!

eli ap turhaa nariset....

olisit tyytyväinen, kun sua hoidetaan ja lääkitään

mulle kans tehty isoja operaatioita, mun lääkkeet makssa yhteiskunnalle monta tonnia kuukaudessa jne jne

mulla kans vaivaa on kaiken aikaa, noita samoja ja monia muita

mä olen KIITOLLINEN , kiitän jokaisesta päivästä jonka saan olla pienen lapseni kanssa ja toivon saavani hoidoilla ja lääkkeillä elää, jotta näkisin ja saisin olla osa lapseni elämää ja varttumista aiukiseksi

menen siis ap PSYKIATRILLE, jos kun tuolta sinusta tuntuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn läpi rankat hoidot enkä silti elä todennäköisesti kuin max viisi vuotta. Reilu peli.

mikä sairaus sulla on ? syöpä??

Vierailija
4/5 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireet vähenee ja niihin tottuu ajan kanssa.

ehkäpä annosta vähennetäänkin..

eli tsemppiä vaan

Vierailija
5/5 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fibromyalgian mahdollisia oireita ja seurauksia ovat:

* hengenahdistus tai hengityksen salpautuminen (hengitystieoireet)

* huimaus

* ilmavaivat

* kipu (aristus, jomotus, kirvely, kolotus, pistely, polttelu, särky tai vihlonta)

* kuukautiskivut

* levottomuus tai ahdistus

* lihaskipu (lihasoireet)

* masennus

* muistihäiriöt

* oppimis- tai keskittymisvaikeudet (esim. ajatusten hitaus)

* paineluarat kohdat eri puolilla kehoa:

*

o Fibromyalgian kipupisteetalaselkä

o hartiat

o kaula

o kyynärnää

o lonkka/pakara

o niska

o polven sisäpinta

o rintakehän yläosa

o yläselkä (lapaluiden väli)

* paniikkikohtaus

* puutuminen (jaloissa tai käsissä, joskus myös kasvoissa tai muualla kehossa)

* päänsärky

* selkäkipu

* sydämentykytys (sydänoireet)

* tasapainovaikeudet

* turvotuksen tunne (esim. nivelturvotus (niveloireet); turvotuksesta ei välttämättä löydy fyysisiä merkkejä)

* univaikeudet (esim. rauhaton uni, levottomat jalat tai uniapnea)

* vatsakipu

* virtsaamisvaivat (esim. tiheä virtsaamistarve tai virtsaamiskipu)

* voimattomuus (lihasheikkous)

* väsymys

* ärtyvän suolen oireyhtymä (suoliston ongelmat, kuten vatsan turvotus ja ulostamisongelmat).

Oireita toisinaan pahentavia tekijöitä ovat:

* alkoholi

* kahvi

* kostea

* kylmä

* liikunnan puute

* melu

* saasteet

* stressi

* unenpuute

* veto (tuuli).

Fibromyalgian syytä ei tiedetä. Fibromyalgiapotilaalla on alentunut kipukynnys, joka voi johtua keskushermoston häiriintyneistä hermoradoista. Jotkut seuraavista tekijöistä saattavat vaikuttaa fibromyalgian puhkeamiseen:

* ikä (Fibromyalgia on yleisin keski-ikäisillä ja sitä vanhemmilla naisilla, mutta harvinainen lapsilla ja nuorilla.)

* infektiot

* kirurginen toimenpide

* perintötekijät

* reumatauti (esim. nivelreuma)

* stressi

* naissukupuoli (potilaista 80–90 % on naisia)

* traumaattiset kokemukset

* unenpuute.

Fibromyalgiaa sairastaa 2–5 % suomalaisista.