Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä mieltä iltasanomien artikkelista nukkumisesta ja unirytmistä

Vierailija
07.06.2012 |

eli ihmisten pitäisi mennä myöhempään töihin ja saada nukkua pidempään, koska luontaisesti haluamme nukkua pidempään. Pitääkö kohdallasi paikkansa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän noin voi yleistää että se kaikilla noin olisi vaan on ihan tunnettua että osa ihmisistä on aamuihmisiä ja osa iltaihmisiä... Työhön menoajan pitäisi olal joustavampi niissä töissä missä tiettyyn aikaan töihin tulo ei ole välttämätöntä.

Minulla onnekseni on tällainen työ jossa voin tehdä päiväni milloin tahdon (ohjelmistosuunnittelija). Yleensä menen töihin klo 10 ja 11 välillä ja teen siitä eteenpäin 8 tunnin työpäiväni. Muistan kuinka kamalaa minulle oli edellisessä työpaikassa jossa kellokorttisysteemi pakotti tulemaan viimeistään yhdeksäksi - jatkuva unettomuus, koska en saa ennen klo 2 yöllä nukuttua millään, ja sitten piti herätä klo 6.50 jo.

Vierailija
2/10 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunta on tehty pyörimään aamuvirkkujen ehdoilla. Kaikissa töissähän ei ole mahdollista työaikoja muuttaa, mutta aika paljon on niitäkin töitä, joissa ei olisi väliä alkavatko työt 8:lta vai 10:ltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin teette että heräätte aamuisin virkeänä vai oletteko kuin zombeja töissä?

Vierailija
4/10 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aamuvirkku.

Vierailija
5/10 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunta on tehty pyörimään aamuvirkkujen ehdoilla. Kaikissa töissähän ei ole mahdollista työaikoja muuttaa, mutta aika paljon on niitäkin töitä, joissa ei olisi väliä alkavatko työt 8:lta vai 10:ltä.

koko yhteiskunnan hyvinvoinnin kannalta, että valveillaoloaika lasten kanssa ei rajoitu pariin tuntiin illalla. Minulla on vapaat työajat mutta kun on kotona jo klo 16, ehtii lasten kanssa viettää paljon enemmän aikaa kuin ne, jotka ovat kotona klo 18-19. t. aamuvirkku

Vierailija
6/10 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menen aamulla ajoissa töihin, joilloin illasta jää enemmän sitä vapaata aikaa.

Vierailija
7/10 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aamunvirkku, saan hirveän päänsäryn jos nukun yli klo 8:( joskus olisi ihana jäädä "muhimaan" sänkyyn koko päiväksi mutta eipä tällainen duracell pysty...

Vierailija
8/10 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko yhteiskunnan hyvinvoinnin kannalta, että valveillaoloaika lasten kanssa ei rajoitu pariin tuntiin illalla. Minulla on vapaat työajat mutta kun on kotona jo klo 16, ehtii lasten kanssa viettää paljon enemmän aikaa kuin ne, jotka ovat kotona klo 18-19. t. aamuvirkku

Meillä valvoo lapsetkin yötä myöten samanlaisia iltavirkkuja ovat kuin vanhempansa eli kyllä sitä aiaka viettää lasten kanssa jää paljon iltapäästä vaikka äiti tuleekin kotiin klo 19 jälkeen töistä. Ei meillä kukaan ennen puoltayötä nukkumaan mene.

Vierailija
9/10 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta emme elä enää maailmassa, jossa navettaan pitää mennä sianpieremän aikaan. Kuitenkin jo kivikaudella oli eduksi, että ihmisiä oli valvomassa eri aikaan ja varoittamassa vihulaisista ja pedoista! Ja onneksi nykyään onkin joustavat työajat ja etätyö.

Olen itse illanvirkku. Pystyn nukkumaan oikeastaan missä ja milloin hyvänsä ja esim. 3-vuorotyö onnistuu tosi hyvin. Taipumukseni olen kai perinyt isältäni. Äitini on aamunvirkku, joka herää puoli viideltä mutta vastaavasti sammahtaa aina puoli yhdeksältä illalla. Tunnen ihmisiä, joiden sisäinen kello on niin yliherkkä, ettei se salli tunninkaan heittoja puoleen ja toiseen. Mielestäni sellainen rajoittaa elämää todella paljon.

Vierailija
10/10 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä valvoo lapsetkin yötä myöten samanlaisia iltavirkkuja ovat kuin vanhempansa eli kyllä sitä aiaka viettää lasten kanssa jää paljon iltapäästä vaikka äiti tuleekin kotiin klo 19 jälkeen töistä. Ei meillä kukaan ennen puoltayötä nukkumaan mene.

Meillä koulut alkavat klo 8-9 joten lapset menevät kyllä ennen puolta yötä nukkumaan. Enkä ole niin itsekäs että jäisin aamulla sänkyyn makaamaan kun lapset nousevat ylös ja sitten tulisin töistä kotiin klo 19.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän