Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostaloasuminen?

Vierailija
07.06.2012 |

Miksi perheelliset asuu kerrostaloissa? Ymmärrän toki että nuoret opiskelijat ja sinkut asuvat kerrostaloissa koska viettävät remuavampaa elämää, mutta miksi kukaan perheellinen haluaisi asua kerrostalossa. Onhan ok-talo selkeästi parempi ympäristö lapsillekin.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin nimenomaan lapsiperheitä, lapsettomathan voi ihan hyvin asua tuollaisessa pienessä kerrostaloasunnossa, mutta eihän siinä lapsille ole tilaa.

Meillä on kaksikerroksinen 5 h + k kerrostaloasunto pienkerrostalosta (asumisoikeusasunto Helsingissä). Ihan hyvin on nelihenkiselle perheellemme tilaa. Alue on lapsiperhevaltainen ja mukava. Lapsetkin tykkää kun kavereita on heti omassa kotipihassa. Aika hieno omakotitalo täytyisi olla että tämän vaihtaisi sellaiseen - ja sellainen talo jo maksaisi meidän budjettiime ihan liikaa vaikkei olla ihan köyhiä ja käydään töissä ;-)

Vierailija
22/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kenties jostain lanteilta, jossa okt maksaa pari euroa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä edes ostaa kerrostaloasuntoa. Ei mulla ainakaan. Mä en mun tuloilla saisi lainaa tai sitten saisin sitä johonkin kaksioon joka olisi meille liian pieni.

Helsingistä mä en halua muuttaa mihinkään, täällä on kaikki.

Ei kerrostalossa asuminen ain mitään herkkua ole, paljon riippuu naapureista miten viihtyy, mutta en mä ainakaa kärsi tai lapset.

Vierailija
24/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rakastan tätä asuntoa! en muuttaisi täältä mihinkään. kaikki palvelut lähellä, enkä todellakaan asu keskustan suunnilla, paljon löytyy puistoja yms vihreää. minulla yksi lapsi.

Olemme onnellisia täällä. En näe itseäni vielä omakotitalossa. ehkä koskaan?

-pk-seutu

Vierailija
25/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin nimenomaan lapsiperheitä, lapsettomathan voi ihan hyvin asua tuollaisessa pienessä kerrostaloasunnossa, mutta eihän siinä lapsille ole tilaa.

Ensinnäkin: kerrostaloasuntoja on erikokoisia, jos et sattunut tietämään, eivätkä kaikki omakotitalotkaan ole isoja.

Ja sitten pääponttiini: lapsi ei tarvitse niin paljon tilaa, että sen takia pitäisi muuttaa jättiasuntoon. Lapsi pärjää vallan mainiosti normaalikokoisessa asunnossa, jos pääsee uloilemaan ja liikkumaan siellä ulkona energiaansa purkaen. Ennen kouluikäälapsi edes tuskin tajuaa tai haluaa vaatia itselleen omaa huonetta, jos ei sellaista satu olemaan. Ja vaikka olisikin, viettävät pienet lapset aikaansa mieluummin siellä missä muukin perhe on.

Taidat olla aika suppealla elämänkokemuksella varustettu, jos epäilet, ettei lapsiperhe voisi asua kerrostalossa aivan mukavasti tai etteivät lapset voisi olla onnellisia kerrostaloissa. Itse olen pienessä kerrostaloasunnossa elämäni aloittanut, onnellisena ja tyytyväisenä. Myöhemmin toki myös isommassa kerrostaloasunnossa ja sittemmin omakotitalossa. Omakotiasumisesta en yhtään pitänyt, joten muutin heti takaisn kerrostaloon, kun olin tarpeeksi vanha elämään omillani.

Kannattaisi herätä tajuamaan, että meitä ihmisiä on monenlaisia ja monenlaisin mieltymyksin varustettuja.

Vierailija
26/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ikuinen kerrostalofani enkä todellakaan haluaisi asua omakotitalossa, en vaikka olisi varaa, varaa palkata siivoaja, puutarhuri ja lumenluoja. Rakastan siis asua kaupunkimaisessa ympäristössä.

Sitä haluaisin kysyä kuitenkin, että miten omakotitalo on parempi ympäristö lapselle? No ehkä jollekin 3-5-vuotiaalle voi ollakin, kun voi päästää omaan pihaan leikkimään ilman valvontaa. Alle 3-vuotiasta mä en varmaan jättäisi itse ilman valvontaa edes omaan pihaan jaa sit taas 6-vuotias yleensä jo tarvitsee leikeilleen isomman piha-alueen kun ajaa polkupyörällä, potkuttelee potkulaudalla, pelaa kavereiden kanssa, kiipeilee isoissa kiipelytelineissä jne.

Ainut ero on tässäkin oikeastaan se, että tuon 3 vuoden aikana äidin ei tarvitse mennä ulos lapsen kanssa vaan voi yksin hääräillä kotona sillä aikaa kun lapsi leikkii ulkona?

Herää siis kysymys, että pitäisikö omakotitalo ostaa 3 vuoden oikeastaan äidin oman tarpeen takia?

Vierailija
27/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

120 neliöinen ihan oma asunto Helsingissä, Töölössä ja siinä on todella kiva asua. Kaikki palvelut ovat lähellä, lapsella on piha ja kavereita leikkiä, puistoja on vieressä useampikin. Kaupat ovat lähellä ja en todellakaan tarvitse omaa autoa työ ym. matkoihin. Kaikkialle pääsee bussilla/sporalla. Ja pihatyöt eivät rasita, meillä on talonmies. Miksi ihmiset haluavat asua omakotitalossa tai rivarissa?

Vierailija
28/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4h+k+sauna, molemmille lapsille omat huoneet, joten tilaa on riittävästi.

keskustaan kivenheiton matka, mutta silti rauhallinen asuinympäristö. Kaikki palvelut vieressä, eikä autoa tarvitse.

Lapsilla on paljon kavereita samasta pihapiiristä.

En todellakaan haluaisi muuttaa omakotitaloon.

Vierailija
29/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa olisi ok-taloonkin, mutta on niin paljon helpompaa ja mukavampaa asua tässä.

Meillä 74 neliöinen kolmio ja lapsia kaksi (plus kaksi aikuista).

Vierailija
30/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme kerrostalossa, koska emme halua omaa pihaa. Haluamme asua keskustassa. Äärettömän vaivaton jättää asunto pitkäksikin aikaa yksin.

Vierailija
31/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niin on ok-talotkin.

Me valitsimme kerrostalon näistä syistä:

1. Asunto on yhdessä tasossa

2. Pihalla on aina leikkikavereita

3. Sijainti, sijainti ja sijainti (=lähellä KAIKKEA)

4. Vaivattomuus ja asumisen helppous ja mukavuus, jää aikaa muuhunkin kuin talon töihin

Vierailija
32/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme kerrostalossa koska emme halua asua omakotitalossa. Haluan olla ilman pihanhoitohuolia ja haluamme asua ison kaupungin keskustassa.

Meidän kerrostaloasunto on 4h+k, saunalla ja isolla parvekkeella.

Ei täällä mitään remuta =) Ja miten omakotitalo on parempi ympäristö lapsille =)

Vierailija
33/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi itselleni sitä jatkuvaa riesaa, mikä omakotitalossa on. Aina saa olla pihaa hoitamassa, haravoimassa lehtiä tai tekemässä lumitöitä. Enkä tykkäisi asua maan tasalla, missä kuka vaan voi tulla ikkunasta sisään tai vähintäänkin kurkkia.

Lisäksi omakotitalot ovat väistämättä melko syrjäisissä paikoissa. Ne jotka ei ole syrjässä maksavat miljoonia ja sellaiseen ei kyllä rahkeet riitä.

Ymmärrän kyllä, että ihmisiä on erilaisia ja uskon että jotkut aivan aidosti haluavat asua omakotitalossa. Mutta miksi omakotitaloasukkien on niin vaikea ymmärtää, että on myös niitä jotka eivät suin surminkaan omakotitaloon halua? Meidänkin kerrostalokämpän hinnalla saisi huomattavasti enemmän neliöitä jos tyytyisi omakotitaloon, mutta kun ei nappaa niin ei nappaa.

Vierailija
34/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäisin tykkään kyllä mökillä oleilusta, omakotitalomaisesta asumisesta siis, kun on pihaa ja lääniä olla ja temmeltää ja ottaa arskaa ilman että naapurit kyttää, voi grillailla, syödä ulkona, maata riippukeinussa yms.

Talvisin kerrostaloasumista en kyllä vaihtaisi ok-taloasumiseen.

Vierailija
35/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niin on ok-talotkin.

Me valitsimme kerrostalon näistä syistä:

1. Asunto on yhdessä tasossa

2. Pihalla on aina leikkikavereita

3. Sijainti, sijainti ja sijainti (=lähellä KAIKKEA)

4. Vaivattomuus ja asumisen helppous ja mukavuus, jää aikaa muuhunkin kuin talon töihin

aikaa siis jää kaikkeen muuhun kuin talon töihin, koska talon töitä ei ole :)

Vierailija
36/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin sanottu, kerrostaloasunnot on tyypillisesti pieniä (esim. 4h +k alle 100m2), niissä on kivetty tms. karu piha jossa ei kasva mitään. Ja naapureina luultavasti jotain vuokralaisia.

Eikä kerrostalossa pysty harrastamaan juuri mitään, paitsi tietenkin katsomaan salkkareita.

Ok-talossa voi nikkaroida, rakentaa kunnollisen kotiteatterin, lapset voivat puuhastessa oman pienen puutarhansa kanssa pihalla yms.

Vierailija
37/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykätään asua kerrostalossa. Helppoa ja vaivatonta (ei pihatöitä jne.). Tässä kämpässä on meille riittävästi tilaa (en kaipaa mitään 200 neliön asuntoa).

Emme asu ihan keskustassa (sinne on matkaa parikymmentä kilsaa), joten tämä on erittäin hyvä paikka lasten kasvaa (on kalliota, metsää ja meri ihan vieressä). Ihanat naapurit, joiden kanssa grillaillaan välillä tuossa ulkona tai muuten vain jutustellaan ja juodaan kahvia.

Meillä on mökki saaressa, joten sinne mennään kun halutaan olla ihan rauhassa jne.

Varaa olisi ok-taloonkin, mutta tällä alueella ok-taloja on myynnissä ehkä kerran viidessä vuodessa (emme siis halua muuttaa pois tältä alueelta) enkä ole kokenut tätä asumismuotoa vieläkään rasittavaksi.

Vierailija
38/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin sanottu, kerrostaloasunnot on tyypillisesti pieniä (esim. 4h +k alle 100m2), niissä on kivetty tms. karu piha jossa ei kasva mitään. Ja naapureina luultavasti jotain vuokralaisia. Eikä kerrostalossa pysty harrastamaan juuri mitään, paitsi tietenkin katsomaan salkkareita. Ok-talossa voi nikkaroida, rakentaa kunnollisen kotiteatterin, lapset voivat puuhastessa oman pienen puutarhansa kanssa pihalla yms.

ei niin mihinkään. Kerrostalojen lähellä / vieressä on yleensä puistoja, metsiä jne jos sitä nurmikkoa ja metsää kaipaa, omistustaloissa on hyvin harvoin vuokralaisia (ja mitä niistä haittaa on), harrastusmahdollisuudet ovat paljon isommat mitä landella okt:ssa (kaikki ei halua nikkaroida =), kerrostaloonkin voi laittaa kotiteatterin (miksi sellainen olisi kaikkien haaveena), lapsilla on 100 muutakin tekemistä kuin oma puutarhaharrastus

Yritä nyt vähän laajentaa näkökulmaasi

Vierailija
39/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin sanottu, kerrostaloasunnot on tyypillisesti pieniä (esim. 4h +k alle 100m2), niissä on kivetty tms. karu piha jossa ei kasva mitään. Ja naapureina luultavasti jotain vuokralaisia. Eikä kerrostalossa pysty harrastamaan juuri mitään, paitsi tietenkin katsomaan salkkareita. Ok-talossa voi nikkaroida, rakentaa kunnollisen kotiteatterin, lapset voivat puuhastessa oman pienen puutarhansa kanssa pihalla yms.

ja paha asenneongelma

Vierailija
40/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me kaupunkilaiset mennään leffaan, taidenäyttelyyn, konserttiin....

Mua ei kiinnosta vähääkään joku pihanlaitto, "nikkarointi" (siis mitä sekin nyt on, himmelin tekoa vai jotain loputonta pöytälevyn hiontaa ja lakkausta?), saati lapsiperheiden keskellä asuminen.

Olin kerran kuukauden Puistolassa sukulaisten talon vahtina, vittu siinä kerinny muuta kuin nurmikkoa kastella ja leikata. Ja joka suunnalta kuului naapurien oksasaha ja kakaroitten rääkyminen muovisessa kahluualtaassa. Oi onnea.

Ehei, mä pysyn keskustassa. 66 neliötä vanhassa jugend-talossa, Stockalle 10 minuuttia, kaikki lähellä, jopa meri....aaah......:-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi