Vantaalaiset: Voiko Vantaalla asuva viedä lapsen lastenklinikan päivystykseen?
Kommentit (11)
oon luullut että lastenklinikalle mennään vain lähetteellä..?
ja pyhäpäivien ajan SAA VALITA PÄIVYSTYSPOLIN
eli voi mennä lastenklinikalle
samoin aikuinen voi mennä peijakseen tai vaikka marianpäivystyksee...
jos tava räkätauti/korvatulehdus tms perusjuttu en itse klinikalle lähtisi, koska asumme peijaksen naapurissa: )
meillä on vakuutus, joten lasta emme vie koskaan julkiseen, vaan yksityisasemille, kerran ollaan jouduttu meneen mehiläisen keskustan pisteeseen, kun muut olivat kiinni
Menin poikani kanssa pari kk sitten lastenklinikan yöpäivystykseen lapsen kovan vatsakivun takia. Olemme siis vantaalaisia. Ottivat sisään, mutta jouduimme itse maksamaan käynnin. Lastenklinikalla on sairaalapäivystys, ei terveyskeskuspäivystystä, vaikka itsekin olin niin ymmärtänyt Vantaan terveydenhuollon lasten päivystyksen ohjeista nettisivuilta. Kyllä harmitti, ei jaksettu enää lähteä ajamaan Peijakseen tai Jorviin keskellä yötä.
Menin poikani kanssa pari kk sitten lastenklinikan yöpäivystykseen lapsen kovan vatsakivun takia. Olemme siis vantaalaisia. Ottivat sisään, mutta jouduimme itse maksamaan käynnin. Lastenklinikalla on sairaalapäivystys, ei terveyskeskuspäivystystä, vaikka itsekin olin niin ymmärtänyt Vantaan terveydenhuollon lasten päivystyksen ohjeista nettisivuilta. Kyllä harmitti, ei jaksettu enää lähteä ajamaan Peijakseen tai Jorviin keskellä yötä.
Katsoin uudelleen nuo nettiohjeet, ja Vantaan kaupungin sivuilta saa sen käsityksen että voisi mennä lastenklinikalle, mutta lastenklinikan ohjeissa sanotaan että yöllä hoidetaan vain sairaalapäivystys ja helsinkiläislasten terveyskeskuspäivystys.
Huonot ohjeet Vantaan kaupungilla!
Eikö lasten terveyskeskuspäivystyskäyntien pitäisi olla ilmaisia?
Helsingin puolella asuessamme kävimmme useita kertoja lasten kanssa Lastenklinikan päivystyksessä, ja ilmaista oli tietenkin joka kerta.
Täältä saa nopeammin tiedon, kun soittamalla ;)
-ap-