Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskussa oli eilen eräpäivä. unohdin maksaa sen. Voinko...

Vierailija
07.06.2012 |

maksaa alkuperäisen laskun tänään alkuperäisellä summalla? Laskussa lukee, että eräpäivän jälkeen maksetuista laskuista peritään viivästyskorko ja mahdolliset perintäkulut. Kai ne sitten lähettävät laskun erikseen noista koroista? ei kai minun itse tarvitse niitä laskea tai soitella niiden perään?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräpäivästä niin tulee viivästysmaksu (n. 5 euroa) ja erikseen karhukirhe tästä (eli viivästysmaksu 5 e ja alkuperäinen summa).

Vierailija
22/30 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräpäivästä niin tulee viivästysmaksu (n. 5 euroa) ja erikseen karhukirhe tästä (eli viivästysmaksu 5 e ja alkuperäinen summa).

on lasku silloin aiheeton eikä mitään korkoja ja lisämaksuja makseta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka on maksettu yli kuukausikin myöhässä. Eikä todellakaan IKINÄ ole tullut mitään korkolaskua erikseen. Ja tässä puhuu ihminen, joka todella tietää tämän :D niin monesti on laskut tullut myöhässä maksettua.

Vierailija
24/30 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka on maksettu yli kuukausikin myöhässä. Eikä todellakaan IKINÄ ole tullut mitään korkolaskua erikseen. Ja tässä puhuu ihminen, joka todella tietää tämän :D niin monesti on laskut tullut myöhässä maksettua.

ei oo jääny hobby hallin lasku maksamatta.. Maksoin laskun myöhässä, tuli muistutus, jossa oli lisätty 5€ huomautusmaksu, heitin sen pois, ku ajattelin, että asia oli jo hoidettu, reilun viikon päästä tuli 10€ huomautuslasku siis noita muistutuskuluja. Maksoin sen heti ja reilun viikon päästä tuli 3. huomautus, nyt loppusummana 15€. Soitin sit sinne, että joko riittäis, ni sano asiakaspalvelusta, että jos huomautuslasku ehtii tulla, ni muistutukset lähtee jotenki automaattisesti, jos asiakas ei oo soittanu... tms. ihan kumma systeemi.

Muutoin yhden päivän myöhästyminen ei oo mihinkään suuntaan ongelma. Tai niillä on isompiakin ongelmia, saavat rahat kuitenkin, vaikka myöhässä sitten.

Vierailija
25/30 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha viestiketju, mutta täytyy tähän mainita että mieluummin pyri maksamaan laskut ajallaan. Minulle on tullut nyt eräästä laskusta riesa, maksoin sen 20 minuuttia myöhässä ja sain karhukirjeen kirjattuna heti eräpäivän jälkeisestä päivästä lähtien. Eivät olleet edes päivittäneet laskua vaan lisänneet alkuperäiseen sen muistutusmaksun sekä lisämaksun paperikirjeestä. Eka muistutuskirje tuli pari päivää myöhässä (postin lakkoilujen takia). No sain toisen karhukirjeen kun en ekaa noteerannut. Sain toisen muistutuksen; laskua ei ollut pahemmin eritelty siinä oli edelleen se alkuperäinen summa (jonka maksoin) niillä lisämaksuilla höytettynä. Tuon toisen kirjeen tarkan maksun sain selvitettyä vasta eräpäivän jälkeen, tuli uusi kirje taas samoilla lisämaksuilla. Maksoin nyt kolmannella kertaa "etukäteen" sen seuraavan muistutusmaksun, en jaksa enää...

Siitä on tullut jo riesa

Vierailija
26/30 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2012 klo 16:12"]

ihan oikeesti eka kertako tämä on kun et maksa laskua täsmälleen eräpäivänä... No hienoa tietty jos on. Itse olen maksanut usein paljonkin myöhässä enkä ole minnekään soitellut. Jos tulee lisäkuluja niin sitten tulee eri laskulla, mutta yleensä ei tule mtiään jso ei ole ehtinyt huomautuslaskua tulla.

Mäkin olen kohta 50 vee , mutta miten säkuulostat mun korviin niin ...avuttomalta..yksinkertaiselta...?

olen kohta 50 vee, mutta en muistaakseni ole koskaan maksanut mitään myöhässä. Nyt oli vain lasku hautautunut jonnekin paperipinon alle.
ap

Vierailija
27/30 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän avuton ja yksinkertainen ole se, joka ei osaa lainata tekstiä ja aloituskin 2 v vanha.

Vierailija
28/30 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutuksesta saa periä maksun, vain jos sen oikeasti lähetetty ja kun se on lähetetty 14 päivää alkuperäisen eräpäväin jäkeen. Eli alle 2 viikkoa myöhästyneestä laskusta saa periä vain koron myöhästymisajalta. Tonnin laskusta korko on noin 20 senttiä pävältä.

http://www.kuluttajaliitto.fi/teemat/kuluttajan_talous/raha-asiat_ja_niiden_hoito/velkojen_maksaminen_ja_perinta

Vierailija
29/30 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 07:56"]

Eiköhän avuton ja yksinkertainen ole se, joka ei osaa lainata tekstiä ja aloituskin 2 v vanha.

[/quote]Aihe kuitenkin lienee edelleen ajankohtainen?

Vierailija
30/30 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 21:11"]

Mitä ihmettä :D Mä olen 25 enkä ole koskaan maksanut laskuja myöhässä, ja mä luulin että tämä on normaalia! Luulin että laskuja maksaa myöhässä vaan jotkut pikavippejä ottavat luottotiedot menettäneet sosiaalitoimiston asiakkaat. Aina oppii sitten jotain uutta. 

[/quote]Itsekin havahduin vasta nykyisessä työpaikassani yli 30-vuotiaana siihen, että ns. tavallisetkin ihmiset maksavat laskujaan miten sattuu.

Olen aina huolehtinut meidän talouden laskunmaksut (siis myös miehen laskut naputellut samalla), mutta olin reilusti yli kolmekymppinen ennen kuin ekan kerran maksoin vahingossa myöhässä. Pelästyin, mutta eipä siinä mitään tapahtunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä