Olisimmeko liian nuoret vanhemmksi
Vauvakuume vaivannut minua jo kauan, ja opiskeluiden takia emme ole ajatelleet asiaa sen tarkemmin ja nyt olen valmistunut, olen 19 ja poikaystäväni 18. Seurustelleet olemme 4 vuotta. Töitä haen ja ajattelimme että jos nyt olisi aika, muiden suhtautuminen vain vähän pelottaa.
Mitä mieltä te olisitte, vauva tehty tarkoituksella, toinen töissä ja toinen opiskelee, iät 18 ja 19.
Kommentit (4)
odottakaa pari vuotta edes
terv.29v hapankorppu joka kokee olevansa itsekkin liian nuori
kun minä olin 17 ja mieheni 18.
Nykyään olemme olleet 13 vuotta naimisissa, lapsia on tullut lisää ja akateeminen tutkinto molemmilla. :-)
Eli ei se välttämättä automaattisesti ole paha asia jos lapsia tekee nuorena (kuten tällä palstalla tupataan ajattelemaan).
matkustelkaa, opiskelkaa ja rentoutukaa.
Ne ovat voimavara sitten, jos lapsia myöhemmin saatte. Noiden asioiden tekemättä jättäminen voi kaduttaa, tekeminen ei.
Parissa vuodessa kumpikaan ei niin pahoin rupsahda, ettei lapsenteko enää ole mahdollista. Lisäksi yli 20-vuotiaiden vanhemmuutta hyvin harva paheksuukaan, mutta jotkut saattavat katsella nenänvartta pitkin teidän ikäisiä.
Tehkää mitä haluatte kunhan lapsella on hyvä olla älkääkä välittäkö siitä, mitä muut mahdollisesti ajattelevat. Taloudellinen tilanne pitää olla vakaa ja hyvä ja teidän kummankin rakastaa lasta, oli hän vammainen tai ei, muulla ei ole mitään väliä.
ette ole liian nuoria, mutta miettikää nyt vielä tuon taloudellisen puolen kannalta. Siis oletko sinä se joka olis töissä ja poikaystävä opiskelee? Eihän sinulla ole sitä työpaikkaa vielä. Mistä tiedät, että tulet löytämään hyvän työpaikan?
Paljonko opintoja on jäljellä? Kannattaisi ehkä odottaa toisenkin valmistumista ja työllistymistä.
Kannattaa ottaa huomioon, että äitiysraha maksetaan joko edellisen valmistuneen verotuksen mukaan tai juuri äitiyslomaa edeltäneen 6 kk mukaan. Itse odottaisin siihen asti että sen edellisen vuoden tulojen mukaan saisi kohtalaiset tuet koska sitä ei koskaan tiedä että pystyykö raskaana ollessaan tekemään töitä.