Olen 48 v. mies; NAISET: onko konsteja pehmentää kasvojen juonteita
- olen muuten aika nuoren näköinen, urheilen enkä dokaa liikaa, mutta olisi hyvä saada pienennettyä nenästä suupieliin kulkevia juonteita ja myös poskipäiden yläpuolella olevia sivusuuntaisia juonteita, jotka pilaavat muuten nuorekasta ulkonäköäni ja olemustani (vartalokin on hyvässä kuosissa koska treenaan kovaa salilla). Lähtökohtaisesti vältän botoxia ja kirurgin veistä, mutta onko mitään muita keinoja hoitaa ko. ongelma. En tietenkään myöskään haluaisi käyttää isoa rahamäärää johonkin "hoitoon" tai "voiteisiin" jos tulokset ovat sitten loppujen lopuksi nollaluokkaa. Juonteet eivät ole hirveän syviä mutta ovat kuitenkin selkeitä, taustalla varmaan geneettistä perimää (kun katson sukulaisteni naamoja). Ryppyjä (esim. silmäkulmissa) minulla ei sen sijaan oikeastaan ole ollenkaan, eli kyse on tosiaan vain noista vanhentavista juonteista. Käsittääkseni ihoni on muuten aika hyvässä kunnossa. Aurinkoa tulee kyllä otettua jonkin verran, ja ilman suojakertoimia, mutta en oikeastaan pala koskaan, eli rusketun kauniisti. Niin, ja en ole homo, eli olen perushetero, joka vain haluaisi naamataulunsa parempaan kuosiin. Jos juonteita ei olisi, olisi homma oikein hyvin paketissa. Nyt ilmeeni on turhan väsähtänyt. Nämä saattaa olla naisille tuttuja juttuja, siispä: antakaa vinkkejä ongelman hanskaamiseksi, tai vaihtoehtoisesti: sanokaa suoraan, jos asialle oikeasti ei voi (tai voine) tehdä mitään, siis mitään muuta kuin kirurgisia tai botox-juttuja. KIITÄN jo etukäteen REHELLISISTÄ vastauksista.
Kommentit (42)
Eli ihonhoito olis pitänyt aloittaa jo noin 30 vuotta sitten.
Ja ei tuossa iässä tosiaan enää auta muu kuin botox ja täyteaine.
- mun ei siis turhaan kannata tuhlata omaisuutta mihinkään (kalliisiin) erikois- tai ihmevoiteisiin. Itse asiassa en usko että alan isommin käyttää juuri mitään (siis edes kohtuuhintaisia) voiteita/kosmetiikkatuotteita "enää tässä vaiheessa ulkonäkökonkurssia", koska niiden avulla juonteet siis tuskin ainakaan sen dramaattisemmin siliävät (ts. ei maksa vaivaa ts. vaivannäkö + rahanmeno ei innosta kun odotettavissa ei ole todella suurta ulkonäön kohenemista). Pitänee siis laittaa botox/täyteainekuvio (alkup. suunnitelmien vastaisesti) muhimaan... ;)
ei ole muita keinoja kuin botox tmv tai leikkaus. Mitä vikaa botoxissa on?
Ihan kakkapuhetta, että 30-vuotta sitten aloitettu ihonhoito olisi auttanut sinua. :) Sellaista salvaa ei ole keksitty, jolla oikeasti voitaisiin saada vanhaan ihoon kimmoisuus takaisin, joten älä turhaan harmittele kauneusruutiiniesi puutetta.
- mun ei siis turhaan kannata tuhlata omaisuutta mihinkään (kalliisiin) erikois- tai ihmevoiteisiin. Itse asiassa en usko että alan isommin käyttää juuri mitään (siis edes kohtuuhintaisia) voiteita/kosmetiikkatuotteita "enää tässä vaiheessa ulkonäkökonkurssia", koska niiden avulla juonteet siis tuskin ainakaan sen dramaattisemmin siliävät (ts. ei maksa vaivaa ts. vaivannäkö + rahanmeno ei innosta kun odotettavissa ei ole todella suurta ulkonäön kohenemista). Pitänee siis laittaa botox/täyteainekuvio (alkup. suunnitelmien vastaisesti) muhimaan... ;)
Alkoholi, valvominen ja mahdollinen tupakointi pois välittömästi.
Tupakoijat tunnistaa aina kurjasta ihosta ja surkeista hampaista.
Terveellistä ravintola, runsaasti vettä, mahdollisesti Viviscal- tai Priorin-kuuri joko apteekista tai luonaistuoteliikkestä.
Jotkut ihmiset vaan ovat ruttuisempia kuin toiset.
Juonteisiin ja ryppyihin olen saanut apua uudesta Exelis Elite hoidosta. Toivottavasti myös sinä saat. Oma " väsähtänyt" elämäänsä kyllästynyt ilmeeni hävisi exelis elite hoidossa. Ei kipua, helppo hoito...vettä piti juoda.
Katso ihmeessä hyviä kuvia exelis eliten facebook sivuilta .
on mukava katsoa peilistä kun juonteet ja rypyt on pois ja ilme pirteämpi....ei anneta maanvetovoimalle periksi. Hyvä vaihtoehto ihmiselle joka ei halua kirgurin veistä eikä vieraita aineita elimistöönsä kutrn minä.
Juo paljon vettä ja käy apteekista kysymässä silmänympärysvoidetta ja jotain tehoseerumia. :)
[quote author="Vierailija" time="05.06.2012 klo 23:48"]
- kuinka usein pitää ottaa hoito?
- riskit?
- kustannukset per hoitokerta, siis karkea haarukka riittää
- tehoavuus eli siliääkö ("keskisyvät") "silmäkulmista nenän pieliin" juonteet kuinka paljon; radikaalisti? Jonkin verran? Vain just just havaittavasti (jos on hyvää tahtoa)?
- kokemuksia kasvojen juonteiden botox-hoidosta?
- hoitolaitossuosituksia ("sitoumuksetta")?
Olen siis 48 v. mies, Helsingistä, ongelmana kasvojen juonteet (ei rypyt).
[/quote]
Suosittelen nasolabiaalijuonteisiin (nenä-suu) täyteainetta ja kasvojen yläosaan ehkä botoxia.
- 2-3 krt vuodessa, jos haluaa ylläpitää koko ajan tuloksia
- riskit ovat hyvin pieniä; toki aina ihon läpi mentäessä on tulehduksen vaara
- Helsingissä botox alk. 130 € ja täyteaineet (hyaluronihappo) 250-500 €/ruiske riippuen siitä, haluatko maksaa brändistä vai kelpuutatko edullisemmat "rinnakkaistuotteet"
- juonteet voidaan täyttää kokonaan ja tällöin tarvitaan varmasti enemmän kuin yksi ruiske
- yleensä ihmiset ovat erittäin tyytyväisiä pistoshoitoihin, ja niihin jää helposti koukkuun, koska tulokset ovat niin hyvät
- etsi hoitola, jossa pistäjänä on terveydenhoitoalan ihminen ja paikassa on myös ns. vastuulääkäri
T. Alan ihminen
ihon kemiallinen kuorinta on yksi tehokas vaihtoehto ja toinen on hionta.
Maksaa itsensä takaisin pysyvällä tuloksella vs jatkuvat botox/täyteaine hoitoihin verrattuna.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 00:55"]
ihon kemiallinen kuorinta on yksi tehokas vaihtoehto ja toinen on hionta. Maksaa itsensä takaisin pysyvällä tuloksella vs jatkuvat botox/täyteaine hoitoihin verrattuna.
[/quote]
Kemiallinen kuorinta tai hionta ei kohota ihoa, josta johtuu nuo juonteet kun iho on veltostunut ja alkaa roikkumaan. Ellei halua teettää kasvojenkohotusta, niin paras keino on täyteaineet. Botox ei ole täyteaine, sillä oikaistaan ryppyjä muttei täytetä juonteita. Juonteiden täyttöön sopii mm. Juvederm, Restylane ym. vastaavat. Juvederm on paljon pitkäkestoisempi kuin Restylane. Esim. tuttavani laitattaa huuliin Restylanea puolen vuoden välein, itse olen laitattanut Juvedermia 3 vuotta sitten ja edelleen hyvät.
Käsikauppakosmetiikka ei lainsäädännön takia saa imeytyä edes tarpeeksi syvälle kudokseen. Avitcid (tretinoiini, käytetään akneen, jotkut ihotautilääkärit hoitaa ryppyjään sillä) uusii ihoa, mutta altistaa sen myös valolle, eli ei kesäisin. Tarvitsee reseptin, kaipa joku ihotautilääkäri sen kirjoittaisi.
ja tuhkimotipat käyttöön. Lorealin Youth code on hyvä seerumi eikä hirveän kallis.
nasolabiaalijuonteet ovat yleensä niin syviä että niitä ei rasvoilla saa hoidettua. Itse olen kerran laitattanut täytettä niihin,eli hyalyronihappoa. Botuliinipistoksilla lamautetaan kasvojen lihaksia että ihon rypistyminen estyy, ovat hyviä sibeliusryppyihin ja otsan vaakaryppyihin, silmänympäryksiin,katseen avartamiseen ym.
Itse hoidan näitä nykyryppyjä kuorimalla ihoa tehokkaalla kuorintavoiteella, schollin jalkojenkuorintavoiteella(ei ole ohut eikä herkkä iho) ja laitan sen jälkeen seerumin ja sen jälkeen kosteusttavan ja hoitavan voiteen.
Leikkauksen sijaan kannattaa kokeilla sculptraa tai mikroneulausta tai sitä radiofrekvenssihoitoa.
Itse aion parin kolmen vuoden kuluttua kokeilla noita veitsettömiä kohotuksia.
Vältä aurinkoa.Nuku hyvin.Lopeta tupakointi.
Botoxinaamat on ihan kammotuksia.
Botoxinaamat on ihan kammotuksia.
En ymmärrä miksei 48-vuotiaalla jo saisi olla juonteita. Päinvastoin juonteeton sen ikäinen on ihan omituisen näköinen, kaikkea muuta kuin viehättävä. Ei sitä nuorelta nimittäin silti näytä vaikka rypyt täyteaineella täyttäisikin.
välttele aurinkoa. Käytä hattua. Aurinko on pahinta iholle. Syö terveellisiä öljyjä.
Siemenistä saat. Esimerkiksi hampunsiemeniä 100g päivässä.
Mitään tökeröitä ei kannata iholle laittaa ellei iho ole selvästi kuiva, kuten liiallisessa käsien pesussa saattaa käydä.
Muista liikkua kevyesti. Syke ei saa nousta liian korkealle. Tämä tiedettiin jo muinaisessa Kiinassa. Kiinahan tunnetaan nuoruuden ihannoinnista. Syö tuoretta. Muista hengittää keuhkoilla taloudellisesti.
Harrasta raskasta liikuntaa säännöllisesti, mutta vähän. Noin 3x viikossa. Kevyttä liikuntaa yli 14x viikossa. Kevyeen liikuntaan kuuluu venyttely. Lapsilla ja nuorilla ihmisillä on notkea selkä ja raajat. Notkeus tuo myös mielelle kevyen ja huolettoman olon.
Mieli ja keho yhdistyy.
Muista kuitenkin ettet mene liiallisuuksiin. Savuke ja lasillinen jos toinenkin on silloin tällöin terveellistä juuri mielen kannalta. On hyvä palkita itsensä pitkän rasituksen jälkeen sikaarilla tai lasillisella viskiä.
Veden tilalle voi vaihtaa vihreän teen. Tee nautitaan kylmänä. Nesteitä tulisi juoda suhteessa teetä 4 osaa ja vettä 1 osaa päivän nesteistä. Vältä stressiä. Vältä kaikkea mistä seuraa stressiä ja mielesi järkkyy. Esimerkiksi työntekoa on syytä vältellä.
Kuninkaalliset ovat aina olleet nuorekkaita. Kuninkaallisilla on ollut mahdollista välttää työntekoa.
Tälläisellä menetelmällä voit pysyä nuorempana ja näyttää itseäsi 15-25 vuotta nuoremmalta.
Tärkeää on pitää syke ja mieli tyynenä, kuin lammen pinta. Toivottavasti tästä oli sinulle apua ja teet muutoksen jo tänään.
T: N43
...ja kyseessä ei ole botox! Restylane on ns. luonnollinen täyteaine, joka sulautuu itsestään elimistöön noin vuoden kuluessa. Mä olen täytättänyt juonteita jo monta vuotta, olen 40-vuotias.
Terveystalossa Malmilla on asiaan erikoistunut lääkäri, taisi olla Tomi Miettinen. Osa hommansa ja ilme freesaantuu. Hinta noin 400-600 euroa.
Eli ensinnäkin sen että raskas liikunta runsain määrin harrastettuna todellakin vanhentaa. Tämän se tekee sitä kautta että kovassa rasituksessa kehossa syntyy paljon vapaita radikaaleja, jotka ovat vastuussa vanhenemismuutoksista. Nykyäänhän kovaa liikuntaa suositellaan kaikille ja pitäisi niin timmi ja treenattu olla, mutta ulkonäön nuorekkuuden kannalta se ei ole pitkän päälle hyvä juttu.
Tuo stressin välttely on toinen hyvä pointti. Hauska oli neuvo vältellä työntekoa ;) Tottahan se on että varmaan nuorekkaimpana pysyisi jos saisi vapaasti toteutella itseään päivät pitkät. Mutta siihen ei useimmilla meistä ole mahdollisuutta, joten täytyy vaan yrittää vähentää stressiä suhtautumalla siihen pakolliseen työhön rennommin ja välttämällä ylitöitä ja liian vaativia stressaavia toimenkuvia.
Yksi oma vinkkini olisi arganöljy. Ei se jo syntyneitä ryppyjä ihmeellisesti poista mutta tekee ihon paljon pehmeämmän näköiseksi, ne rypytkään ei näytä niin teräviltä vekeiltä enää.
jo monta kymmentä vuotta sitten, sori vaan. Toki voit kokeilla jotain ihoa elvyttävää voidetta, varmasti löytyy jotain miesten kosmetiikkasarjaa, esim. Hugo Boss.
Mutta melkein tuossa iässä kallistuisin Botoxin puoleen...