Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lentolippujen hinnoista tietävät: kannattaako odottaa vai varata heti?

Vierailija
06.06.2012 |

Täällä nyt ensikertailainen kyselee tyhmiä. Eli oon lähdössä Afrikkaan elokuun alussa. n. pari viikkoa sitten kun katsoin, oli hinta 830€ menopaluu, nyt hinta 1050€, eli noussut aika roimasti. Mä kun en noista mitään tajua, niin kysynkin nyt, että meneekö se niin, että se vaan nousee ja nousee koko ajan mitä lähemmäs lähtöä mennään, eli kannattaako nyt varata eikä odottaa, vai pomppiiko hinta miten sattuu ja saattaa vielä laskeakin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä täydemmäksi kone myydään, sen kalliimmaksi nousee hinta. Periaatteessa just toisin päin kuin hotellihuoneissa. Kannattaa ostaa nyt.

Vierailija
2/13 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on aivan tuuripeliä sitten saatko niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä täydemmäksi kone myydään, sen kalliimmaksi nousee hinta. Periaatteessa just toisin päin kuin hotellihuoneissa. Kannattaa ostaa nyt.

Oliskos se ollut että keskimäärin 3kk ennen lentoa ne on halvimmillaan

Vierailija
4/13 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskos se ollut että keskimäärin 3kk ennen lentoa ne on halvimmillaan

Varausjärjestelmä laskee tai nostaa hintaa varaustilanteen mukaan. Eri yhtiöillä on vähän eri logiikka, mutta lähtöpäivänä on harvoin halpoja lippuja jäljellä.

Omasta kokemuksesta voin sanoa: on paljon todennäköisempää, että lipunhinta nousee. 10 minuutin viivekin voi myydä sen viimeisen tietyn hintaluokan lipun ja voi joutua ostaa kalliimman.

Vierailija
5/13 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi... Kiva maksaa kaks sataa enemmän vaan sen takia ettei viittiny pari viikkoo sitten ostaa, vaikka tiesi jo koska lähtee jne...

Olisko täällä vielä joku tietonen missä olis yleensä halvimmat liput? Mä oon googlettamalla mennyt ja kauheet tuntuu olevan hintaerot. Olis kiva vielä varmistaa ettei joku halvin ole jäänyt huomaamatta, joten jos joku tietää halpoja mestoja niin saa linkitellä.

AP

Vierailija
6/13 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

supersaver.fi

Vierailija
7/13 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

netin kautta halvin. Voi olla, että joku agentti on ostanut ne halvimmat paikat, jolloin sieltä voi saada halvemmalla. Joillain on tietenkin sopimuksiakin...

Joissain välittäjissä on ainakin tullut joku ylimääräinen kulu helposti siihen lipunhinnan päälle.

Vierailija
8/13 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin olet saattanutkin jo käyttää sitä

Vierailija
9/13 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sieltä löysin tähän mennessä halvimman.

Lentoyhtiöiltä etsiminen on vähän turhan hankalaa kun kuitenkin 2-4 välilaskua ja lentoyhtiö muuttuu koko ajan. Ja englantikaan ei mikään paras ole täällä päässä :)

Jos vielä tulee vinkkejä niin saa laitella. Kiitoksia tähän astisista, ihanaa että jostain voi kysellä, itse en ole ikinä reissannu Tallinnaa pidemmälle joten oon ihan uuno näissä.

AP

Vierailija
10/13 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Momondo.com

Ainakin itse olen sieltä saanut aina halvimmat.

Vierailija
11/13 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Momondo.com

Ainakin itse olen sieltä saanut aina halvimmat.

Mutta oli kalliimpi kun ebookers.

AP

Vierailija
12/13 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ne hinnat nousee ihan vain siksi etta jarjestelmat tulkitsee etta ne lennot on tosi haluttuja.

Kannattaa ostaa ajoissa, hinnat nousee muutenkin loppua kohden. Katso myos govoyage, lastminute. Riippuu minne pain afrikkaa olet menossa.

Vierailija
13/13 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne hinnat elävät kaiken aikaa. Kokeilepa vertaa.fi -sivustoa.

Vinkki: voit saada pitkän matkan lentosi huomattavastikin halvemmalla jostain muualta, esim. Tukholmasta tai Tallinnasta, minne molempiin pääsee pienellä hinnalla.

Vinkki 2: mikäli matkustat Kansainyhteisön maahan, saatat saada edullisen lennon Briteistä - mikäli löydät kannattavan lennon ensin sinne.

Tuhannen euron lento kuulostaa aika arvokkaalta, uskon vahvasti, että löydät paljon edullisempia vaihtoehtoja!