Millaisella perheellä on varaa ostaa yli 600 000€ kämppä?
Meillä on hyvät tulot, käpälään saadaan 8300e kuussa, mutta ei tulisi mieleenkään ottaa ihan järjettömiä summia lainaa. Toki tästä nykyisestäkin tulisi myydessä voittoa, mutta silti. Ihan huikeita summia.
Kommentit (39)
Ostin reilun 600 000,- talomme osinkotuloista kertyneillä säästöilläni, yhtään en lainaa ottanut. Osakkeet tulleet perintönä ja lahjana isoäidiltäni ja äidiltäni. Eli mitään en ole juuri niiden eteen tehnyt, paitsi maksanut tuhottomasti veroja, ja maksan edelleen. Palstamammojen mielestä mun plisi tietenkin pitänyt kieltäytyä helposta rahasta, koska rn ole sitä itse ansainnut, mutta enpä kieltäytynyt. Ihan mukava asustella.
Joos, sitähän mä just kysyin, että millä ihmiset maksaa
tuollaiset kämpät, jos ei lainaa oteta. Yrityskaupat ymmärrän ja muun omaisuuden realisoinnin. Itse omistetaan veaton mökki, mutta vaikka se myytäisiin, niin ei sillä tuollaista asuntoa ostettaisi :) Perintöjä ei olla saatu, kaikki on ansaittu itse.
t.ap
Joidenkin nettotulot vuodessa ovat yli tai reilusti yli tuon mainitsemasi summan. Ei se niin kummallista ole.
lehdessä uutinen, että Suomessa on 35 000 ihmistä, joiden omaisuus on yli miljoona euroa. Pienen kaupungin verran ihmisiä, joilla olisi periaatteessa varaa 600 000 euron hintaiseen taloon.
Nuoresta asti oltu asuntosäästäjiä. Asuntoja on ostettu ja myyty 4kpl:tta ja jokaisesta saatu voittoa. Olemme ihan hyvätuloisiakin. Yhteensä n. 200k vuositulot. On osinkotuloja itse ostetuista osakkeista. Sitten saatu yksi iso erä eräästä yritysomistuksesta, joka oli omalla riskillä tehty. Vuosittain saamme myös bonuksia.
Meillä siis asunto, jonka arvo liikkuu siinä 900 000 luokassa. Velkaa meillä taitaa olla jotakin 50000. Erilaisia sijoituksia n. 250000. Itse olemme korttimme pelanneet, yrittäneet ja välillä ottaneet isojakin riskejä. Nyt sijoitetaan myös lapsille. Itse emme ole saaneet mitään perintöjä tms.
Vaikka mä olenkin pelkkä kotiäiti ja vielä laiska sellainen.
*rikas ja laiska akateeminen kotiäiti*
Vaikka taidatkin olla pelkkä miehen siivellä eläjä.
Mun tulot on nykyisin pelkkiä pääomatuloja, ns. vanhaa rahaa + omien sijoitusten tuottoja, hoidan kyllä itse omat sijoitukseni. Miehellä on jättipalkka jota on sitten sijoitellut onnistuneesti ja nykyisin hänelläkin on pääomatuloja.
*rikas ja laiska akateeminen kotiäiti*
lehdessä uutinen, että Suomessa on 35 000 ihmistä, joiden omaisuus on yli miljoona euroa. Pienen kaupungin verran ihmisiä, joilla olisi periaatteessa varaa 600 000 euron hintaiseen taloon.
on enemmän kuin tuo määrä. Riippuu täysin miten omaisuus on arvostettu. Veropäätöksetkään eivät aina kerro koko totuutta, kuten jokainen varmasti ymmärtää.
on enemmän kuin tuo määrä. Riippuu täysin miten omaisuus on arvostettu. Veropäätöksetkään eivät aina kerro koko totuutta, kuten jokainen varmasti ymmärtää.
Myytiin vanha asunto voitolla,eikä tarvinnut ottaa lainaa kuin 150 000€ tähän taloon.Ja ihan sairaanhoitaja ja inssi pariskunta ollaan ;)
Ostin reilun 600 000,- talomme osinkotuloista kertyneillä säästöilläni, yhtään en lainaa ottanut. Osakkeet tulleet perintönä ja lahjana isoäidiltäni ja äidiltäni.
Tämä on minusta se juttu, johon kaikkien pitäisi pyrkiä. Ajatella asioita vähän eteenpäin eikä pistää kaikkea haisemaan. Jos nyt ei ole sattunut omalle kohdalle suuria perintöjä, niin miksei voisi päättää, että minä olen se joka aloitan tämän jutun ja ajan säästää tulevia sukupolvia varten!? Ei siinä tarvitse mennä kuin muutama sukupolvi eteenpäin niin sitä omaisuutta on jo sen verran että se antaa elämässä kivasti vapausasteita.
Ja hienosti olet tehnyt, kun et ole kajonnut pääomiin vaan olet tyytynyt pelkkiin osinkoihin! Juuri tuolla tavalla se pääoma siirtyy sukupolvelta toiselle ja siitä riittää kaikille vähän elämän helpotukseksi.
Tämän ketjun perusteella suuri osa "vanhan rahan" perijättäristä ja miljönäärien rouvista pörrää av:lla. Ihanaa!
pari vuotta siten rakennettu kivitalo, arvo n. 800.000 €. Lainaa ei ole, sillä myytiin pois miehen ja mun opiskeluasunnot, entinen yhteinen koti sekä anopilta peritty kesämökki. Säästöjäkin toki on. Miehen vuositulot 300-400.000 €, mutta itselläni vain 40.000 €.
Tämän ketjun perusteella suuri osa "vanhan rahan" perijättäristä ja miljönäärien rouvista pörrää av:lla. Ihanaa!
ei tule koskaan rikkaita vaikka edellytykset olisivatkin.
On minun rahat ja sinun rahat joista elaminen maksetaan 50/50 ja loput tuhlataan taivaan tuuliin. Ei silla tavalla rikastuta.
ei tule koskaan rikkaita vaikka edellytykset olisivatkin.
On minun rahat ja sinun rahat joista elaminen maksetaan 50/50 ja loput tuhlataan taivaan tuuliin. Ei silla tavalla rikastuta.
eikä jaksa kouluttautua koska se ei hyödytä kuulemma mitään, niin joutuvat työttömiksi tai matalapalkka-aloille ja periyttävät köyhyyttään. Jos joskus sattuu jotain jäämään käteen, se kaadettaan kurkusta alas. Sillä tavalla ei todellakaan rikastu.
ei tule koskaan rikkaita vaikka edellytykset olisivatkin. On minun rahat ja sinun rahat joista elaminen maksetaan 50/50 ja loput tuhlataan taivaan tuuliin. Ei silla tavalla rikastuta.
eikä jaksa kouluttautua koska se ei hyödytä kuulemma mitään, niin joutuvat työttömiksi tai matalapalkka-aloille ja periyttävät köyhyyttään. Jos joskus sattuu jotain jäämään käteen, se kaadettaan kurkusta alas. Sillä tavalla ei todellakaan rikastu.
on 3800€/kk ja työpaikka kouluttaa koko ajan lisää eri sertifikaatteja, en voi valittaa. Mies toki tienaa suurimman osan, mutta ei sitä sentään kurkusta alas kaadeta!
ei tule koskaan rikkaita vaikka edellytykset olisivatkin. On minun rahat ja sinun rahat joista elaminen maksetaan 50/50 ja loput tuhlataan taivaan tuuliin. Ei silla tavalla rikastuta.
on 3800€/kk ja työpaikka kouluttaa koko ajan lisää eri sertifikaatteja, en voi valittaa. Mies toki tienaa suurimman osan, mutta ei sitä sentään kurkusta alas kaadeta!
Pitääkö olla työtön kananpersetukkainen yh-äiti että voi täällä käydä? :)Mä oon käynyt täällä vuosikaudet, ja vaikka täällä kieltämättä pipipäitä onkin, kyllä täältä joskus löytää ihan hyviä vinkkejä ja apuakin, puhumattakaan tän palstan viihdearvosta :) Milläs sitä rentoutuis yhtä hyvin kun av-palstalla ;)
Tuomaroit oikeutta?
Suomessa on mm. käräjäoikeuksia ja hovioikeuksia. "Oikeudesta" en ole vielä kuullut.
käräjäOIKEUS ja hoviOIKEUS ovat molemmat oikeuksia :D:D:D Jätän valinnakseni olla täsmentämättä sen tarkemmin. Oikeuden mainitsin sillä, ettei sekoiteta esimerkiksi maistraatin tuomareihin.
En sellaiseen titteliin muista törmänneeni.
T. Asianajaja, joka tästä lähtien istunnossa miettii, onko pj av-mamma
ei näy käyvän tasan. Saisi puolittua nuo asuntojen hinnat. Sitä odotellessa... mummoksi kai muutun.
sen rattoisampaa ja halvempaa viihdettä kuin seurata täällä näitä joka viikkoisia kestoaiheita. :D
hyvätuloisilla pk-seutulaisilla, jos ensiasunto on ostettu esim. kymmenisen vuotta sitten ja asuntoa on vaihdettu välillä useampaan otteeseen.