Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saimme myytyä itse asuntomme. Kysyttävää?

Vierailija
07.06.2012 |

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kauppakirja on huolellisesti laadittu... Me ostimme asunnon suoraan omistajalta eikä hän huomannut laittaa kauppakirjaan kaikkia asioita, joten saimme myöhemmin hinnanalennusta virheestä joka oli tiedossa ennen kauppaa mutta jota ei kirjattu kauppakirjaan...

Itse en kehtaisi tietämästäni virheestä rokottaa, vaikka se ei kauppakirjasta näkyis.

Tosin, ihmettelen suuresti jos olette saaneet, suullinen sopimus, suullisesti sanottu on yhtä pätevä suomessa kuin kirjallinen.

Olet törkeä.

Vierailija
22/39 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesti noin kauan saada myytyä? Me emme pitäneet yhtään julkista näyttöä ja pyyntihintaan meni kaupaksi (toisin kuin samankokoinen naapuriasunto, joka oli välittäjällä myynnissä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myimme juuri itse. 2 viikkoa oli oikotiellä ja saimme tarjouksen joka hyväksyttiin, meillä ei oltu edes lyhennetty asuna kun 7 tonnia jiten jos oltas välittäjälle laitettu niin ois vienyt senki rahab. Nyt saatiin telle se raha.

Vierailija
24/39 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmenee jotain (rakennusvirhe, kosteusvaurio tms) joka oikeuttaa kauppahinnan alennukseen tai kaupan purkuun?

Vierailija
25/39 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otittko vakuutuksen jos kaupassa (=asunnossa) ilmenee jotain (rakennusvirhe, kosteusvaurio tms) joka oikeuttaa kauppahinnan alennukseen tai kaupan purkuun?

Asunto on niin uusi, että rakennuttajan takuu on vielä voimassa pitkään. Kyseessä on taloyhtiö, ei omakotitalo.

Vierailija
26/39 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljolla ostit aikoinaan asunnon ja paljolla nyt myit sen?

Vierailija
27/39 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myimme myös omamme, mutta ei tarvinnut edes mainostaa missään eikä pitää esittelyjä =)

Vierailija
28/39 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut kulu oli kosteusmittaus ja kuntotarkastus 450eur. Sehän olis mennyt välittäjän kulujen lisäksi. Missään ei tarvinnut ilmoittaa, puskaradio toimi. Kaksi ostajaa kävi ja eka teki kaupat pyyntihinnalla. Kaupat tehtiin pankissa.

Kaikki meni hienosti ja 5v vastuuaika on jo ohi.

Vierailija
29/39 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että säästitte 7500 €? Myittekö täyteen hintaan? Et voi tietää, mitä välittäjä olisi voinut asunnostanne saada. Meillä välittäjä sai asuntomme myyntihinnan nousemaan alkuoperäisestä kolme kertaa välityspalkkion verran. Itse keskityin stailaamiseen eli siivoamiseen ja puunaamiseen.

Me myimme pari vuotta sitten oman HITAS-asuntomme itse. Mihin me välittäjää olisimme tarvinneet, kun asunnolla oli kaupungin määrittelemä maksimihinta, jota ei saanut ylittää. Tiesimme myös, että samasta talosta vastaavat asunnot oli aina myyty maksimihinnalla.

Emme edes markkinoineet asuntoa kovin paljon. Kaikki näytöt olivat erikseen sovittuja, mitään yleisiä näyttöjä emme järjestäneet. Ensin yritimme myydä hitaskoti.fi:n kautta, mutta sieltä katsojiksi tuli lähinnä renkaidenpotkijoita, jotka hakivat halpaa asuntoa. Viikon päästä siirryimme Oikotielle. Sitova tarjous maksimihinnalla tehtiin ja hyväksyttiin alle vuorokaudessa siitä, kun Oikotie-ilmoitus julkaistiin.

Vierailija
30/39 |
11.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tarvinnut senkin kymppitonnin veneeni osamaksuihin.

t. "välittäjä" (kuukauden palkka tunnin työstä)

Vierailija
31/39 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minäkin möin ja tein paperitkin itse. Turha maksaa välittäjälle tonneja.

Vierailija
32/39 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sen verran kaukana asuinpaikkakunnasta. Välittäjä tehköön homman.

Vierailija
33/39 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä mainostit?

Vierailija
34/39 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välityspalkkio olisi ollut halvimmillaan 7500 €. Se siis säästettiin. :) Kaikki paperit tehtiin itse.

Vierailija
35/39 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin mekin varmaan teemme sitten joskus, kun asunnon myyminen tulee ajankohtaiseksi. Ihan törkyhintoja nuo välityspalkkiot.

Sellainen ksymys, että esittelitteko itse asunnon näytössä? Kuulemma jotkut karsastavat yksityiseltä ostamista, kun ei kehtaa tutkia asuntoa ja kysellä samalla tavalla kuin välittäjältä.

Vierailija
36/39 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin mekin varmaan teemme sitten joskus, kun asunnon myyminen tulee ajankohtaiseksi. Ihan törkyhintoja nuo välityspalkkiot.

Sellainen ksymys, että esittelitteko itse asunnon näytössä? Kuulemma jotkut karsastavat yksityiseltä ostamista, kun ei kehtaa tutkia asuntoa ja kysellä samalla tavalla kuin välittäjältä.

Kyllä esittelimme itse. Pidimme kolme julkista näyttöä ja olimme täällä kansiot käsissä ja jaoimme asunnon perustiedot ja pohjapiirroksen kaikille tulijoille. Sanoimme, että vapaasti saa tutkia asuntoa ja esittää kysymyksiä. Kaikki meni rennosti ja mukavasti ja asunnon katselijat olivat kaikki mukavia, hyväkäytöksisiä ja eivät jännittäneet ja kysyivät kaikenlaista, mihin me osattiin vastata. Välittäjäthän eivät tiedä, millaista asunnossa on oikeasti asua, millaiset naapurit ovat jne. Tosi hyvin meni näytöt kaikilta osin. Se oli itse asiassa hauskaa! :)

Paljon tuli kommenttia, että nettiesite on tosi hyvä ja laaja ja että osattiin antaa kaikki vastaukset kysymyksiin pikku detaljeja myöten.

Vierailija
37/39 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä esittelimme itse. Pidimme kolme julkista näyttöä ja olimme täällä kansiot käsissä ja jaoimme asunnon perustiedot ja pohjapiirroksen kaikille tulijoille. Sanoimme, että vapaasti saa tutkia asuntoa ja esittää kysymyksiä. Kaikki meni rennosti ja mukavasti ja asunnon katselijat olivat kaikki mukavia, hyväkäytöksisiä ja eivät jännittäneet ja kysyivät kaikenlaista, mihin me osattiin vastata. Välittäjäthän eivät tiedä, millaista asunnossa on oikeasti asua, millaiset naapurit ovat jne. Tosi hyvin meni näytöt kaikilta osin. Se oli itse asiassa hauskaa! :)

Paljon tuli kommenttia, että nettiesite on tosi hyvä ja laaja ja että osattiin antaa kaikki vastaukset kysymyksiin pikku detaljeja myöten.

Hyvä! Paljonko maksoi ilmoitukset netissä? Paljonko meni muuten rahaa? Isännöitsijäntodistukseen nyt ainakin menee jonkin verran, mutta menikö muuhun?

Vierailija
38/39 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Paljonko maksoi ilmoitukset netissä? Paljonko meni muuten rahaa? Isännöitsijäntodistukseen nyt ainakin menee jonkin verran, mutta menikö muuhun?

eli oikotie maksoi 179 €, etuovi 149 €, isännöitsijältä isännöitsijäntodistus, pohjapiirustukset ja muut paperit maksoi noin 100 € yhteensä. Eli kuluja meni 428 €.

Tuolla 7500 €, jonka säästimme, saa todella paljon ostettua kaikkea tarpeellista uuteen asuntoon.

Tällä kokemuksella voin todellakin suositella oman asunnon myyntiä itse. Asunnonkatsojat eivät arastelleet ja kaikki sujui älyttömän hyvin.

Vierailija
39/39 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että säästitte 7500 €? Myittekö täyteen hintaan? Et voi tietää, mitä välittäjä olisi voinut asunnostanne saada. Meillä välittäjä sai asuntomme myyntihinnan nousemaan alkuoperäisestä kolme kertaa välityspalkkion verran. Itse keskityin stailaamiseen eli siivoamiseen ja puunaamiseen.