Ei ole totta mikä TURHAKE!!!!
Mies oli vahingossa ostanut kaupasta annospusseihin pakattua riisiä(!!) Eihän tässä ole mitään järkeä miltään kannalta:
- turhan muoviroskan tuottamisen ei pitäisi olla enää tätä päivää
- lisää pakkauskustannuksia
- ei helpota käyttöä millään tavalla: miten ongitaan pussit tulikuumasta keittovedestä ilman että näpit palaa?
- ei ole ainakaan siistimpi tapa ja astioita kuluu ihan yhtä paljon kuin ennenkin, jopa enemmän, kun täytyy kuitenkin valuttaa jollain ja avata pussi jollain
- ei voi maustaa keittovaiheessa
- ties mitä bisfenoleja siitä muovista liukenee kuumennettaessa
En keksi yhtään ainutta syytä, miksi tuollainen tuote on kehitetty!
Kommentit (71)
Veitsen kärjellä nostan, valutan muutaman sekunnin ja repäisen pussin kulman auki ja annostelen joko lautaselle suoraan tai kulhoon.Ei tarvita siivilää vesien poiskaatoa varten =>vähemmän tiskiä.
Ja kertaakaan en oo näppejäni polttanut. Enkä sanoisi vaikka olisinkin.
Lisäksi maistuvat paremmalta kuin irtoriisit.
M +40
Riisihän kuuluu keittää siten, ettei vettä tarvitse kaataa pois. Ja siitä kattilasta voi sitten vain kauhoa riisiä lautaselle. Ai että miten näppärää!
Mielestäni basmatiriisi on parempaa kuin tuollainen pussiriisi.
Ja ap:n huoli bisfenoli a:sta voi olla ihan aiheellinen, kun on kerran pehmeästä muovista kyse...
viitsi liata mitään kahvikuppia siihen, että mittaan sillä riisiä, siis haloo. Meillä syödään riisiä tai makaroonia joka toinen päivä eli 3 kertaa viikossa, se 52 kertaa vuodessa, tekee 156 likaista kahvikuppia, eli aika monta pesukoneellista pelkän riisikupin pesuun! Ei taida loppupeleissä ne pienet muosipussit tulla yhtään sen epäekologisimmiksi, koska multa säästyy aika monta pesukoneellista a. vettä ja b. pesuainetta ihan sen takia, että en mittaile jotain riisiä, jonka joku muu on jo valmiiksi mitannut.
Ei ne asiat, aina ole niin yksinkertaisia, ituhipit!
viitsi liata mitään kahvikuppia siihen, että mittaan sillä riisiä, siis haloo. Meillä syödään riisiä tai makaroonia joka toinen päivä eli 3 kertaa viikossa, se 52 kertaa vuodessa, tekee 156 likaista kahvikuppia, eli aika monta pesukoneellista pelkän riisikupin pesuun! Ei taida loppupeleissä ne pienet muosipussit tulla yhtään sen epäekologisimmiksi, koska multa säästyy aika monta pesukoneellista a. vettä ja b. pesuainetta ihan sen takia, että en mittaile jotain riisiä, jonka joku muu on jo valmiiksi mitannut.
Kuules, ei se kuppi niistä kuivariiseistä hirveästi likaannu... Jätät vaikka yhden riisien säilytysastiaan ja mittaat sillä. Daiju.
ja nyt en irtoriisiä enää käytäkään. Noi vaan on jotenkin käteviä.
En ymmärrä miksi ei voi maustaa? Ihan samalla tavalla kun irtoriisinkin. Ihan pusseissa siis keitän ja vasta keitetyn kaadan kulhoon.
:D :D :D :D
Kommentin 40 kirjoittaja on jo ihan tosissaan paneutunut ituhippien teilaamiseen :D
Riisiä keitetään niin, että laitetaan vettä kattilaan, kaadetaan riisit sekaan suoraan purkista. Jos et oikeasti osaa arvioida riisin määrää ilman valmispussia tai mittaa, niin teepä kaksi kokeilukertaa ja sitten jo osaat.
Uusavuttomuus johtaa maailman tuhoon.
taas luulin tähän saakka että maailma loppuu kun 4 miljardin vuoden päästä Auringosta loppuu vety.
Mutta nyt tiedän, kiitti!
olen nähnyt tuon mainoksessa ja meille ei tuota osteta.
Minä olen aivan samaa mieltä en halua mitään lisäaineita keitetystä muovista.
Toiseksi riisi pitäisi pestä ennen keittämistä, vaikka harva sen tekee.
Oletteko koskaan ollut kauko-idässä riisitilalla?
Sen jälkeen olen aina pessyt riisin.
Ennemmin jätän perunat pesemättä.
Riisin hiilijalanjälki on kuulkaas iso, yksi pahimpia naudanlihan ja juuston ohella. Siksi olisi tärkeää, ettei sitä ainakaan heitetä pois. Jos valmis pussi auttaa annoskoon määrittelyssä hyväksyn. Jos joku minua ituhippiä haluaa ärsyttää, keittää paljon ylimääräistä riisiä tai keittää ylimääräisen pussin ja heittää sen sitten roskikseen.
Riisin hiilijalanjälki on 38-kertainen perunaan verrattuna. Pakkausten osuus on usein aika vähäinen, vaikka toisin kuvitellaan.
En tosin ymmärrä, mitä hyötyä on pakata riisi hankaliin pusseihin.
ei hitto jos ihmiset olis oikeesti noin uusavuttomia että laittaisivat jokakerran kupin pesukoneeseen tuollaisissa tilanteissa niin johan meillä loppuisi vesi vesistöistäkin! :D
Itse tänään taas huomasin kaupan hyllyssä purkissa valmista valkosipulimurskaa! Se pisti vähän hymyilyttämään :)
jossa aikuiset ihmiset tarvii riisin keittämiseen valmiin annospussin, kun itse ei osata enää mitata?
jossa aikuiset ihmiset tarvii riisin keittämiseen valmiin annospussin, kun itse ei osata enää mitata?
unohtanut sen riisin mittaamisen taidon tässä 43 v iässä, kun osasin ennen mutta nyt käytän valmispusseja. No kai se tietty on dementia iskenyt...
unohtanut sen riisin mittaamisen taidon tässä 43 v iässä, kun osasin ennen mutta nyt käytän valmispusseja. No kai se tietty on dementia iskenyt...
kun käytän niitä keittoperunavihannesvalmispusseja...
Hui!
ja heittivät porukalla muoviastiat mäkeen, ettei niistä vaan mitään myrkkyjä liukene. Nyt sitten keittelevät riisinsä muovipusseissa.
En mä aina osta niitä pusseja. Mutta joskus ostan ja on se vaan helppoa kun tietää että ei tarvitse paljon riisiä. Senkun laittaa veden kiehumaan ja sen kiehuttua heittää pussin sinne. Ei tartte kiireessä ruveta etsimmän mittakannuja jne.
Jos joku mua pitää tämän takia hölmönä, niin siitä vaan. Mun mielestä ne on ihan ok! Se ei kuitenkaan tosiaan sulje pois sitä että en osaisi mitata tai en sitä ikinä tekisi. Mä olen kova tekemään ruokaa.
Ei kai kukaan tosissaan yritä syödä riisiä suoraan pussista, käyttämättä mitään astiaa?
Miksi minä en ymmärrä ollenkaan sitä, että pussia tarvitaan "sopivaa määrää" varten. Kahvikuppi on keksitty ja se on hyvä mitta-astia. Isoruokaiselle täydempi kupillinen, vähäruokaiselle vajaa ja on täsmälleen oikea mitta.