Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen viiden lapsen vl-äiti. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
06.06.2012 |

olen pienen hetken linjoilla

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut vl-perheessä kasvaneet kokevat (varsinkin ensimmäiset) että vanhemmat jääneet etäisiksi. Se on tosiasia,jota turha väittää valheeksi.

Minulla itselläni on 6 sisarusta ja meillä on ollut mitä ihanin äiti. Rakastava, huolehtiva, vähän hömppä energiapakkaus.

Edelleen me lapset ja lastenlapset ollaan hänelle kaikki kaikessa. Me tavataan äidin kans viikottain ja isommat lapset on tälläkin hetkellä mummolassa leikkimässä.

Toki joillain kun lapsenlapsia on se 20-50 niin on hankalaa luoda kaikkiin läheistä hyvää suhdetta saati olla tukena lasten perheille. Se on surullista tietysti

Vierailija
42/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kaikki vl-ihmiset mielestäsi oikeasti kypsiä äideiksi ja isiksi joskus noin 20-vuotiaana? Suosittelisitko kenellekään nuorelle parille että voisivat vielä odottaa ennen kuin naimisiin menevät ja lapsia hankkivat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kaikki vl-ihmiset mielestäsi oikeasti kypsiä äideiksi ja isiksi joskus noin 20-vuotiaana? Suosittelisitko kenellekään nuorelle parille että voisivat vielä odottaa ennen kuin naimisiin menevät ja lapsia hankkivat?

on ja toisethan eivät ole henkisesti valmiita vanhemmiksi edes 3kymppisinä.

Ei taida olla kuitenkaan mun tehtävä ohjeistaa ketään tässä asiassa

Vierailija
44/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri sinun ja lastesi isän geenit ovat niin erinomaisia, että niitä pitää monistaa maailman väestöräjähdyksestä huolimatta?

Vierailija
45/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sanoo sinulle:

"Olet kova panemaan"

Onko se loukkaus vai ylistys? Vai vaan ihan neutraali välttämättömyys lapsiluvustasi johtuen?

Vierailija
46/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisastenkiven ison perheen pyykkihuoltoon?

Vierailija
47/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole todennut että niin olenkin. Ja se on totta sillä meillä on seksielämä tiivis ja antoisa. Arjen voimavara molemmille, ja siksi "pannaan" lähes joka ilta. Se tuntuu aiheuttavan ihmetystä joissakin että miten niin monen pienen lapsen vanhemmat jaksaa, mutta just siksi että kun parisuhde on tärkeä ja puoliso on rakas, seksi ei tunnu rasitteelta. ME ei istuta iltoja telkun ääressä vaan kun lapset nukkuu niin ollaan kahdestaan ja nautitaan toistemme läheisyydestä. Vuosi vuodelta seksielämä on muuttunut paremmaksi kun toista on oppinut tuntemaan ja uskon että me pannaan samalla tahdilla vielä vuosikymmenten jälkeen. Molemmat ainakin toivomme niin. Se pitää yllä henkistä ja fyysistä kuntoa ja hyvää rakkautta.

Kahdeksan äiti

Jos joku sanoo sinulle:

"Olet kova panemaan"

Onko se loukkaus vai ylistys? Vai vaan ihan neutraali välttämättömyys lapsiluvustasi johtuen?

Vierailija
48/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kevyen musiikin? Miksi jotkut hyväksyy ja jotkut ei teistä nuo?

Vierailija
49/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kaikille lapsille omat huoneet?

Vierailija
50/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos joku sanoo että olen kova panemaan niin miks se mua loukkais? Eihän panemisessa mitään pahaa ole.

Itse en halua kuunnella kevyttä musiikkia, kun harvoin kuulee ja kun kuuntelee sanoja niin nehän nimenomaan kannustavat itsekkyyteen, omien halujen täyttämiseen, individualismiin.. siis jos ajattelee jotain justin timberlaken, kanya westin ym.musiikkia. En silti sanoisi etteikö se musiikki hyvää olisi! Koen kuitenkin ettei se sovi mulle ollenkaan.

Meillä ei ole tv:tä. Radiota kuunnellaan, satuja luetaan, itse luen kirjoja paljon ja lehtiä ja myönnän, aika paljon vietän netissäkin aikaa ;)

ap

Vierailija
51/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on hauska yksinpuhelu, kun ap kysyy ja vastailee itselleen:)

pari kyssää on joltain muulta.

Ap, mene kaitsemaan niitä kahdeksaa iloiten, älä turhaan tuhlaa aikaasi moisiin panojuttuihin.

Vierailija
52/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen kiinnostunut vl:stä

Ap, mene kaitsemaan niitä kahdeksaa iloiten, älä turhaan tuhlaa aikaasi moisiin panojuttuihin.

Vierailija
53/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut toisaalta mitäs väliä sillä olisi vaikka joku täällä omiin viesteihin vastaisikin..? anyway, mul on viisi lasta, ei kahdeksaa

Vierailija
54/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä teet päivien aikana?

Käytkö paljon itseksesi kaupungilla tms.ja asutko pohjoisessa

Vierailija
55/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tulee kurkattua jatkuvasti tänne, että onko tullut kysymyksiä.. :)

On tila-auto ja asutaan pohjoisessa.

Päivän aikana tulee oltua lasten kanssa, ulkoilua, satuja, ruoanlaittoa, siivousta, kahvinkeittoa ja ihania rauhallisia omia hetkiä, jolloin juon kupin kaffea ja luen kirjaa tai olen netissä (ihan liikaa tulee täällä tapettua aikaa..!!)

Käyn pari kertaa kuussa itsekseni kaupungilla. Usein otan jonkun lapsen mukaan, nyt on usein isommat olleet (molemmat tyttöjä)

Useana iltana teen myös itsekseni kävelylenkin.

Mukavia hetkiä lasten kanssa, se kun istutaan ja luetaan satua, lauletaan siionin lauluja. On kotoista kun leivon ja samalla tulee hyräiltyä lauluja tai taustalla soi radio :)

Nyt on ihanan rentoa kun koululainen ja eskarilainen lomalla. Huomenna olisi ajatus mennä lasten kanssa aamupäivällä torille ostamaan mansikoita ja leipoa kakku iltapäivällä

Vierailija
56/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten määrää noin paljon omalta osaltasi? Tiedät, että tuhoa kohti mennään liialla lisääntymisellä.

Vierailija
57/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä, minä ainakin olen kysynyt pari kysymystä. koska olen kiinnostunut vl:stä

Tämä ketju on hauska yksinpuhelu, kun ap kysyy ja vastailee itselleen:) pari kyssää on joltain muulta. Ap, mene kaitsemaan niitä kahdeksaa iloiten, älä turhaan tuhlaa aikaasi moisiin panojuttuihin.

Niin, niin...pari kysymystä juuri arvelinkin;)

Vierailija
58/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ole vastaillut

Tämä ketju on hauska yksinpuhelu, kun ap kysyy ja vastailee itselleen:) pari kyssää on joltain muulta. Ap, mene kaitsemaan niitä kahdeksaa iloiten, älä turhaan tuhlaa aikaasi moisiin panojuttuihin.

mut toisaalta mitäs väliä sillä olisi vaikka joku täällä omiin viesteihin vastaisikin..? anyway, mul on viisi lasta, ei kahdeksaa

Siis ap ei ole vastaillut?? Kuka täällä puolestasi on sitten sen tehnyt? Sekositko jo suunnitelmassa? Olet siis kysynyt, vai mitä? :D

Vierailija
59/59 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se pelkkä usko edes pelasta. Täytyy pyrkiä elämään uskon mukaan ja tehdä Jumalan tahto ap

Sinä et taida tuntea Raamattua etkä Lutherin katekismusta. kristinuskon perusajatus on päinvastainen kuin kirjoitit. Nimenomaan PELKKÄ USKO pelastaa, opettaa Luther, ja samoin Uusi testamentti. Luther kiteytty evankeliumin näihihn sanoihin: "yksin uskosta, yksin armosta, Kristuksen ristinkuoleman tähden".

Ihminen EI EDES KYKENE "tekemään Jumalan tahtoa". Ihmien ei voi tehdä itse mitään pelastuksensa hyväksi, vaan on täysin syntinen ja tuomittu, ilman Jumalan antamaa armoa, lahjaksi.

Juuri siksi Kristus kuoli puolestamme. Mikäli ihminen voi itse omilla toimillaan edistää taivaspaikan ansaitsemista, kristus on kärsinyt ja kuollut turhaan.

Sinun kannattaisi ehkä käydä rippikoulu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi