Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko hoitaa (tulevia) lastenlapsiasi lomallasi?

Vierailija
06.06.2012 |

Ajatteletko että tulevaisuudessasi haluat mielelläsi hoitaa lastenlapsiasi lomalla tai viikonloppuna? Olettaen siis että olet ok kunnossa.

Saatko nykyisin lastenhoitoapua vanhemmiltasi/appivanhemmiltasi?

Itseäni nimittäin nolotti antaa mummon hoitaa pikkukoululaistamme 2 viikkoa kesäloman aikana. Ajattelin että en voi vastaanottaa noin isoa palvelusta. Sitten tajusin, että jos mummo HALUAA hoitaa poikaa, niin toki hän saa käyttää lomansa miten haluaa. Itsekin varmaankin hoitaisin mielelläni silloin tällöin lastenlapsiani, jos sellaisia joskus saan.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa, mutta uskon, että pari päivää kerrallaan on maksimi. Ehkä noin kerran kuussa ja kesän aikana useammin.

Omat lapsemme ovat hoidossa isovanhemmilla noin päivän kahdessa tai kolmessa kuukaudessa. Ja mummoloita on siis kaksi, joissa ovat yhteensä tuon määrän. Mummot ovat työikäisiä, joten en kehtaa useammin edes pyytää.

Vierailija
2/41 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vielä täysillä työelämässä, niin kulutan kyllä tasan lomani lomailuun, enkä lasten hoitoon. Sama pätee viikonloppuihin. Sitten voin ottaa lapsenlapsia hoitoon kun olen eläkkeellä eikä mulla olekaan kuin aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan aikaan hoitoonsa äitini, joka on aivohalvauksen jälkeen aika monin tavoin auteltava. Eli ihan varmasti haluan hoitaa lapsenlapsia, jos mummun hoito on siksi aikaa järjestynyt ilmaiseksi.

Vierailija
4/41 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani hoitavat aina välillä omaa poikaani viikonloppuisin, vaikka työelämässä ja esimiesasemissa kummatkin ovat, voisin hyvin nähdä itseni juoksemassa viikonloppuja lapsenlapseni kanssa mielelläni.

Vierailija
5/41 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin jos sellaisia joskus saan.

Pidän erittäin outona ihmisiä (isovanhempia) jotka eivät halua viettää aikaa lastenlastensa kanssa.

Miksi ne niitä lapsia on tehneet ylipäänsä jos eivät niistä pidä?

Vierailija
6/41 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tottakai hoitaisin vaikka kuinka paljon, mutta eihän sitä voi tietää muuttuuko mieli. varmaan riippuisi millaiset välit olisi miniän kanssa.

oma äitini ei hoida lapsiani ollenkaan kesällä. talvella kyllä silloin tällöin. anoppini on liian vanha hoitamaan pieniä lapsia.

tietysti vähän siitäkin riippuisi olisinko eläkkeellä vai en. jos olisin eläkkeellä niin vaikea kuvitella miksi en haluaisi hoitaa.

Vierailija
7/41 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pienenä olin työikäisellä mummolla ja ukilla aina viikonloput ja lomat, aina siellä. olin heidän kultamurunsa.

kun olin 6luokalla asuin muutamia viikkoja mummolla koska asuivat lähellä kouluani. myös pikkuveljeni silloin asui sillon mummolla :)

nykyäänkin olen satunnaisesti mummolla ja ukilla yökylässä, saan aina mennä. mummo ja ukki tykkää hoitaa ainakin meidän suvussa omia lapsenlapsia :)

Vierailija
8/41 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt jo 48 vuotiaana olen tosi väsynyt tässä vaiheessa vuotta ja odotan lomaa kieli pitkällä, uskon, että 10 vuotta vanhempana olen vielä väsyneempi.

Toki voin varmaan katsoa päivän silloin, toisen tällöin. Mutta en usko, että jaksaisin vuotta painaa taas vuorotyössä jos joutuisin lomasta 2 viikkoa hoitamaan pieniä lapsia.

Miten te mammat muuten luulette jaksavanne hoitaa lapsenlapsianne lomilla kun nyt jo työnnätte esikoisen päiväkotiin kun, iiik, eihän kukaan nyt jaksa hoitaa vauvaa ja uhmistä yhtäaikaa. Sitten vielä työnnätte lapset viikonloppuisin mummolaan, että saatte parisuhdeaikaa.

Naurattaa ajatuskin kun muka niin hyveellisinä hoette, että kyllä minä lapsenlapsia hoidan kaikki lomat ja viikonloput. Miten muka kun omiannekaan ette ole jaksaneet hoitaa.

Vierailija
9/41 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa ajatuskin kun muka niin hyveellisinä hoette, että kyllä minä lapsenlapsia hoidan kaikki lomat ja viikonloput. Miten muka kun omiannekaan ette ole jaksaneet hoitaa.

Olen jaksanut hoitaa omia lapsianiakin ja odotan että saan toivottavasti joskus hoitaa lastenlapsiakin. Sitä paitsi on ihan eri asia hoitaa lapsiaan vuosia, kuin hoitaa lastenlapsia satunnaisesti viikonloppu tai viikko.

Kun olen soitellut tällä viikolla mummille, jolla lapsemme ovat tällä viikolla kylässä, niin hauskaa tuntuu olevan kaikilla. Niin lapsilla, mummilla kuin papallakin.

Vierailija
10/41 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän niin mielelläni kaikki aikani lasten kanssa, että tein iltatähden siinä vaiheessa, kun ensimmäiset lähenteli täysikäisyyttä. Eipähän tarvitse odotella talo tyhjänä lapsenlapsia kylään. Päivät vielä hoidan lapsia työkseni ja silti jo odottelen niitä lapsenlapsia:)

Vierailija
11/41 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan kivaa vaihtelua, jos miniä ottaisi vastaavasti samaan aikaan hoitoonsa äitini, joka on aivohalvauksen jälkeen aika monin tavoin auteltava. Eli ihan varmasti haluan hoitaa lapsenlapsia, jos mummun hoito on siksi aikaa järjestynyt ilmaiseksi.

Varmasti raskas tilanne.

Ymmärtäähän sen tietysti, jos pojallasikin on paljon tekemistä lastensa kanssa, mutta ettekö saisi jotain vuorottelusysteemiä aikaan. Onko mahdotonta huolehtias yhtä aikaa lapsista ja mummusta, jos vaikka vuoroin ottaisitte vastuuta molemmista ja vuoroin kaikki saisivat hetken hengähtää.

Tällaisesta kokemusta.

Vierailija
12/41 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja minulla on kesäloman aikana silti mahdollisuus tehdä omiakin juttuja. Saas nähdä montako lastenlasta tulee, kun omia lapsia on 5 :)

Vierailija
13/41 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat lapsia, niin olen pyhästi vannonut, että tulen auttamaan heitä kaikin tavoin (niin paljon kuin vain haluavat)!

Se ei ole minulta pois vaan rakastamieni lasten hyväksi!

Vierailija
14/41 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pariksi viikoksi ne mummolaan.

Ihmettelen kyllä, että raskit noin pitkäksi aikaa pienet työntää hoitoon mummolle. Ei taida sinua paljon ikävä painaa.

Olen jaksanut hoitaa omia lapsianiakin ja odotan että saan toivottavasti joskus hoitaa lastenlapsiakin. Sitä paitsi on ihan eri asia hoitaa lapsiaan vuosia, kuin hoitaa lastenlapsia satunnaisesti viikonloppu tai viikko. Kun olen soitellut tällä viikolla mummille, jolla lapsemme ovat tällä viikolla kylässä, niin hauskaa tuntuu olevan kaikilla. Niin lapsilla, mummilla kuin papallakin.

Vierailija
15/41 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan sitä, että jos asutaan eri paikkakunnilla, niin en usko kykyjeni riittävän esimerkiksi adhd:n kanssa pitempää aikaa. Tietysti jos ollaan usein tekemisissä ja opin käsittelemään, niin se on eri asia. En vain oleta, että lapseni jäisivät tälle paikkakunnalle.

Vierailija
16/41 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. viikon verran lomasta ja yhden viikonlopun kuukaudesta kyllä. Mutta en mitenkään joka viikko tai koko loman ajan . Haluan kyllä olla apuna ja tukena ja toki haluan tutustua pieniin uusiin ihmisiin . Mutta tiedostan hyvin , että tarvitsen myös vapaa-aikaa , koska jo nyt 45v olen töiden jälkeen aika poikki , saatikka sitten kun joskus niitä lapsenlapsia ehkä on .

Vierailija
17/41 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos terveys sallii. Olen itse 36v ja vanhin lapseni 16v. Lasteme isovanhemmat ja isoisovanhemmat ovat aina auttaneet lasten hoidossa ja myös taloudellisesti. En voisi kuvitella itse tekeväni toisin. Tuskin maltan odottaa, että saan olla antavama osapuolena. Rakastan perhettäni niin paljon... =)

Vierailija
18/41 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt jo 48 vuotiaana olen tosi väsynyt tässä vaiheessa vuotta ja odotan lomaa kieli pitkällä, uskon, että 10 vuotta vanhempana olen vielä väsyneempi.

Toki voin varmaan katsoa päivän silloin, toisen tällöin. Mutta en usko, että jaksaisin vuotta painaa taas vuorotyössä jos joutuisin lomasta 2 viikkoa hoitamaan pieniä lapsia.

Miten te mammat muuten luulette jaksavanne hoitaa lapsenlapsianne lomilla kun nyt jo työnnätte esikoisen päiväkotiin kun, iiik, eihän kukaan nyt jaksa hoitaa vauvaa ja uhmistä yhtäaikaa. Sitten vielä työnnätte lapset viikonloppuisin mummolaan, että saatte parisuhdeaikaa.

Tässä oli oikein koulukirjaesimerkki katkeran ämmän tilityksestä. Bravo!

Alku oli ihan ymmärrettävä ja jos olisi siihen jäänyt niin olisi tullut sympatiat sinne. Mutta lopulta ei malttanutkaan olla oksentamatta nuorempia kohtaan :D

Todella huvittavaa tuo vanhan polven yrmyilijöiden ikuinen tylytys :D

Vierailija
19/41 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koululaisten hoito eri asia. ei suoraan sanottuna tällä hetkelä hirveästi kiehdo taaperoikäisten hoitaminen.

vaikea sanoa.

Vierailija
20/41 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohhoh. Että miniän pitää ottaa vieras ihminen huusholliinsa hoidettavakseen, aikuinen ihmienn, jotta sinä katsoisit poikasi lapsia.

Kuulostat muuten harvinaisen röyhkeältä ja törkeältä ihmiseltä.

Hyvä jos pysyt vain mahdollisimman kaukana lapsenlapsistasi.

ja ilmaiseksi mummon hoito pitää saada. Huh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme