Mistä johtuu se "uskomus"/urbaanilegenda tai mikä onkaan
että punatukkaisilla ei ole sielua?
Kommentit (4)
mutta itse sain vuosia sitten vaihdossa Briteissä kuulla paljon "do not hang out with ginger kids, they're all violent a-holes and have no souls" -tyylistä paskaa.
En tiedä mistä johtuu, mutta haluaisin kyllä tietää.
Punatukkaisista ei kukaan sano, ettei olisi sielua. Tai sitten se sanoja on ymmärtänyt sen vanhan läpän väärin. Porkkanapäät ovat ihan eri juttu ja niistä liikkuu se juttu, että ei ole sielua.
Mulla on punaiset hiukset, siis oikeasti, mutta kukaan ei ole kutsunut "porkkanapääksi" enää ala-asteen jälkeen.
Eli ei se ole mikää "eri juttu".
Ja en tiedä miksei mulla ole sielua :D
terv. ginger
mitenniin puna- ja porkkanapää on eri asia? ja mikä kuva missä?? siilitukka mesoamassa? täh??
mitä mulla meni ohi tätä ketjua lukiessa?
Se kuva, jossa on ensin punatukkaisen kaunottaren kuva ja teksti THIS IS NOT GINGER, ja alempana kuva siitä brittiukosta joka oranssissa siilitukassaan mesoaa, alla teksti THIS IS. kuvaa hyvin.
Punatukkaisista ei kukaan sano, ettei olisi sielua. Tai sitten se sanoja on ymmärtänyt sen vanhan läpän väärin. Porkkanapäät ovat ihan eri juttu ja niistä liikkuu se juttu, että ei ole sielua. Alkuperää en tosiaan tiedä mutta epäilen, että on joku englantilaisten ylenkatsomusjuttu skotteja/irlantilaisia kohtaan. Enkut kun yleensä noita ylenkatsovat ja heillä tuo oranssi tukan väri on kohtuullisen yleinen.